Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition (2025)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Q4 e-tron 40 Advanced edition |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 6 km |
| KM-stand laatst | 3.500 km |
Mijn eerste EV
- 3.500 km
Op 27-10-2025 na ongeveer 4 maanden wachten mijn eerste elektrische auto in ontvangst mogen nemen, de Audi Q4 Etron 40 Advanced Edition.
Inmiddels 1 maand en 3500km verder en heb niet veel te klagen.
Comfort is voor mij prima, de stoelen zitten prima en het onderstel is niet te hard maar ook niet te zacht. Weggedrag is ook prima, het is te merken dat je een zwaarder auto rijdt maar het onderstel lijkt er goed op afgestemd te zijn.
De auto is heel stil binnen, zelfs met snelheden van 130 km/h heb ik geen last van windruis of banden geluid. Sinds een aantal dagen overgestapt van zomerbanden (Pirelli) naar winterbanden (Continental) en lijkt op de winterbanden zelfs iets stiller.
Ik heb de optie genomen met akoestisch glas in de voorportier ruiten, in hoeverre dat scheelt kan ik niet zeggen.
Interieur/dashbord is netjes afgewerkt, geen los scherm dat lijkt alsof het zo geplakt is op het dashbord wat je in heleboel andere auto's tegenwoordig ziet. De bediening en menu structuur is prima, uiteraard moet je hieraan wennen maar alles spreekt voor zich.
Een veelgenoemde irritatie is de bediening op het stuur, hier was ik dus op voorbereid, ik zelf heb er weinig last van en ja drukknoppen waren veel beter geweest dan van die aanraakknoppen want hoe voorzichtig je ook bent, je zal ze ongewild bedienen......
Iets dat veel irritanter blijkt is de melding dat je het stuur niet vasthoud, op een lange rechte snelweg kan je deze melding heel vaak krijgen en deze is niet uit te zetten, zover ik weet.
Verder vind ik het interieur kwa optiek heel mooi, icm lichtpakket plus kan je je interieur geheel naar eigen smaak verlichten.
Adaptive cruise control werkt prima, afstand tot voorligger kan je instellen.
De standaard geluid installatie is meer dan voldoende!
Matrix koplampen geven perfect licht, vorige auto's waren af fabriek ook voorzien van LED koplampen maar deze zijn toch wel een niveau hoger.
Kwa betrouwbaarheid kan ik nu nog niet veel zeggen, wel dat de eerste 5 dagen na levering spontaan de SOS functie activeerde en begon te bellen met hulpdiensten, dit is echter sinds dien niet meer aan de orde geweest.
Kwa ruimte is het ook goed in orde, zowel voor als achter kan je comfortabel zitten en de laadruimte is zeer groot. Geen gelijk laadvloer maar een diepe, je moet dus je spullen over de bumper balk tillen als het ware. Ik dacht te hebben gelezen dat er versies zijn die wel voorzien zijn van vlakke laadbodem.
Nu het deel dat voor mij compleet nieuw is....elektrisch rijden....
Kwa vermogen niks te klagen, het is geen sport auto, snelheid is begrenst op 160km/h maar elke keer als ik "sportief" optrek of moet versnellen krijg ik wel een kleine glimlach.
Weten hoe iets werkt en het mee maken zijn toch 2 verschillende zaken.
Waar ik echt het meest aan moet wennen is toch wel het bereik en het laden, met mijn brandstof auto haalde ik met gemak 6-700km en nu is het toch wel elke dag laden voor een 200-250 km (80%-20/25%) bereik. Met 80% lading geeft de auto een bereik aan van 200-220km afhankelijk van de buiten temperatuur of is het toch mijn rijstijl ;-)
Begin nov 2025 gaf die met 80% lading richting de 260km bereik aan.
Hopelijk wordt het met warmere temperaturen weer iets meer.
Snelladen valt ook goed te doen, heb snelheden gezien van 155-160kW maar deze haalt die niet altijd. In het algemeen zit ik binnen 20-25 min weer op 80% als ik de auto aan een snellader koppel.
Als er veranderingen/updates zijn zal ik ze hier vermelden.
Voor nu lekker genieten van de auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron
Lees ook

Audi Q4 e-tron met vierwielaandrijving fors goedkoper

Vergelijkende Test: Audi Q4 e-tron vs. Toyota Mirai

Ford Ranger krijgt in Nederland toch een dikke dieselmotor

Opel Astra krijgt behoorlijk andere neus



Lezersreacties (0)
Reageren