Audi A4 Avant 1.8 TFSI 160pk S Edition (2009)

autoreview

Audi A4 Avant 1.8 TFSI 160pk S Edition (2009)

Signalement

UitvoeringA4 Avant 1.8 TFSI 160pk S Edition
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf144.121 km
KM-stand laatst168.785 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug op het oude nest

  • 144.121 km

Nadat ik 6 jaar in mijn Saab het rondgereden en werkelijk IEDERE dag met heel veel plezier er ruim 100000 km mee had gereden was het moment daar om naar een opvolger op zoek te gaan. Ik heb jarenlang Audi's verkocht en gereden en nadat ik helaas werd afgekeurd (7 jaar terug) was mijn eerste aanschaf na mijn werkzaamheden een Audi a6 avant. Slechts 1 jaar gereden en toen dus de Saab. Echt, de Saab was een sublieme auto met veel comfort en vermogen ( een Aero uitvoering). Maar om grote kosten aan mijn Saab te voorkomen ging ik op zoek naar een alternatief. BMW touring of Audi avant. Uiteindelijk is het deze Audi geworden. 1e eigenaar auto. Perfect onderhouden. Geen schade. ( bij mij op de zaak kun je de historie herleiden). Kortom; goed gevoel. De motor een 1.8. Ftsi. Multitronic. 8 traps zo zie ik wanneer ik deze op handmatig schakelen zet. Dus dat zou me in de komende jaren een besparing op de brandstof moeten leveren. Welnu: dat ga ik vanaf vorige week vrijdag ervaren. De zit is perfect. Sportstoelen. Volledig leder. Zwarte buitenkant. Crème leer binnenzijde. Een verademing een licht interieur. 17 inch conti's. Fantastisch functionerend MMI. Prachtig navi systeem. Full colour. En wat een lijn. Een avant is voor mij werkelijk een beauty om te zien. Blindering in de vorm van rolgordijntjes in de achter portieren. Niets beschadigd. Kortom: ik hoop hier weer een aantal jaren lekker en zorgeloos mee te kunnen sturen. Wanneer de Audi het net zo doet als de Saab dan ben ik een zeer gelukkig mens. Ik voel me bevoorrecht om als particulier zo'n auto wederom te mogen besturen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen. Het ligt in de bedoeling om 1 keer per maand naar Zwitserland te gaan. Dus er komen veel snelweg kilometers op ( Duitse autobahn). Of ik de 90 pk die mijn Audi A4 ga missen is de vraag. Mijn Saab had er 250. Na controle vorig jaar of de Saab nog steeds dat vermogen had, kwam uit die check dat mijn Saab nog steeds 250 pk vermogen leverde. Maar ja: mocht het me toch tegenvallen dan kan ik 'm chippen. Maar heb daar zelf geen ervaring mee. Dus mochten er personen zijn die mij dat ten stelligste afraden of juist adviseren, dan verneem ik dat graag. Meer ervaringen binnenkort.

M'n Audi. Een jaar verder.

  • 168.785 km

Zoals jullie hebben gelezen ben ik inmiddels 20000 km verder en ruim een jaar verder met m'n 1.8 ftsi 8 dsg zwarte Audi A4 avant. En weet je wat? Wat mis ik de Saab! Met m'n 160 pk ruim voldoende vermogen maar 90 pk minder is en blijft een gemis. Vooral ook omdat ook m'n Audi ruim 1500 kg weegt. De stoelen blijven prettig zitten (sportstoelen) met leer bekleedt en ze blijven als nieuw. Kwaliteit dus. De afwerking blijft verschoond van kraakjes en piepjes. Een fantastisch in elkaar gezette auto. Nadat ik de Audi gekocht had constateerde ik dat de auto zelfs geen dashbordkastjeverlichting heeft. Jullie zeggen misschien: man waar maak je je druk om, maar iets wat je gewend bent dan ben je verwend. Heb dus wel een lampje laten monteren. 12 eurootjes. Dat dat af fabriek niet erbij kan. Ik blijf me verbazen. De Audi heeft een grote beurt gehad en dat is alles tot nu toe. Rijd zeer regelmatig naar Zwitserland en dus de deutsche Autobahn, dan kom ik mee. Goed mee maar mis toch het.....even snel er voorbij. Dat gaat gewoonweg niet. Maar daar staat wel tegenover dat ik zo relaxt aankom op mijn adres in Zwitserland of van Zwitserland naar huis. Soms heb ik het idee dat ik dezelfde rit zo weer terug kan rijden omdat m'n Audi neigt tot relaxt rijden. Niet jagen. Niet ophitsen. En een fantastisch verbruik. Dat bedoel ik gunstig. Het kan maar zo dat ik de 900 km Duitse autobahn 1 op 15 rijd. Geweldig. M'n Saab deed het over die afstand 1 of 7-8. Maar ik wil jullie wel zeggen dat ik m'n Saab mis. Enorm mis. Deze week alweer proefgereden met een Saab 9-5 aero. Wel met sensoren. Wel met aut. dimmende binnen en buiten spiegel(s). En dashbord lampje maar ook gekoeld. Tjonge jonge. Ik mis m'n Saab. Achteraf (dus ruim een jaar geleden) mistte ik m'n Saab al na een maand in deze Audi gereden te hebben. Heb geen band met de Audi. M'n Saab waste ik iedere week (!) op de oprit met de hand. Iedere week. M'n Audi was ik in de wasstraat. Dat zegt wel wat. Toch? En soms, heel soms, zijn er toch momenten dat ik oprecht blij ben met m'n Audi. Omdat ? Zeg het maar. Dus; of jullie lezen over een tijdje mijn verdere ervaring met m'n Audi of het wordt een review van m'n aangeschafte Saab. De tijd zal het leren. De Audi blijft een tijdloze mooi gestyleerde auto. Dat dan weer wel.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.