Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 82.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na lang wikken en wegen voor deze auto gekozen. Het moest een sportieve cabrio worden dus ook gekeken naar Bmw Z4 en Porsche boxster. Uiteindelijk voor de Audi gekozen omdat ik helemaal weg ban van het design. De auto heeft wat mij betreft vanuit elk perspectief schitterende lijnen en is van binnen ook helemaal top. Na een paar maanden heb ik de auto laten tunen bij JD engineering. De auto heeft nu 260 PK en 370 NM koppel. Vond het standaard vermogen toch wat tegenvallen maar na de krachtkuur rijdt de auto echt fantastisch. Kan echt iedere TT rijder dit aanraden. Bij bovengenoemd bedrijf gebeurd een en ander echt zorgvuldig. rijdt overigens wel met beleid; goed warm rijden en dan pas gas! Gemiddeld erg tevreden over de auto. Vindt het uitlaatgeluid ietwat de dominant en niet echt sportief klinken. Misschien laat ik daarom binnenkort een ander uitlaatsysteem monteren. Rijdt met 18\’ orginele RS wielen wat goed te doen is. Balans tussen sportief en comfortabel is nog steeds aanwezig. Enige echte minpunt vindt ik de electronica van de TT. Brandstofmeter en temperatuur meter zijn onnauwkeurig. Dit is eigenlijk een Audi onwaardig. Dit probleem wordt binnenkort opgelost door een modificatie van het dashboard.
PROBLEMEN
Zoals boven beschreven wat electronische kuren. Heb dit op meerdere forums al terug gezien. Dit probleem schijnt bij veel TT\’s voor te komen. Wat mij betreft onbegrijpelijk en echt een minpunt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.