BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012) #2

autoreview

BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)
BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)BMW 318i Touring Corporate Lease Luxury Line (2012)

Signalement

Uitvoering318i Touring Corporate Lease Luxury Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Welkom/Afscheid

  • 0 km

Na een zoektocht op diverse autosites (in Nederland en Duitsland) werd op 09-11-2012 mijn nieuwe BMW 318i CL M-Sport Edition afgeleverd door BMW Kalfsbeek.
Deze hadden volgens mij een groot gedeelte van dit "uitloopmodel" ingekocht en brachten deze voor aantrekkelijke prijzen op de markt. De nieuwe 3-serie was inmiddels geïntroduceerd.
Mijn BMW had zo'n beetje alle mogelijke opties en is een ontzettend fijne en betrouwbare rijdersauto. Ieder kort ritje of lange afstand (vakantie) werd met plezier afgelegd.
Bij ruim 50.000 km liep de motor voor het eerst niet lekker. De brandstoftoevoer was blijkbaar het probleem. Ondanks dat de garantie officieel was verlopen werden als coulance de brandstofinjectoren en bobines vervangen.
Wederom de nodige probleemloze km's verder werd bij 110.000 km (we zitten inmiddels in 2020) de distributieketting vervangen.
Vanzelfsprekend heeft de auto zijn reguliere onderhoud altijd gehad en slijtageonderdelen werden zo nodig vervangen.
Na 12 jaar trouwe dienst en 169.000 km heb ik dan toch afscheid genomen van mijn auto. De reden hiervan is dat is door een overschot aan stroom van mijn zonnepanelen toch de beslissing heb genomen om elektrisch te gaan rijden. Of dit een "verstandig" besluit is zal de toekomst uitwijzen. Het zal ongetwijfeld even wennen zijn.

Een fervent BMW-rijder zei tegen mij: Je gaat die echte PK's toch niet inruilen voor plastic PK's.



9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum