Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6 Avant

Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

autoreview

5
Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)
Bert24
  • Bert246
  • Gebruikersreview
13 januari 2014 om 16:59
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.0 T FSI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf127.000 km
KM-stand laatst134.258 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop Audi A6

  • 127.000 km
  • 13 januari 2014

Aankoop:
---------

Sinds kort mag ik mij de trotse eigenaar noemen van een Audi A6 Avant 2.0TFSI Proline voorzien van een comfortabele multitronic automaat.

Hiervoor reed ik een Ford Focus hatchback uit 2006 met een 1.6 16V in het vooronder. Ik moet zeggen dat ik daar een prima auto aan heb gehad. Maar ja, als autoliefhebber pur sang wilde ik wat anders. Ik zocht naar een auto die vooral wat krachtiger en wat ruimer was.

De top drie die ik had samengesteld was:

- Ford Mondeo 2.5 Turbo vanaf 2007
- Audi A6
- BMW 3 serie (325)

Budget van ongeveer 15 mille en zoeken maar.

Uiteindelijk na veel proefritten en zoeken deze Audi tegen gekomen. Slechts 127.000 en een beetje op de klok. Auto was in een onberispelijke staat. Auto stond bij Muntstad in Utrecht en was ingedeeld in de zogenaamde A-selectie.
http://www.muntstad.nl/audi/audi-showroom/selectie

De auto is voorzien van alle denkbare opties dankzij de van alle opties voorziene Proline uitvoering.
Onder andere:

- MMI Navigatiesysteem
- Stoelverwarming
- Leren bekleding
- Regensensor
- Lichtmetalen velgen
- 6 Cd-wisselaar
enz. enz.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en deze Audi gekocht.

Multitronic
------------

Een puntje wat ik bijvoorbeeld wel eerst goed had uitgezocht was het hele verhaal rondom zo'n multitronic automaat. Heel internet staat vol met horrorverhalen omtrent dit onderwerp. De bak zou erg gevoelig zijn en bij reparatie/revisie ben je zo 3 a 4 mille kwijt.

Ik kwam erachter dat deze problemen zich vooral voordeden bij de 'oudere' multitronic tot 2005.
Problemen hadden vooral te maken met een te hoog koppel, rijgedrag en het niet tijdig vervangen van de transmissie-olie. In sommige gevallen ook chiptuning waardoor de motor een te hoog koppel krijg met gevolg dat de bak dit niet meer trekt.

De multitronic in deze Audi is voorzien van 7 lamellen in plaats van 5 in de oudere multitronic. Daardoor kan de bak wat meer koppel aan en wordt het beter verdeeld. Volgens de dealer moet de transmissie-olie om de 60.000 km vervangen worden. Voor mijn eigen gemoedsrust houdt ik het op 50.000.

Eerste rijervaringen:
----------------------

Wat mij direct opviel was de rust in deze Audi. Dit heeft alles te maken met de multitronic. Het motorgeluid is redelijk goed gedempt en de auto voelt solide aan. (wat wil je ook met een auto van bijna 1600kg).

Het rijden op de snelweg met 130km/u is een waar feest. Toerenteller staat rond de 2000 toeren. Het is mij al gelukt om de 120 te bereiken zonder boven de 2000 toeren uit te komen.
Dit geeft wel aan hoe rustig de motor zijn werk kan doen. In de sportstand schiet de motor lekker hoog in de toeren en hoor je een sportief geluid uit het vooronder komen. Verbruik nu nog niet te meten. Maar ik schat op de snelweg zo rond de 1:14 en in de bebouwde kom 1:10 1:11.

Ik zit erover na te denken om de Audi te laten chippen. Ga echter wel eerst flink wat informatie opvragen bij JD engineering. Zij schijnen gespecialiseerd te zijn in het chippen van VAG-auto's.

Ik hoop deze review ongeveer twee maal per jaar van nieuwe info te voorzien.

Update

  • 134.258 km
  • 7 augustus 2014

Inmiddels alweer 6 maanden en ongeveer 6000 km verder ben ik nog steeds erg enthousiast over mijn A6. De auto rijdt onvoorstelbaar comfortabel. Dit heeft uiteraard ook veel te maken met de multitronic automaat. Vooral op de snelweg is het rijden een genot. 120km/u met 2100tpm. Mijns inziens ook de plek waar deze auto vooral thuis hoort.

Voor de eigen administratie ben ik het verbruik bij gaan houden op deze site. In eerste instantie viel het me wat tegen met een gemiddelde van 1:9. Echter heb ik in het begin vooral veel binnen de bebouwde kom gereden. De laatste paar maanden vooral veel snelweg en dat zie je aan het verbruik. Ongeveer 1:11. Daar ben ik tevreden mee. Het gaat tenslotte over een auto van ongeveer 1600kg.

Problemen:
Nagenoeg niet. Airco doet het echter niet omdat het econ-knopje niet meer uit gaat. Schijnt een bekend probleem te zijn en laat het binnenkort dus even nakijken.
En afgelopen week gaf de boordcomputer het signaal dat het oliepeil op het minimum zat. Heb een liter bijgevuld en het probleem was verholpen.

Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden. Voorlopig gaat deze auto er nog niet uit.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.052
Bekijk nu ⟩
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 4.2 V8 FSI 350 PK QUATTRO YOUNGTIMER TREKHAAK/LUCHTVERING/LEDER/CAMERA

    Audi A6 4.2 V8 FSI 350 PK QUATTRO YOUNGTIMER TREKHAAK/LUCHTVERING/LEDER/CAMERA

    • 2006
    • 262.357 km

    € 17.995

    Audi A6 Avant 5.0 V10 TFSI QUATTRO Schuifdak/Keyless/Leder/ACC/Bose

    Audi A6 Avant 5.0 V10 TFSI QUATTRO Schuifdak/Keyless/Leder/ACC/Bose

    • 2008
    • 192.450 km

    € 30.950

    Audi A6 64.000 KM - BTW auto - Dealer onderhouden

    Audi A6 64.000 KM - BTW auto - Dealer onderhouden

    • 2005
    • 63.311 km

    € 12.940

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    • 24 november 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line...

    • 19 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    12
    • 8 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2005)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    • 29 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 TDI (2006)

    Audi A6 Avant 2.0 TDI (2006)

    • 15 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

    Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

    5
    • 13 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (2006)

    1
    • 6 januari 2014
meer reviews
Audi A6 Avant 4.2 Quattro - 2005 – 305.831 km - Klokje Rond

Audi A6 Avant 4.2 Quattro - 2005 – 305.831 km - Klokje Rond

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    31
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden