Audi Q4 e-tron 45 quattro Advanced edition (2025) #2

autoreview

Audi Q4 e-tron 45 quattro Advanced edition (2025)

Signalement

UitvoeringQ4 e-tron 45 quattro Advanced edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst8.000 km
Lezerswaardering: 55%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zo veel meer range dan de Etron 50

  • 8.000 km

Voor de Q4 reed ik een Etron 50, ook nieuw aangeschaft in 2020. Maar wat een rust geeft dit t.a.v. de actieradius. Wij rijden 4 keer per jaar naar Frankrijk en met de Etron 50 kon het voorkomen dat we op een koude dag met een beetje wind tegen de eerste laadstop op 220 km maar net haalden. Het gebruik van de Q4 over de 8000 km die ik nu heb gereden bedraagt 17,1 kWh/100 km. Dat is inclusief de ritten naar Frankrijk. Ik houd daarbij een rustige rijstijl aan. Hier op binnenwegen komt het verbruik soms uit op onder de 14. Dat levert met 77 kWh bruikbare accu een forse actieradius op. En dat op 20 inch velgen. Binnen Nederland hoeft ik de snelladers niet te gebruiken. Snelladen gaat inderdaad tot 175 kW tot ongeveer 35% SOC. Daarna zakt de snelheid maar bij 80% SOC is de snelheid nog altijd 80 kW. Laadstops onderweg duren nu niet langer dan met de benzineauto. Dus koffie en een toiletbezoek. Verder laad ik thuis.
Mijn Q4 is uitgerust met alle rijhulpsystemen. Dus o.a. dynamische cruisecontrol, rijstrookbegeleiding, predictieve route signalering, HUD en automatische inparkeer functie. Dat draagt bij tot comfortabel en ontspannen rijden. Ook het geluidsisolerende glas en de Sonos geluidsinstallatie dragen bij aan gevoel van luxe.
De zitpositie is prima en met de elektrische verstelling met geheugenfunctie kunnen mijn vrouw en ik snel de juiste zitpositie instellen. De bekleding van de Advanced Edition vind ik minder fraai en deze heb ik aftermarket met leer/alcantara laten bekleding. Dat ziet er top uit. De zitpositie op de achterbank is ook goed, en nog ruimer dan bij de Etron. En dat terwijl de bagageruimte niet veel onderdoet tov de Etron. Twee golftassen met trolley’s passen erin. Het gemis van een frunc heb ik opgelost door een frunc van Frunc.AT te monteren. Dat is een veel handiger plek voor de laadkabel dan onder de laadvloer.
Storingen hebben zich niet voorgedaan. Wat ik jammer vind is dat updates niet OTA kunnen. Er moet een software update worden uitgevoerd waarvoor de auto naar de dealer moet, maar dat kan pas over 7 weken.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.