Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4 Cabriolet

Audi A4 Cabriolet 2.4 5V Pro Line (2004)

autoreview

6
Audi A4 Cabriolet 2.4 5V Pro Line (2004)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
7 maart 2017 om 17:14
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Cabriolet 2.4 5V Pro Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf140.690 km
KM-stand laatst145.006 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste drie maanden

  • 142.020 km
  • 7 maart 2017

Reeds langere tijd had ik mijn zinnen gezet op een Audi A4 cabriolet. Heb, voordat ik mij deze heb toegeeigend, diverse cabrio's bekeken. Geen van alle voldeden ze volledig aan mijn wensen totdat ik dit exemplaar tegenkwam bij Verstappen auto's in Venlo.
Welke noten had ik dan eigenlijk op mijn zang? Het moest in ieder geval een zescilinder zijn met een handbak. Multitronics zijn of goed of zeer slecht met hoge herstelkosten als gevolg. Dat risico wilde ik dus niet lopen. Een zescilinder kan nu nog nét zonder dat ik wordt uitgescholden door de milieuactivisten. Bovendien klinkt het gewoon bijzonder aangenaam in de oren :-) . Daarnaast cruise control - een cabrio koop je niet om continu over de Autobahn te boenderen - 6 versnellingsbak (dus vanaf modeljaar 2005), lederen bekleding, stoelverwarming, Xenon en een windschot. Kleur maakte me niet zoveel uit, maar het is een zeezilvere uit juli 2004 geworden met een zwart cabriodak en zwart lederen bekleding. Het betreft bovendien nog eens een auto met een exclusive pakket (multifunctioneel stuurwiel, parkeersensoren achter, elektrisch bedienbare voorstoelen, middenarmsteun voor, actief luidsprekersysteem. De Xenon verlichting en het windschot maakten destijds ook deel uit van het pakket. Als extra is deze Audi nog voorzien van het Audi Navigation Plus systeem en 17 inch 5 spaaks lichtmetaal.
Al met al dus een volle auto, een originele Nederlander en ook nog eens met prettig weinig kilometers op de teller. Bij aanschaf in november 2016 slechts ruim 140000. Als kers op de taart: een volledige onderhoudshistorie, uitgevoerd bij de Audi dealer. De laatste volledige onderhoudsbeurt was bij 136000 km uitgevoerd. Het lekkere sturen kon beginnen.

Na weinig kilometers raakte ik al verslaafd aan het heerlijke zescilindergeluid dat uit het vooronder komt. De motor pakt goed op maar moet wel op toeren gehouden worden. Daar tegenover staat een heerlijk soepel schakelende zesversnellingsbak waarvan het zesde verzet al bij 70 km/u kan worden ingelegd. Een detail, maar ik vind de uitlaten aan de linker en rechterzijde achter erg mooi staan, een mooi symetrisch geheel. Wanneer het maar mogelijk was, is er al open gereden. Het dak opent en sluit redelijk snel. Na zo'n 20 seconden is de klus elektrisch geklaard. Helaas kan dit alleen bij stilstand. Maar goed, je kunt niet alles hebben...

Het brandstofverbruik kan ik zonder veel moeite boven de 1 op 10 houden. Gemiddeld zit ik nu na 3 tankbeurten op ongeveer 1 op 10,8, wat ik voor een zescilinder met 170 pk (het is een 2.4) niet slecht vind. Wel vind ik de auto wat deinerig, ongetwijfeld een gevolg van de massa. Ongeveer 1600 kg, schoon aan de haak. De demping is wel in orde. Stuurgedrag is, wat we bij Audi's wel meer tegenkomen, wat wollig. Bovendien stuurt de auto niet bijzonder licht, ondanks de stuurbekrachtiging. Veel last heb ik hier niet van maar er zijn zeer zeker strakker sturende - in dit geval letterlijk - cabrio's.

Twee zaken laat ik op korte termijn nog verhelpen. Het kunststof van het koplamp"glas" is erg dof en moet dus worden hersteld en de xenonlampjes hebben hun langste tijd gehad. Het lichtbeeld is erg geel met soms een kleine paarse gloed, een teken dat de lampen het einde van de levensduur hebben bereikt.

(Heel) blij met BOVAG garantie

  • 143.851 km
  • 9 mei 2017

Bij aanschaf heb ik nog getwijfeld of ik er wel of geen BOVAG garantie zou bijkopen. Achteraf ben ik heel blij dat ik dit heb gedaan. Wat kan er mis zijn met een A4 cabrio, afkomstig uit Nederland die zijn hele leven in onderhoud is geweest bij de officiële Audi dealer? Nou... best wel veel helaas. Laat ik voorop stellen, dat inmiddels de auto tiptop in orde is maar daarvoor heeft hij wel in een tijdsbestek van 5 maanden bijna 5 weken bij het leverende garagebedrijf doorgebracht. Aanzienlijke reparaties dus.
Wat is er allemaal fout gegaan? In chronologische volgorde: schokkerig sturen, de auto stuurde met kleine schokjes van links naar rechts. Oplossing: nieuwe olie in het stuurhuis. Koppeling kwam met schokkerig gevoel op bij stilstand en soms lieten zich de eerste en tweede versnelling niet inleggen. Dat laatste zorgde soms voor hachelijke momenten op kruisingen als je ineens niet meer kunt schakelen. Oplossing: gehele koppelingsset, inclusief drukgroep vervangen, alsmede het 2-massa vliegwiel. Een week na deze omvangrijke reparatie, die me overigens normaal zo'n 1800 Euro had gekost, bleef de koppeling op de bodem na het intrappen. Vacuumprobleem dus. Wederom terug naar het leverende garagebedrijf. Dat constateerde dat er een sluitring niet meer goed sloot, waardoor het probleem ontstond. Eindelijk dacht ik eens heerlijk kilometers met de A4 te gaan maken maar beste lezer, u raadt het al: daar kwam nog even niets van. Op Koningsdag begon het uitlaatgascontrolelampje te branden. Ditmaal was een gescheurde vacuumslang het probleem.
Ik heb besloten de auto nog 1 kans te geven. Het lijkt erop dat ik met deze auto niet probleemloos mag rijden, maar vooralsnog geef ik de auto dus die kans. Het is en blijft een in mijn ogen prachtige auto om te zien, het zescilindergeluid blijft heerlijk, het verbruik blijft binnen de perken en het genot van het open rijden wil ik eigenlijk niet missen. Boer Riks zou zeggen.. "dus..." Laten we het maar proberen.
Overigens valt het garagebedrijf waar ik de auto gekocht heb, vrij weinig te verwijten. Men heeft geprobeerd om alle klachten en problemen zo adequaat mogelijk op te lossen. Hinderlijk was het natuurlijk wel om telkens van Duiven naar Venlo te reizen. Je weet zo iets natuurlijk bij de koop, maar dat ik zo vaak heen en weer heb moeten gaan, was toch een flinke domper. Het enige dat slordig was is dat bij koop was beloofd dat er twee nieuwe achterbanden (oude cupten behoorlijk) zouden worden gemonteerd. Dit is ook wel gebeurd, maar men heeft de verkeerde maat gemonteerd. Op mijn verzoek om de banden tegen de juiste maat te wisselen, monteerde men doodleuk andere banden op de vooras. U raadt het al: de verkeerde maat, zodat alles weer in balans was. Niet echt de bedoeling, temeer er op de vooras gebruikte banden werden gemonteerd die reeds 5 jaar oud waren, enorm cupten, waardoor ik hiervoor nog een keer actie moest ondernemen.
Maar goed, hopelijk is de klaagzang ten einde en kunnen we nu daadwerkelijk gaan genieten met een grote G. Wordt vervolgd en aan alle cabrio rijders: mooie zomer!

Cosmetische chirurgie

  • 145.006 km
  • 29 mei 2017

De A4 staat bij het schadeherstelbedrijf. Niet dat ik schade heb gereden, maar ik wilde een aantal dingen laten doen, waarvan ik al in een eerder verslag melding van had gemaakt. De koplampen worden aangepakt (geschuurd en gepolijst) en verder wordt de complete voorbumper opnieuw gespoten. De vorige eigenaar is met een busje lak in de weer geweest, dat op de eerste plaats niet de goede kleur was en ten tweede is het slecht uitgevoerd. Hier en daar zat er ook een kleine beschadiging en was op diverse plaatsen de lak afgebladderd. Hopelijk staat 'ie er morgen weer fris en fruitig bij.

Na mijn klaagzang in het vorige verslag heeft de A4 kennelijk besloten om zijn beste beentje voor te zetten. De motor draait als een zonnetje en verdere storingen hebben zich niet meer voorgedaan. Tijdens het Hemelvaartsweekend heb ik de A4 meegenomen voor een tripje naar en door het Teutoburger Wald in Duitsland. Heerlijk getoerd met de kap uiteraard naar beneden. Zo langzaam krijg ik het vertrouwen in de auto terug. Laten we hopen dat het positieve gevoel kan blijven overheersen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 1.8 Turbo quattro / Nap / 1e EIG / YOUNGTIMER !

    Audi A4 1.8 Turbo quattro / Nap / 1e EIG / YOUNGTIMER !

    • 2004
    • 169.101 km

    € 4.500

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo S-Line Airco Leder Youngtimer + Inruil Mogelijk

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo S-Line Airco Leder Youngtimer + Inruil Mogelijk

    • 2004
    • 149.868 km

    € 6.990

    Audi A4 1.6

    Audi A4 1.6

    • 2002
    • 228.836 km

    € 1.750

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo (2003)

    10
    • 1 december 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 2.4 5V (2002)

    Audi A4 Cabriolet 2.4 5V (2002)

    1
    • 5 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 2.5 TDI (2005)

    Audi A4 Cabriolet 2.5 TDI (2005)

    1
    • 20 februari 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 2.4 5V Pro Line (2004)

    Audi A4 Cabriolet 2.4 5V Pro Line (2004)

    6
    • 7 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo Pro Line (2003)

    Audi A4 Cabriolet 1.8 Turbo Pro Line (2003)

    5
    • 9 april 2013
  • Audi S4 cabriolet (2004)

    2
    • 4 september 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Cabriolet 2.4 5V (2003)

    Audi A4 Cabriolet 2.4 5V (2003)

    7
    • 14 oktober 2009
meer reviews
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank

114

Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur in beeld

    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur...

    15
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    2
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    43
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden