BMW 218i Active Tourer (2017)

BMW 218i Active Tourer (2017)

Uitvoering218i Active Tourer
Bouwjaar2017

218Ia high executive sep 2017 automaat

Ik heb de 3 cilinder 136pk – 220Nm koppel automaat (geen handbak!) nu 11 maanden in bezit. Na de vorige 218i wilde ik persé weer één maar dan de meest luxe High Executive die er beschikbaar met de kop eraf. Leer, programmeerbare Stoelen, Stoelverwarming, Heads-up Display, Camera, afneembare Trekhaak, etc. etc. en het liefst in de kleur ‘Schwarz’. Die heb ik gevonden in deze wagen.
Ik heb in verband met de alsmaar toenemende brandstofprijzen nog gekeken naar een 225Xe maar deze mag geen kar trekken en viel daarmee snel af.

In deze 11 maanden heb ik 1 keer een bijna storing gehad met de benzinemeter. De tank leek maar niet leeg te raken. Handig in deze tijd, maar schijn bedriegt. Bij de volgende tankbeurt gaf de meter weer de juiste stand aan en is dit niet meer voorgekomen. Verder nog geen storingen gehad.

De wagen rijdt heerlijk op z’n 17" Michelin Total Performance banden. De kofferruimte is door de verschuifbare gedeelde achterbank normaal gesproken ruim voldoende, maar tijdens vakantie met 4 volwassenen is het voor ons gezin toch te weinig gebleken en heb ik afgelopen juni dakreling laten monteren door de dealer. De BMW dak-dragers en dak-koffer had ik overgehouden van de vorige.

Het op- en afschakelen van de automaat merk je bijna niet. De stoelen zitten perfect en de geheugenfunctie maakt dat je niet constant de perfecte zitpositie hoeft af te stellen. De wagen stuurt zeer direct en met de tuimelschakelaar in de sportstand reageert hij 'vlotjes' op het gaspedaal.
Ik heb de wagen in deze periode van 7,3l naar 6,9l/100km gemiddeld verbruik gereden. Het verbruik kan volgens mij nog wel iets omlaag maar de fabrieksopgave ga je nooit halen, al was het maar omdat ik de aangename gescheiden klimaat beheersing altijd op 'auto' heb staan. De navigatie werkt intuïtief vlekkeloos, en belangrijk….geen ergerlijke rammeltjes.
Tot op heden een tevreden rijder.

PRIVATE LEASE BMW 2-serie Tourer