Audi A6 Avant 2.7 TDI (2011)

Audi A6 Avant 2.7 TDI (2011)

UitvoeringA6 Avant 2.7 TDI
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011

lekker cruisen

Na de zoveelste Honda, en erg tevreden, werd het tijd voor wat anders. Honda ging weer stuk,80.000km gelopen, en de liefde was over. Alle opties voor wat anders staan open; keus genoeg denk je dan.
Maar ik wil niet (te) lang wachten; hoe eerder hoe beter. Dan zijn er dus wel beperkingen; zeker met een "klein" lijstje van basis zaken. ( Schuifdak, diesel, automaat, station, elektrische achterklep, navi, xenon) Een C combi ? nee, net een modelwijziging; en dus lange levertijden,geen mooie demo's beschikbaar. X3, of 3 touring; toch te krap en in verhouding duur. Een V70 Limited dan? Bijna, maar helaas hapte de dealer niet op tijd, en de showroomauto werd niet verkocht! A4 dan? eigenlijk te klein.

Tijd voor het net; zoekopties aangepast en voila!; een Audi A6 Avant 2.7TDI, multitronic, S-line pakket; toch een beetje sportief. Schuifdak, navi+,Xenon en LED; al is dat laatste geen zegen.
Klep op afstand te bedienen, 18 inch; dus ja, eigenlijk niets te klagen.
" Het"heeft al 12.000 km gereden, is OK, afschrijving is ook OK, het is tenslotte ook een oudmodel, overjarig zoals dat heet. De stap genomen, en na een maand en 6.000 km kan ik niet anders dan tevreden zijn. Het is weer eens wat anders dan een Honda; al is de Accord op een paar punten zeker niet minder; de stoelen als voorbeeld genomen. Heerlijk die S line zetels, ruimte genoeg, lendesteun aanwezig; maar toch is de honda daar net even beter. Verder geen vergelijk mogelijk denk ik.
Opmerkelijk rij ik iets zuiniger, ondanks de extra 2 cilinders en het extra gewicht. Het koppel doet wonderen, en heerlijk dat er geen schakelmoment meer aanwezig is. Ik ga er wat rustiger van cruisen. En dan is er ruimte op de weg!; en even doortrekken in de S stand is lekker; en klinkt ook geweldig. Zeker bij de trips bij de buren voelt het veel beter aan; en is het veel stiller dan in de jap. Ben blij met mijn eerste 6 cilinder! Nu kan het nog, ze zijn er nog, geniet er dan ook van!
De ruimte is goed, mijn kids hebben de ruimte; de hond ook, ik ook.
Dan de cijfers; tot nu toe 7,8 liter op de 100. Wel veel op de 80 km wegen geweest. In Duitsland wel snel op de 9 liter, maar daar is de snelheid dan ook naar. Cruisend op de c.c. deot het erg goed.
Dan het comfort; algemeen goed, wel strak afgeveerd, interieur mooi en stil.
MMI is handig en werkt ook zonder het boekje prima, telefoon ook direct gevonden; dus dat gaat goed.
Tijd voor de volgende( vakantie) kilometers.

PRIVATE LEASE Audi A6