Audi Cabriolet 2.8 (1996)

autoreview

Audi Cabriolet 2.8 (1996)
Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)Audi Cabriolet 2.8 (1996)

Signalement

UitvoeringCabriolet 2.8
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf270.178 km
KM-stand laatst369.820 km
Lezerswaardering: 84%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste review

  • 270.097 km

Afgelopen juni na diverse auto's bekeken te hebben, besloten deze te kopen. De auto stond in assen bij een handelaar en na een afspraak gemaakt te hebben deze bekeken en een proefrit gemaakt. De motor draaide mooi rond en de automaat deed zijn werk zoals het hoort. De kap was open en dus meteen een keer dicht laten gaan en weer open, alles werkt ook hier zoals het hoort. De achterruit was wel dof en verweerd, dus daar zal in de toekomst wel iets aan moeten gebeuren. De auto stond op vredestein winterbanden, dus die had ik ook alvast. Voor de zomer was ik toch al van plan om er mooi lichtmetaal op te zetten. De auto is voorzien van grijs lederen bekleding, een zwart leren driespaaks stuurwiel, stoelverwarming, airco, en de extra meters onder in het dashboard. Afgesproken met de verkoper dat de auto een APK zou krijgen en dat eventueel naar bovenkomende reparaties hiervoor door hem uitgevoerd zouden worden op zijn rekening. De zaterdag erop samen met mijn vrouw de auto op gaan halen en deze dezelfde dag bij Audiparts (coen donkers) in veghel afgeleverd voor een grote onderhoudsbeurt. Hier kwamen de volgende zaken aan het licht:
lekke automaat leiding, versleten remblokken, alle vloeistoffen verversen. Verder werd de airco opnieuw gevuld, een vdo-dayton autoradio/navi en een parrot carkit ingebouwd. Ondertussen op marktplaats 4 4gaats 17inch rs4 wielen gescoord en deze laten monteren. Bij het doorneuzen van de meegeleverde documentatie een kopie van de originele "fahrzeugbrief" gevonden met daarop drie duitse eigenaars, waarvan de eerste eigenaar de audi dealers in Frankfurt was. Dat verklaarde meteen de zeer uitgebreide uitvoering. Omdat het plan was om er "incidenteel" ook 's winters mee te rijden besloten om op zoek te gaan naar een hardtop, dat viel nog niet mee, en de prijzen ervan waren ook hoog. Totdat ik op marktplaats opeens een originele hardtop zag staan, de advertentie was van dezelfde dag, dus meteen gebeld indachtig de spreuk "een beller is sneller" meteen een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Ter plaatse bleek het een originele fabriekshardtop in dezelfde kleur als mijn auto te gaan. Niet langer getreuzeld en toegeslagen, omdat de kap afgesteld moet worden op de auto (eenmalig) hiervoor een afspraak gemaakt. De auto is inmiddels door protech behandeld en getaxeerd door een beëdigd taxateur voor de verzekering. Nog een restpuntjes dat ik in de loop van het jaar wil laten doen. het overspuiten van de neus in verband met steenslagschade. Verder veel genieten met open kap en mooie pretkilometers maken. Volgens de RDW ben ik de derde nederlandse eigenaar, van een van de eigenaars heb ik gegevens, want die staan op het alarmcertificaat dat ook bij de auto zat, het alarm wil ik nog opnieuw laten certificeren in verband met een eventuele cascoverzekering.

still running strong

  • 322.691 km

Na een grote beurt, waarbij ondermeer voor nieuwe remschijven werden gemonteerd loopt de audi nog steeds als de bekende naaimachine. De beurt viel duurder uit omdat tevens de klepdekselpakkingen vervangen werden, deze worden op den duur hard en dan gaat de motor daar zweten en lekken. Sindsdien blijft het oliepeil nu ook goed. Verder zitten er nog wat dingen aan te komen. Vandaag gaat de hardtop er af en over drie weken worden er wat electrische zaken aan de auto gedaan. Monteren van een "lichtupdate", dat is een kabelset met relais die ervoor zorgt dat er door de groot/dimlichtschakelaar alleen nog maar een stuurspanning loopt, en de lichten aangestuurd worden door relais. Verder wordt er een kabelset gemonteerd voor de hardtop. in mei wordt er een trekhaak met afneembare kogel gemonteerd en wordt de bekleding onderhanden genomen door een vakman. (opvullen stoelen, wegwerken beschadigingen en opnieuw kleuren van het leer). De stalen winterwielen zijn vervangen door mooie originele speedlines zodat de auto er ook 's winters kek bijstaat. Zoals in de verbruiksmonitor te zien is, rijd ik ook met deze auto zuiniger dan de fabrieksopgave.

malheur

  • 350.567 km

Plannen gemaakt om met de cabrio op vakantie te gaan, uit goed gebruik twee weken voor de vakantie de auto naar de garage gebracht voor een beurt met apk. 's middags gaat de telefoon, de garage, er zijn wat dingen niet in orde. de distributieriem is aan vervanging toe, een koelvloeistoflekkage tussen de cilinderbanken, olielekkage bij de klepdekselpakkingen en last but not least benzinelekkage bij de brandstofleidingen onder de auto. Het blijkt dat de handelaar de aangeroeste leidingen dik met zwarte tectyl heeft ondergespoten om de staat van de leidingen te verdoezelen. Aangezien dit toch wel serieuze gebreken zijn met de garage afgesproken dat ze dit in hun eigen tempo kunnen repareren en wij met de dagelijkse auto op vakantie zullen gaan.
Het zal wel weer een rekening van formaat worden maar gelukkig was ik aan het sparen voor een nieuwe cabriokap, dat wordt dan maar volgend jaar vervangen.

ingrijpende stukken

  • 348.787 km

Vandaag de rekening binnen gekregen van de laatste onderhoudsbeurt met apk, wat hebben ze allemaal gedaan:
olie met filter vervangen
luchtfilter vernieuwd
interieurfilter vernieuwd
bougies vernieuwd
distributieriem met spanrollen en waterpomp vernieuwd
dichtringen vernieuwd
multiriem vernieuwd
brandstoffilter met ophangrubbers vernieuwd
draagarmbussen vernieuwd
brandstofleidingen incl retourleiding vernieuwd
knelkoppelingen vernieuwd
thermostaat incl ring vernieuwd
klepdekselpakkingen vernieuwd
airco gevuld
uitlaat goed gehangen
koelvloeistofslangen vernieuwd
koelvloeistof vervangen
accu vernieuwd
totaal ---> €2306,74 dat wordt dus volgend jaar een nieuwe kap

nu blijkt ook nog eens de kachelradiator lek, hiervoor moet het hele dashboard eruit, zolang de kachel maar doorverbonden, eerst maar weer eens sparen om deze reparatie te betalen.

een nieuwe lente

  • 354.975 km

Gisteren de hardtop weer gedemonteerd en op de standaard in de garage gezet. Vorige week al een afspraak gemaakt bij cabrio care voor het einde van de maand om de kap te vernieuwen. Op 30 maart de winterbanden weer gewisseld tegen de zomerwielen. Deze maand ook eens kijken of het interieur weer wat bijgewerkt kan worden. De stoelverwarming van de bestuurder is defect, de armsteun in het midden opnieuw laten bekleden met leer en het leer van de deurpanelen weer laten vastmaken.

nieuwe zomerkap

  • 354.967 km

Deze week bij Cabrio-Care in Naarden een nieuwe softtop laten monteren, was hard nodig, de achterruit was al helemaal ondoorzichting en was zich los aan het maken van de kap. Van de kap zelf begonnen de stiknaden het te begeven en had de stof stevige slijtplekken. Gekozen voor twillfast materiaal omdat dit door audi destijds af-fabriek werd gemonteerd. De auto op maandag gebracht en woensdag weer opgehaald. De kap moet zich nog "zetten" en moest daarom de eerste twee weken dicht blijven. Ze hebben ook meteen de rubbers van de randen vernieuwd en bij de C stijl de binnenvoering weer vast gemaakt aan de buitenkant. Volgens cabrio-care was de oude kap nog de eerste en mocht hij wel versleten zijn na 23 jaar. Tegen de tijd dat deze kap weer versleten is dan zal de benzine niet meer te betalen zijn en de steden verboden toegang. Maar wie dan leeft dan zorgt denk ik dan maar.

groot onderhoud

  • 357.564 km

Vandaag de audi weer terug na een twee weken logeerpartijtje bij marco schoenmakers. Het begon eigenlijk met een vervelende waterlekkage achter de rechtervoorstoel, na eerst vergeefs de auto bij donkers in veghel achtergelaten te hebben zodat zij het konden fixen wat schijnbaar niet lukte. Het lek was bij marco binnen een dag boven water en verholpen. Aangezien de auto kort voor de apk zat deze maar meteen laten doen. eenmaal aandrijfashoes en een lekke uitlaat waren de eenvoudige storingen. De airbagmelding weerstand rechter gordelspanner te hoog was een iets taaiere. Maar ook dit werd naar tevredenheid verholpen.

einde seizoen

  • 362.577 km

Einde van deze maand de hardtop en de winterwielen weer monteren, einde van een mooi seizoen open rijden. Afgelopen maand de 4e internationale audi cabriolet meeting in Hohenroda (hessen, dld) bezocht en nieuwe vrienden gemaakt en nog nooit zoveel audi cabriolets bij elkaar gezien (194 in alle kleuren en uitvoeringen). Als het de komende week een keer droog is de auto maar eens goed verwennen met een goede was en wax beurt. Met tanken overgestapt op E5 benzine want ik heb gemerkt dat de motor E10 niet echt lekker vindt. E10 voor het milieu, laat me niet lachen. De auto loopt er slechter op, verbruikt meer brandstof en tast rubber en alu aan en is hygroscopisch

nog een keer open rijden deze maand

  • 362.961 km

Komend weekend nog één keer open rijden, we gaan een weekend naar de wijnfeesten aan de moezel en de vooruitzichten zijn goed. Alvast een mooie route in de garmin gezet om daar te rijden. Vandaag de audi nog eens goed wassen en vanmiddag eens goed in de was zetten zodat koning winter geen vat krijgt op de koets. De stoelverwarming is weer gemaakt zodat we tijdens het open rijden geen koude rug krijgen.

uit de running

  • 369.852 km

De cabriolet staat nu alweer twee weken bij onze vaste garage, in eerste instantie voor een kleine beurt en wat kleine zaken als defecte lampjes en de montage van een nieuw derde remlicht kapje. Echter, er was meer aan de hand. Om te beginnen een rot subframe onder de motor en een koel radiateur die bezig is te overlijden. Aangezien nieuw het subframe niet meer leverbaar een oproepje gedaan in de FB groep en binnen enkele uren werden er meerdere aangeboden. Keuze gemaakt en het frame wordt vanmiddag thuis afgeleverd. dan even goed schoonmaken en in de lak zetten. Tevens komen er dan nieuwe poly bussen in, het ligt dan toch uit elkaar.

het houdt niet op, niet vanzelf.

  • 369.780 km

Vandaag de cabriolet weer gewassen na twee weken stilstaan op de oprit wegens vakantie. Tijdens het rijden bemerkt dat de airco helemaal niets meer doet, einde van het liedje, hij staat weer bij onze huisgaragist in nijnsel. Morgen weten we meer.

de uitslag,,.

  • 369.820 km

De airco deed het dus niet meer omdat de verdamper lek was. Dus moet er voor de derde keer dit jaar het dashboard uit. Mike de monteur wordt er zo wel heel handig in. De materiaalkosten waren ook deze keer weer lager dan het arbeidsloon. Er is nu zoveel geld in de auto gestoken dat wegdoen geen optie meer is. Duimen dat dit de laatste grote uitgave van dit jaar is.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.