Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4 Avant

Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2012)

autoreview

14
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2012)
DJA
  • DJA3
  • Gebruikersreview
9 juni 2013 om 13:30
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf22.800 km
KM-stand laatst137.500 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe auto: eerste indruk

  • 24.400 km
  • 9 juni 2013

Sinds een week overgestapt van een Insignia diesel naar een Audi A4 Avant Pro-line S Multitronic met 170 pk. Hoewel een Insignia een heerlijke auto was en kwalitatief in orde, is dit toch een auto van weer een heel andere orde. Alles voelt 'premium' aan de auto en het rijdt heerlijk.

Het is nogal boffen (vind ik) om een dergelijke auto te mogen rijden. De auto is nog geen jaar oud en stond bij de Leasemaatschappij. Aangezien ik nu vanwege mijn minder aantal kilometers benzine kon gaan rijden, konden we de auto's "omwisselen". De Audi stond er dus in deze uitvoering en eerlijk gezegd, als ik uit het boekje zou mogen kiezen zou ik de auto net zo hebben samengesteld. De auto ziet er in de S-line uitvoering lekker 'dik' uit en in combinatie met de Daytona-grijze kleur (alleen beschikbaar voor een S-line) ziet de auto er prachtig uit; 30 mm verlaagd, 18-inch velgen en als optie de donker getinte zijruiten. Aangezien de auto ook het S-line interieur heeft, zitten er heerlijke sportstoelen in gemonteerd en combinatie met de zwarte hemelbekleding doet alles ook binnen lekker sportief aan.

Mijn eerste indruk van de auto is dus positief, niet alleen vanwege het uiterlijk. De nieuwe TFSI motor (nu met 320 nm koppel en 170 pk), voldoet aan alle verwachtingen. Het is een heerlijke motor die samen met de multitronic-bak zorgt voor een comfortabele rijervaring; meer dan voldoende koppel bij lage toeren en een hele rustige loop van de motor die heerlijk stil is.

Eerlijk gezegd was ik voordat ik de keuze maakte heel benieuwd naar de ervaring met een Multitronic. Ik ken alleen de oude CVT's nog in onder meer de Volvo 340 (die had mijn opa vroeger) en dat maakte vooral een jankend geluid en kwam slecht vooruit. Nou hoe anders is dat nu! Wat een verschil zeg met vroeger. De auto is razendsnel met wegrijden, pakt altijd het juiste toerental en je hebt dus geen schakelmomenten (met uitzondering als je de bak in de S-stand zet; maar dat is voorgeprogrammeerd en dus heel kunstmatig). Al met al een heerlijke combinatie waarmee je comfortabel over de wegen cruiset.

De auto is verder compleet uitgerust met onder meer dus de sportstoelen met half leder, het MMI-navigatiesysteem, licht- en zichtpakket, xenon-verlichting, het Audi Sound Systeem, donkere ruiten, kantelbare stoelen etc.

De eerste kennismaking is wat mij betreft dus heel positief. De auto stuurt bijzonder strak en ligt als een dijk op de weg met de S-line onderstel. Ondanks de 18 inch velgen is de auto niet oncomfortabel te noemen; de auto kleeft aan de weg.

Voorlopig eerst maar eens even sturen, maar ik wilde toch al even mijn eerste indruk delen met anderen. Binnenkort zal ik mijn uitgebreidere ervaring hier posten.

bijna een jaartje verder

  • 51.000 km
  • 29 maart 2014

Hoe snel kan de tijd gaan. Inmiddels al bijna een jaar aan het sturen in mijn Audi. En ik moet zeggen, ik ben een fan geworden van het merk.

Het is een heerlijke reisauto, die vanwege de heerlijke 1.8 TFSI motor in combinatie met de multitronic, lekker thuis geeft qua vermogen en koppel. De motor is heerlijk stil, is soepel en heeft meer dan voldoende power. Inmiddels ook wat vaker de sportstand van de multitronic gebruikt, en oef, daar word je best blij van; de motor reageert dan lekker fel en klimt lekker in de toeren. Op kruissnelheid blijft het heerlijk rustig aan boord; de auto draait ongeveer 2000 toeren bij 140 km per uur. Dat het rustig aan boord is merkte ik vooral na in een dag 120 km te hebben gestuurd; geen 'ruis-gevoel' in mijn hoofd.

De S-line sportstoelen zitten heerlijk en het is me nog nooit gebeurt dat ik vermoeid uit de auto stapte. Ook niet na die vakantierit van 1200 km.

Zijn er verder nog opvallende zaken? Het Audi Sound Systeem is me bijzonder tegengevallen. Absoluut slecht geluid; bijzonder vlak. Aangezien ik een audiofiel ben heb ik wel wat hoge standaarden, maar dit is echt onder de maat. Ik heb door Navishop in Nootdorp een andere versterker laten plaatsen en een sub in de kofferbak gezet; het Audi Sound Systeem wordt nu volledig omzeild met als resultaat een prachtig strak en loepzuiver geluid. De speakers van Audi bleken ineens super geluid te geven! Kortom, iedereen die van muziek houdt, bestelt gewoon het standaard systeem en laat het daarna voor ongeveer 1200 euro upgraden. Daar kan geen systeem, ook het Bose-systeem niet, tegenop. Ik heb het ermee vergeleken en ook dat Bose-systeem is om tranen van in je ogen te krijgen; zo minimaal geluid geeft dat en dat voor die hoge meerprijs. Ja, die prijs hebben ze dan wel weer voor elkaar bij Audi.

Verder eigenlijk geen noemenswaardige zaken te noemen. De auto stuurt strak, ligt lekker op de weg en de km's glijden onder de auto door.

De kleur van de auto kan me ook nog altijd bekoren; Daytona grijs. Voor mij geen zwarte auto meer.

Komende maand gaat de auto naar de garage voor de jaarlijkse beurt. Als er noemenswaardige zaken te melden zijn, dan plaats ik dat uiteraard hier op de site.

Oh ja, nog 1 ding. Ik heb via VAGcom een aantal opties in de auto laten "aankruisen". Hiermee bedoel ik dat de verborgen opties in de auto die door Audi niet zijn geactiveerd, alsnog worden aangezet. Ik heb dus nu dimbare binnenverlichting, een kantelbare rechterbuitenspiegel, standaard LED-verlichting achter aan, bochtverlichting, needle sweep (voor de fun), en nog een paar zaken. Een leuke aanvulling met een paar nuttige opties; kostte me 20 euro, dus daar hoefde ik het niet voor te laten.

anderhalf jaar later...

  • 122.000 km
  • 7 december 2015

Inmiddels ruim 120.000 km op de klok, dus weer eens tijd voor een update.

Hoe bevalt me een Audi A4 na ruim 2,5 jaar sturen?

Eerlijk is eerlijk, de Audi is en voelt toch echt een klasse beter dan mijn vorige auto de Opel Insignia. Het is een degelijke auto, die echt nog geen enkele gebruikssporen laat zien. Het rijdt heerlijk en heeft de kilometers gevreten alsof ze niet bestonden en in alle rust.

De auto geen enkele storing en doet gewoon wat ie moet doen.

Nog 5 maanden en ik moet er afstand van doen. Dan zal er weer een nieuwe lease-auto voor de deur staan. Welke dat gaat worden nog geen idee. Tot die tijd rij ik nog met plezier in mijn A4.

Tijd om afscheid te nemen

  • 137.500 km
  • 21 april 2016

Na 3 jaar en ruim 120.000 km, wordt het tijd om afscheid te nemen van de Audi; het leasecontract eindigt.

Al met al zeer plezierige jaren met de auto gestuurd. Als ik het moet samenvatten: een soepele, comfortabele, kilometerverslindende, uitermate rustig lopende auto. De auto is zeer betrouwbaar gebleken en heeft me geen moment in de steek gelaten. De combinatie van deze vernieuwde 1.8 tfsi motor in combinatie met een CVT-automaat kan ik iedereen van harte aanraden; de auto versnelt heerlijk soepel en snel. Dat de auto daarmee ook zo laag in de toeren blijft op de snelweg is een verademing.

Ik kan de auto gelukkig blijven volgen bij zijn volgende "baasje". Vrienden van mij nemen de auto over van de leasemaatschappij; ze gaan er nog jaren heel veel plezier van hebben (en daarmee ik ook).

Mijn volgende auto: een Skoda Superb III combi, Style Business. Uiteraard zal ik ook van die auto mijn bevindingen weer delen op deze site.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 2.0 TDI Pro Line 2e Eigenaar.

    Audi A4 2.0 TDI Pro Line 2e Eigenaar.

    • 2012
    • 238.000 km

    € 14.959

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 6-12 mnd garantie

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 6-12 mnd garantie

    • 2011
    • 109.650 km

    € 10.950

    Audi A4 2.0 TDI S Edition

    Audi A4 2.0 TDI S Edition

    • 2015
    • 175.499 km

    € 15.950

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Mercedes C-klasse Estate - Audi A4 Avant - BMW 3-serie Touring

Mercedes C-klasse Estate - Audi A4 Avant - BMW 3-serie Touring

De nieuwe Mercedes C-klasse heeft niet alleen optisch, maar ook technisch veel meegekregen...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 TDI 245pk clean diesel quattro (2012)

    Audi A4 Avant 3.0 TDI 245pk clean diesel...

    15
    • 4 november 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S (2013)

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro...

    5
    • 22 november 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 136pk Business Edition (2015)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI Ultra 136pk Business...

    2
    • 11 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line S (2012)

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 211pk quattro Pro...

    • 25 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2012)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S...

    • 26 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S (2013)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 170pk Pro Line S...

    23
    • 19 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

    Audi A4 Avant 2.0 TDIe 136pk Pro Line (2012)

    • 12 november 2013
meer reviews
Audi A4 - Occasion-Aankoopadvies

Audi A4 - Occasion-Aankoopadvies

484

Vraag je mensen welke auto ze het liefste willen hebben, dan wordt vaak de naam van Audi genoemd....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur in beeld

    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur...

    15
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    1
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    33
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden