Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro (2007)

autoreview

Audi A6 Avant
Audi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 - interieurAudi A6 - interieur

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.7 TDI quattro
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf78.000 km
KM-stand laatst182.000 km
Lezerswaardering: 22%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat kan ik toevoegen aan de andere reviews

  • 132.000 km

Allereerst wil de mede-reviewers bedanken voor hun ervaringen. Hierdoor heb ik deze Audi in deze uitvoering aangeschaft. Uiteindelijk (tot nu toe) een goede beslissing geweest.

UITVOERING:
Mijn Audi is een 2.7 tdi quattro met een aantal (on)zinnige opties: Zwart leer (geen sportstoelen), MMI plus, Xenon, automaat, schuifdak. Na 55000 km weet ik uiteindelijk de opties op waarde te schatten (ik heb ze gelukkig niet nieuw hoeven te betalen).

Quattro: Ik wil niet meer zonder. Wat een enorme tractie in de sneeuw. Geen kettingen meer nodig!

Zwart leer: Mijn vorige auto had beige leer en beige vloermatten en ik moet eerlijk zeggen dat zwart veel besmettelijker is dan beige. Je ziet alle kruimels en vegen op zwart, dit had ik niet op het beige leer. Dat het geen sportstoelen zijn mis ik geen moment. 1000 km achter elkaar is geen probleem, passagiers klagen ook niet.

MMI plus: een groter scherm en 3D weergave van rijroute. Is makkelijk, maar mis je waarschijnlijk niet. Navigatie werkt zeer snel en goed. Geluidskwaliteit is werkelijk fantastisch! Bediening werkt zeer makkelijk. Helaas is de bleutooth een bron van ergenis. Krijg ik niet goed en wordt ook niets. Het telefoonboek staat er soms wel 4 keer in.

Xenon: Deze auto heeft de Bi-xenon met meedraaiende lampen. Aangezien dat meedraaien pas na een half jaar is opgevallen, lijkt me dit een onzinnige optie. De lichtopbrengst totaal is goed, maar ook niet om van je stoel af te vallen. Goede Halogeenkoplampen zijn volgens mij ook toereikend.

Automaat: Aangezien met de handgeschakelde 2.7 tdi's heel veel kapot ging, eigenlijk een must. De bak schakelt tot nu toe perfect en zeer soepel. Met koude motor kan de bak wel heel traag zijn, mocht je in een noodsituatie terecht komen!

Schuifdak: Heerlijk zo'n schuifdak, maar als je het niet hebt, mis je het volgens mij ook niet.

MOTOR:
De 2.7 tdi is een heerlijke motor, maar wel na tuning. Het is in originele staat een beetje gezapige motor, maar geeft daardoor wel een comfortbeleving af. Na tuning heeft de Audi ongeveer 220 pk en dit is voldoende. Het gaat soepel en soms sneller dan je denkt, maar het blijft een comfortabele auto. Verbruik is altijd tussen de 8,5 en 9,5 l/100 km. Is voor mij goed genoeg (reeele cijfers, niet volgens de verbruiksmeter).

WEGLIGGING:
De auto is comfortabel, rijdt zeer goed in rechte lijn en je kan sportief een snelle bocht pakken. Lijkt me een ideale combinatie. Op weg naar wintersport kan je rustig (als het verkeer het toelaat) met 200 km/u kruisen en dan rijdt de auto als op rails.(top bij mij is 235).

KOSTEN:
Ik had de auto net, ging er een servo kapot van de verlichting. Kosten 235 euro. Beurt bij 85000 km was incl voorschijven, 850 euro. Voor de rest geen gekke kosten gehad. Er is dan ook nog niets kapot gegaan.

RUIMTE:
Kom je uit een Ford Galaxy, dan valt de bagaeruimte erg tegen, maar eerlijk is dit natuurlijk niet. Jammer dat de daklijn achter zo snel afloopt, want dit scheelt toch liters. Gelukkig tot nu toe niets thuis hoeven laten, dus de bagageruimte voldoet goed. De ruimte voor de passagiers is ook ruim voldoende, dus een dikke voldoende op dit onderdeel.

CONCLUSIE:
Ik kan niet anders concluderen dat ik erg tevreden ben over mijn Audi. Hoewel ik niet echt een luxe gevoel krijg in deze Audi, wat waarschijnlijk komt door het donkere, wat saaie interieur, is deze het toch wel. De auto doet wat hij moet doen en doet dit stil en comfortabel en daarbij ook nog snel. Een mooie mix voor een auto!

rekening ter inzage

  • 135.000 km

De Audi is sinds 78.000 km voor de 2e keer naar de garage geweest. Er is een beurt uitgevoerd en inmiddels de rekening binnen gekregen. Een factuur van anderhalf blaadje zonder een belangrijk onderdeel. Meer dan 1000,- aan ringetjes, filtertjes en andere onbelangrijke onderdeeltjes. Geen remschijven of andere elementaire zaken. Lijkt me een beetje overdreven. Misschien toch maar kijken of een andere garage dan de officiele Audi garage mijn A6 kan onderhouden. Ik heb de onderhoudskosten daarom maar teruggeschroefd naar voldoende ipv goed.

Als een locomotief

  • 156.000 km

Ik denk dat na weer een aantal km's een update weer nodig is, hoewel het wel een beetje saai is. Er is namelijk niets kapot gegaan en de auto gaat als een locomotief. Het gemiddeld verbruik is 9,2 l/100km en dat is voor mij geen verrassing. Met de chiptuning naar 220 pk was het verbruik hetzelfde gebleven, maar de auto is nu echt snel. Je hebt het niet in de gaten want het je versnelt heel makkelijk.

SLIJTAGE
Hoewel de bestuurders stoel bij aanschaf al een licht slijtplekje vertoonde, is dit gelukkig niet erger geworden. De multifunctionele draaiknop van het MMI systeem vertoont een paar deukjes en krasjes, voor de rest houdt het interieur zich erg goed.

GEBRUIKSVRIENDELIJKE OPTIES
Iedereen vinkt bij het uitzoeken van een nieuwe auto behoorlijk wat opties aan en denkt later pas na over de prijs. Wat gebruik ik wel en wat niet?
- De spraaksturing van het MMI wordt absoluut niet gebruikt. De knoppen zitten heel logisch, dus niet nodig.
- Adaptieve xenon: laat maar, nog steeds geen toegevoegde waarde.
+ Schuifdak: tot mijn verbazing nog steeds een veel gebruikte voorziening.
+ Quattro: echt een aanrader
+ Automaat: functioneert bijna foutloos.

CONCLUSIE:
De Audi A6 voldoet aan de verwachtingen. Ik ben geen VAG fan (heel veel voor- en tegenstanders), maar deze auto zit goed in elkaar en functioneert zoals het in deze prijsklasse hoort.

eindverslag Audi A6

  • 182.000 km

Om mijn review netjes af te sluiten hierbij nog enkele opmerkingen over mijn Audi A6.
De Interface voor de bleutooth verbinding met de Iphone is niet door de lokale dealer vervangen, want de kosten waren niet in verhouding met het apparaat. De Iphone kon geen verbinding meer maken en hier ga ik geen 1100 euro voor betalen. Nu is er een originele Fiskon geplaatst voor minder dan de helft. Functioneert prima!
Voor de rest heb ik totaal geen andere kosten meer gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds minder kilometers ben gaan rijden in deze auto. Uiteindelijk nog maar 1000 km per maand, echt te weinig voor zo'n diesel!
Eindconclusie: Een perfecte auto waar ik met zeer veel plezier in heb gereden. Eigenlijk te perfect, ik miste toch een beetje emotie. Toch wel een luxe probleem, dus erg is dat niet.
Ivm de weinige km's en dat ik meer ruimte nodig heb, heb ik een VW Transporter biturbo 180 pk met DSG gekocht. Zal ook wel een review van komen, want van die auto zijn er weinig reviews.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.