Audi A6 Avant 2.4 5V quattro (1999)

autoreview

Audi A6 Avant 2.4 5V quattro (1999)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.4 5V quattro
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 27%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Koop

In december 2001 deze A6 Avant 2.4 V6 Quattro occassion in Zwitserland gekocht
tegen inruil van de mee-uit-NL geimporteerde Audi 80 1.8S
(gekocht bij Bongers in Oirschot; een occassion uit 1988 - goudkleurig)
welke direkt op transport ging naar Afrika volgens de verkoper. Mmm hij
reed nog zo keurig deze handgeschakelde bak.
Mede door de goede ervaring met deze ’gouden’ Audi 80 1.8S; wegligging (zelfs bij 180kmh op den Deutschen autobahn), schakelen (reed voordien Italiaans) en met ’comfort’ (heerlijke stoelen) ergens aankomen; heb mij doen beslissen
weer voor Audi te kiezen.
’Comfort’ tussen ’’ omdat de Audi 80 1.8S geen climate-control, geen cruise-control en andere snuisterijen bevatte. Alsmede ik eerst na het enige 1000-kilometers met deze A6 Avant 2.4 V6 Quattro het begrip ’comfort’ moest her-definieren.

Afijn, een Audi ok, maar waarom van een Audi 80 naar een A6.
In Zwitserland is de A6 dezelfde prijsklasse als een VW Passat in NL, daarbij wilde ik ook meer blik om mij heen gezien al die gekken op de weg (was al een jaar ueber den Deutschen autobahn gerasst).
Internet deed toen al wonderen - autoscout24 - vond een paar goede kandidaten. Wezen kijken en besloten voor deze A6 Avant 2.4 V6 Quattro met ’full ausstattung’! En wanneer ik zeg ’full ausstattung’ bedoel ik ’full ausstattung’. Let wel bouwjaar 1999. Wie kan zeggen ’wil je TV kijken?’ You name it, it’s there.
Het vervelende is, je raakt er aan gewend, zelfs de kleine dingetjes: licht-paket (heerlijk bij het instappen), ablage-paket (handig die extra lade onder de voorstoelen en het sjor-net achterin), climate-control (je kunt niet meer zonder die zone-controle), cruise-control (godszegen tegen te hard rijden alsook ’ohne’ stress en daarbij nog zuinig ook zeggen ze, hoewel ik me wel meer erger aan die gasten die geen cruise-control hebben of er geen gebruiken van maken, maar ook weer overheerlijk, als ze mij downhill inhalen en ik hun later uphill weer voorbij ga, pfoaaa)
Maar ook grote of dure dingetjes: tiptronic (waanzin, cruisen doe je met de automaat, sportief rijden en het rode aantikken doe je met de tip), quattro (tja, het blijft tractie en spoorvastheid, slippende banden of niet weg kunnen komen, HA verleden tijd, deze betrouwbaarheid stijgt soms naar het hoofd edoch niet vergeten: bij remmen heb je er niks aan), fully-integrated Audi-telefoon (heerlijk, niks geen geplug op of aan het dashboard), fully integrated navigation-plus incluis TV (heerlijk, wederom geen geplug op of aan het dashboard), ESP aan/uit knop (nog nooit gebruikt, heerlijk onzinnig, moet je hebben), Leder-ausstattung (altijd stof gehad, maar goed leer en goede stoelen blijven mooier), Xenon (waaaow, light my fire).
En in het algemeen: alle knoppen, die werkelijk goed en niet goedkoop aanvoelen in vergelijking met de huidige A6 bijvoorbeeld - test de lees-spot voor links/rechts maar eens, snap niet dat die Audi gasten dat over het hoofd zien. Terwijl in de nieuwe TT die juist wel weer goed aanvoellen.
Als laatste ben ik erg gecharmeerd van de 2 ’spotlights’ die het dashboard voorzien van een zacht ’rode’ Audi gloed (bij donker). Sommige vinden het dashboard een kermis, ik kan er niet genoeg van krijgen.

PROBLEMEN

een volgende keer

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.