Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025) #2

autoreview

Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)
Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)Audi A5 Limousine TFSI 110kW edition One (2025)

Signalement

UitvoeringA5 Limousine TFSI 110kW edition One
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst20.850 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

4 maanden en 20.000 km

  • 20.850 km

Na bijna 4,5 jaar met zeer veel plezier in de vorige A5 te hebben gereden ( zie reviews hiervan), volgt hier een eerste review van de nieuwe die ik op 6 juli 2025 in ontvangst mocht nemen van Audi Pouw in Rijssen. Mijn derde Audi alweer en hoogstwaarschijnlijk mijn laatste nieuwe. Niet vanwege slechte ervaring ( verre van dat), maar meer vanwege het naderende pensioen, of zoals mijn Duitse collega‘s dit zo mooi „im Ruhestand“ noemen. Waarom dan geen hoge instapmodel genomen? Ik heb nog even getwijfeld vanwege de nieuwe Q3, maar ik zag hem onlangs in de showroom bij Pouw en ik ben blij dat het de A5 Limousine is geworden. Heel eerlijk moest ik best wel wennen in het begin. De uitvoering heet „ limousine „ en dat is goed te merken, wat een forse auto in vergelijking met de oude!! Gelukkig kan ik beide auto’s goed vergelijken want ik heb de oude uit de lease overgenomen en daar rijdt mijn zoon nu in. Hij heeft zelf een Audi A3 Sportback waar mijn vrouw nu in rijdt, dus de oprit staat goed vol met in totaal 12 ringen!!😂. Wat zijn dan tot nu toe de grootste verschillen tussen de oude en de nieuwe? De nieuwe oogt niet alleen veel groter, hij is bovendien 200 kg zwaarder, en dat merk je! De nieuwe heeft geen mild hybride ( waarom niet??!!) en is dus niet zo zuinig in verbruik. Ik schat 1:14 maar deze is niet af te lezen voor langere termijn, wordt binnenkort opgelost. De oude haalde met gemak 1:15,5.
Op de oude had ik 19 inch en dat staat perfect, op de nieuwe 20 inch en die moet je eigenlijk minimaal hebben anders blijft er een gapend gat tussen de wielkasten.
In combinatie met wind en regen is een irritant getik hoorbaar links bij je oor, dit had ik nooit gehoord bij de oude, erg vreemd, ben benieuwd of andere rijders dit ook zo ervaren. Ben erg blij met de mooie kleur ( magneet grijs). Jammer dat deze niet leverbaar is op de plug-in hybride versie ( grote fout van Audi marketeers).
Over 2 weken komen de winterbanden eronder en begin Januari zal de eerste onderhoudsbeurt plaatsvinden. Tot zover de eerste impressie.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.