Audi A6 Avant 2.5 TDI 180pk (2000)

autoreview

Audi A6 Avant

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.5 TDI 180pk
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst274.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kapotte Airconditioning

  • 135.000 km

Nokkenassen ingeslagen vervangen 50 % coulance PON
Brandstofpomp stuk geen coulance.
Prima reiswagen 140.000km gereden. Wagen blijft in de familie, zoals bij ons gebruikelijk. Wij rijden de wagens door tot ongeveer 450000 km en dat bevalt goed.
Wij zijn heelmerkvst,Altijd VW of Audi.
Beurten bij dealer behoorlijk duur.
Kwaliteit afhankelijk van monteur.

Einde bezit Audi A6. Is over naar mijn zoon.

  • 274.000 km

Ik heb deze Audi A6 Avant 2,5 TDI 132 KW van jan. 2000 aangeschaft in maart 2004 bij een km stand van 134000. Het is mijn 2e A6. Als we een wagen eenmaal hebben aangeschaft blijft hij lang in de familie, zoals ook deze. Zojuist is hij overgegaan naar mijn zoon bij een km stand van 274000. Als vervoermiddel is hij uitstekend bevallen, maar tevreden over de betrouwbaarheid ben ik niet geweest. Kosten waren er in overvloed. Het begon al na een klein jaar toen bleek dat de nokkenassen vervangen moesten worden(50 % coulance van Pon). Weer een jaar verder begaf de brandstofpomp het, een dure grap van € 2500, nu echter volledig voor mijn rekening.
Verder het gebruikelijke reguliere dure Audi-onderhoud, maar dat wist ik van te voren na jaren VW en Audi. Al met al € 12000 onderhoud- en reparatiekosten in 5 jaar tijd bij 140000 km gebruik betekent 8,5 eurocent/km en dat is veel.

Het brandstofgebruik is precies volgens de fabrieksspecificaties geweest, eigenlijk iestjes minder, maar dat heeft met onze rijstijl te maken. Ook banden en remslijtge ruim onder het gemiddelde. Banden meer dan 80.000km. Altijd Michelin.
Schokdempers zojuist vervangen, meer een preventieve maatregel.

Het rijden in de A6 Avant is werkelijk geweldig en dan valt iedere ander auto altijd een beetje tegen. De wegligging is subliem en het verdere comfort laat niets te wensen over. Ruimte in overvloed.

De auto is nu bij mijn zoon en nu maar hopen dat de kosten verder binnen de perken blijven. Het plan is nog zeker tot 400.000 km door te rijden. Dat lukte ruim bij onze vorige A6 uit 1997, die wij inruilden met 405.000 km op de teller. Kregen daar toch nog
€ 3000 voor en viel niet tegen.

Mijn nieuwe auto is een Audi A8 2,5 TDI 132 KW uit van 2002 met slechts 93.500 km op de teller. Je moet er maar tegen aan lopen.
Absoluut niet van nieuw te onderscheiden.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.