BMW 218i Active Tourer (2017) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | 218i Active Tourer |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 169.000 km |
KM-stand laatst | 183.000 km |
Voor alsnog alleen maar ellende!
- 183.000 km
Op 27 december 2024 een dure BMW 218 Active Tourer (mooie gezinsauto) gekocht bij Jilis Autobedrijven in Leerdam. Een autobedrijf wat ook lid is van Bovag zodat je een goede betrouwbare auto koopt. Bij aanschaf van de auto ook flink (1100 euro extra) betaald voor 6 maanden extra garantie en een goede servicebeurt. Ze zouden de auto van binnen en van buiten netjes poetsen, nieuwe filters, airco vullen en 2 nieuwe voorbanden. Dus een zo goed als nieuwe BMW zonder grappen of onverwachte kosten. Bij ophalen auto bleken er geen nieuwe banden onder te zitten. Onder protest werd dit alsnog een week later gedaan. Meteen in de eerste week hoorde in gekke geluiden, sprong de binnenspiegel los en stonk de auto enorm naar nicotine. Ook hier werd onder protest naar gekeken. Bleek een airco kabel los te liggen en de auto bleef maar naar nicotine ruiken. Ik heb de auto toen zelf tot 2 maal toe een complete reiniginsbeurt met ozon laten geven. De interieurfilters waren al tijden niet vervangen kreeg ik te horen terwijl hier wel netjes voor betaald was. Toen het warmer begon te worden bleek de airco helemaal niet te werken terwijl hier ook netjes voor betaald was. Ik heb de airco zelf maar een uitgebreide beurt laten geven. De airco bleek 100% leeg te zijn. Dit alles ook weer netjes gemeld aan Jilis autobedrijven. Net 3 weken na de 6 maanden extra garantie blijkt een lager defect te zijn, een complete LED koplamp van 1600 euro begint ermee te stoppen en is de uitlaat lek. Ook dit weer netjes gemeld aan Jilis. Ik had al zo veel pech en onverwachte onkosten gehad met deze auto dat ik uitging van een nette/gepaste oplossing. Ik had Jilis Autobedrijven namelijk altijd netjes op de hoogte gehouden van alle gemaakte onkosten en pech.... Antwoord van Jilis: U heeft wederom pech meneer... u mag altijd langskomen met de auto, maar alle kosten zijn dan wel gewoon voor u. Garantie en service is heeel ver te zoeken bij dit bedrijf. Ze beloven gouden bergen als je de showroom binnenloopt, maar zodra je een handtekening zet ben je eigenlijk niet meer welkom en krijg je 0% service. Ik zou hier zelf nooit meer een auto kopen. Ik heb ook een uitgebreid verslag naar Bovag gestuurd om toekomstige kopers te beschermen tegen dit bedrijf en zal dit ook op diverse andere auto sites doen. Koop hier geen auto! (Tenzij je snel van je geld af wilt natuurlijk).
Update: Nu 9 maanden in het bezit van de BMW. Vorige maand de bougies laten vervangen omdat die helemaal versleten/op waren en vorige week tijdens het rijden een waarschuwing op het scherm. Accu niet geladen en motor te warm. Weg laten slepen door wegenwacht. Waterpomp, stuk, multiriem stuk, dynamo stuk en doordat de waterpomp stuk is gegaan heeft de turbo geen koeling meer gehad en is ook stuk. Totale rekening te betalen: 5.000 euro!! Na alle rekeningen en ellende die ik de afgelopen de maanden al ontvangen heb. Oordeel van deskundige garages: Deze auto heeft gewoon in tijden geen onderhoud gehad meneer. Om het netjes te zeggen: U heeft een kat in de zak gekocht! Een hoopje oud ijzer! Hopelijk heeft u hier niet al te veel voor betaald.... Nou.. dat heb ik dus wel... Voor een zeer nette, goed onderhouden BMW met extra aanvullende garantie... De Bovag gaat hier werk van maken...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.