Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6

Audi A6 2.0 TDI (2007)

autoreview

10
Audi A6 2.0 TDI (2007)
Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)Audi A6 2.0 TDI (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
24 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 2.0 TDI
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 23 maart 2008

Prachtige auto om te zien, zeker met de verlaging, de 17’inch velgen (A8 design)met 245/45 maatvoering. Gitzwart met chroomafzetting. De optionele sportstoelen zijn hun geld meer dan waard, geweldig zitcomfort op de lange afstand. De gewone stoelen lijken in vergelijking met deze stoelen een keukenkruk. Auto is getuned op 175 pk en 400 Nm, met volledig behoud van Audi fabrieksgarantie. Verschil is heel erg goed merkbaar, zeker in het snelheidsbereik tussen 60-140 km pakt de auto krachtig op. Toch heeft de motor twee gezichten. In het stadsverkeer is de pompedusemotor luidruchtig, te luidruchtig. Boven de 80 km en zeker op de autoweg is de auto rustig. Het lijkt wel dat hij mooier loopt als je harder rijdt. De verlaging maakt de wegligging strakker. De uitrusting is met het optioneel pakket (business pro line) uitstekend. Orgineel navigantiesysteem, gepimpte audio installatie, telefoonvoorbereiding, alarminstallatie et cetera. Toch moet me van het hart dat ik nog nooit zo vaak buiten het reguliere onderhoud met de auto in de garage heb gestaan. Met de auto heb ik gezien de problemen, zeker het laatste half jaar, een soort haat-liefde verhouding gekregen.
De keuze voor de getunede 2.0 tdi boven een 2.7 tdi is zeer doordacht gemaakt. Een simpele berekening levert dat op een periode van 2 1/2 jaar de 2.7 gemiddeld 300 euro per maand meer kost. Dat levert dus in geld een besparing op van 9.000 euro. Natuurlijk mis ik het genot van een 6 cylinder, maar het vermogenspakket van die 6 cylinder heb ik wel. Met dank aan ons kabinet die praat over één Europa. Maar weet je, voor de prijs van een 2.0 tdi in NL rijdt je in België een 3.0 tdi quattro. Isss maar dat je het weet.

PROBLEMEN

  • 23 maart 2008

De MMI is nodeloos ingewikkeld. De vele knoppen op de console dragen niet bij tot verkeersveiligheid. Navigatie slaat herhaaldelijk vast (vanaf begin), leidt soms een eigen leven. Eerste 3 maanden bluetooth telefooninstallatie onbruikbaar. 40.000 km MMI heeft ’illegale stroomverbruiker’ (woorden garage). Moet geheel vervangen worden (onderdelen moeten vanaf fabriek besteld worden). Auto heeft me laten staan (deed niets meer). 1 week in garage. 57.000 km, auto lijkt in brand te staan, valt mee, wel totale versnellingsbak in vernieling. 1 week in garage. Constructiefout af fabriek vastgesteld door Audi garage. Wekenlang hinderlijke stank in en om auto. 61.000 km auto maakt bij accelereren een snerpend geluid. Garage concludeeert dat niets aan de hand is (bij 60.000 beurt). Helaas, auto valt terug op noodloopprogramma (niet harder dan ± 90 km/u, acceleratie van 2CV). Intercooler blijkt kapot. Garage stelt vast dat sprake is van constructiefout die uiteindelijk tot deze situatie geleid heeft. Wat een maandagochtend auto ! Bijkomend voordeel, auto lijkt sneller dan voorheen. En dan nog iets, achterbanden cuppen wat leidt tot een belachelijke onbalans bij ± 140 km/u. Pirelli is af te raden aldus leasemaatschappij, nu Michellin, hopen dat het nu goed gaat.Geen Continental gekozen, wordt vaak in myreview als slechte keuze ervaren.
Wat me echt ronduit stoort is het constant bij moeten vullen van olie. Door het longlife onderhoudsprogramma (30.000 onderhoudsinterval) wordt zeer dunne olie gebruikt. Dat zou oorzaak zijn van olieverbruik. Zal wel, maar de motorkap opentillen is niet mijn hobby en je moet altijd vullen als het donker is, op de parkeerplaats staat bij klant et cetera. Dat je bij moet vullen als je een oude barrel rijdt oke, maar bij zo´n dure auto ?

3,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.040
Stel samen ▸
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 3.2 FSI QUATTRO

    Audi A6 3.2 FSI QUATTRO

    • 2006
    • 248.439 km

    € 3.995

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line

    • 2005
    • 260.475 km

    € 6.000

    Audi A6 4.2 FSI * Audi Exclusief * VOL * topconditie

    Audi A6 4.2 FSI * Audi Exclusief * VOL * topconditie

    • 2006
    • 169.795 km

    € 19.950

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 (2005)

    Audi A6 2.4 (2005)

    2
    • 22 september 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line (2004)

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line (2004)

    19
    • 5 juli 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 (2006)

    Audi A6 2.4 (2006)

    2
    • 5 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.0 TDI Pro Line (2006)

    Audi A6 2.0 TDI Pro Line (2006)

    6
    • 3 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 (2006)

    Audi A6 2.4 (2006)

    16
    • 7 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.7 TDI (2005)

    Audi A6 2.7 TDI (2005)

    3
    • 27 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A6 2.4 Pro Line (2005)

    Audi A6 2.4 Pro Line (2005)

    • 13 mei 2011
meer reviews
Audi A6 2.7 TDI Business - 2006 - 1.038.000 km - Klokje rond

Audi A6 2.7 TDI Business - 2006 - 1.038.000 km - Klokje rond

Henk van Vliet rijdt al negen jaar lang in dezelfde Audi A6 door heel Europa met als gevolg...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    3
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden