BMW 220i Gran Tourer (2020)

autoreview

BMW 2-serie Gran Tourer
BMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran TourerBMW 2-serie Gran Tourer

Signalement

Uitvoering220i Gran Tourer
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf34.000 km
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne wagen!

  • 42.000 km

Na mijn Mazda CX 5 en daarvoor een BMW 3GT, weer een BMW gekocht. Qua maatvoering iets smaller dan de Mazda. Ik heb de vijfpersoonsuitvoering. Zeven kan ook; het is in oorsprong een mpv. Ik heb proef gereden met een 1.5 en 2.0 met 192 pk. Die laatste reed wel heel erg fijn en dat moest 'm dan ook worden. Al snel vond ik een oranje exemplaar in een mooie uitvoering. Onder andere bruin leren bekleding.
De zitpositie is erg fijn. Er zijn geen sportstoelen aan boord en de stoelen ogen wat klein, maar zitten toch erg lekker. Ik heb inmiddels een lange vakantie achter de rug, en kan stellen dat de stoelen voor mij beduidend beter zijn dan de CX5.
Het rijgedrag vind ik erg goed, rekening houdend met de hogere carrosserie en langere wielbasis dan een gewone 2. Het comfort is uitstekend. Ik rijd overwegend in de comfortmodus maar ook de sportstand wordt regelmatig gebruikt. In die laatste stand komt het volledige vermogen vrij en reageert de auto snel op het gas en stuurt hij strakker. Gewoon een snelle wagen met prima wegligging. In de eco-modus is het vooral rustig rijden. Wat mij opvalt is dat dan het veergedag comfortabeler is. Lekker voor op slechte wegen.
De interieurruimte is fors, daar hebben we hem ook voor gekocht. Afgelopen vakantie 4.000 kilometer gereden, met de vouwwagen er achter. Veel ruimte in de auto voor extra spullen.
Positief is ook dat het zicht achter je goed is. Voorin heb je wel een A-stijl en nog een stijl ervoor. Daar moet je aan wennen, is een soort van dode hoek. Met name in krappere linkse bochten moet ik nog wel eens wat naar rechts gaan zitten om goed overzicht te hebben.
Opvallend is de zuinigheid. De vakantierit, onder andere naar Oostenrijk, Slovenië en Kroatië, met de vouwwagen met twee fietsen erop en zonder vouwwagen, was het gebruik 1:14. Ik heb me qua snelheid wel ongeveer gehouden aan het maximale wat mag, maar uiteraard ook regelmatig het vermogen aangesproken.
Laatst een rit gemaakt naar de grens van Tsjechië over de Duitse autobaan. Over 1350 kilometer en een snelheid van tussen 100 en 150, een gemiddelde van 1:14,7.
Later meer....

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.