BMW 230i Coupé (2017)

autoreview

BMW 230i Coupé (2017)
BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)BMW 230i Coupé (2017)

Signalement

Uitvoering230i Coupé
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst25.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

:)

  • 25.000 km

Na een 120d (2007) en een 120i (2015) gereden te hebben, koos ik in 2016 voor een nieuwe Estoril blauwe 230i Coupé. De 1.6 motor in de 120i voldeed, maar na jaren 120d gereden te hebben, was de 1.6 120i iets te tam (de 2.0 120i vanaf 2016 is overigens wél ok). Ik heb na mijn 120i daarom gekozen voor de 230i. Naast de motor upgrade vind ik een coupé ook leuker dan een hatchback natuurlijk. Volgens sommigen minder praktisch, maar dat is voor mij geen issue. De Estoril blauwe kleur van mijn 120i beviel me heel erg goed, dus koos ik nu weer voor Estoril blauw (en hierna nog een keer). Dit werd ook mijn eerste automaat, na jaren lang fervent fan geweest te zijn van handbakken.
Van tevoren vroeg ik mij af of de hogere prijs van de coupé tegenover een gelijk gemotoriseerde hatchback wel te rechtvaardigen is. Als je je auto puur gebruikt om van A naar B te komen, denk ik van niet. Ik zelf vind van wel. Het gevoel in de auto was toch weer anders, ook al is er alleen een “kont opgeplakt”. De vorm is mooier, de auto is exclusiever en ik vermoedt dat de afstelling van het onderstel toch weer anders is.
Dan het rijden: geweldig! Wat een lekkere motor en een lekker geluid (ook al komt het versterkt uit je speakers ?, het maakt het toch leuker). Ondanks deze krachtige motor zie je nauwelijks het ESP lampje knipperen wanneer je wat extra gas geeft (dit was met de eerste generatie 1-serie wel anders). Dit geeft aan hoe veel beter de onderstellen zijn, maar ook gelijk dat auto’s minder speels worden. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Met de automaat zag ik alleen maar voordelen, de 8-traps ZF bak die altijd goed afgesteld wordt door BMW, deed mij geen moment terugdenken aan een handbak. Schakelen doet de bak op de juiste momenten, zolang je maar de juiste stand (Sport/Comfort etc.) kiest. Daarnaast zorgen de 8 verzetten ervoor dat je op de snelweg de toeren laag kan houden als je dat wilt.
Dat brengt mij bij het verbruik. Aangezien ik een hele onregelmatige mix van stad en snelweg heb, kan ik geen onderscheid maken. Overall kwam ik op 1 op 10 met de auto altijd in Sport. Ik moet zeggen dat het op sommige momenten wel hard kon gaan en enkele keer in het buitenland moest hopen dat er op tijd een pompstation zou opdoemen. Dit kwam gelukkig altijd wel goed.
De auto trok verbazend veel bekijks, voor zo maar “een knalblauwe 1-serie met kont”. Van spontane kinderen die ongegeneerd hun enthousiasme toonden (“Wow, mooie BMW!!), tot serieuze volwassenen die discreet vanuit hun ooghoeken aan het staren waren).
Er is eigenlijk niks aan te merken op de auto, zo lang je maar geen wasmachine in de kofferbak kwijt wil. Lange ritten van 1000 km waren prima te doen, lekker comfortabel. Leuke bergweggetjes in de Alpen en Sierra Nevada waren geweldig met deze auto.
Dit was zo’n fijne auto, dat toen het na een jaar tijd werd om een nieuwe auto uit te kiezen, ik eigenlijk weer dezelfde nam, in dezelfde kleur, maar dan de cabrioversie.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 2-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.