Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4

Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk sport (2016)

autoreview

3
Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk sport (2016)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 2.0 TDI ultra 150pk sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst29.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer terug bij Audi

  • 29.000 km
  • 10 juli 2017

Hoe objectief ben je als je na 1 BMW, 8 Audi’s en weer een BMW en dan toch weer voor Audi kiest?

Ik moet eerlijk zijn, mijn vorige BMW 320d reed geweldig, maar de standaard stoelen vielen me echt enorm tegen en ik miste het kwaliteitsgevoel van de Audi. Ervoor had ik een Audi A4 Quattro (B7) met alle denkbare opties waaronder leren sportstoelen dus ik was verwend.

Voor mij is dit mijn eerste nieuwe auto. Als mijn auto richting 150.000 KM loopt kriebelt het extra en begin ik te zoeken naar een goede tweede hands waar net de kop van af is. Het is me steeds gelukt dan binnen een jaar (voor de auto op 200.000 km staat) een mooie auto te vinden met heel weinig kilometers en max enkele maanden oud.
Waarom nu een nieuwe? Bij de Audi 10-daagse afgelopen najaar werden heel veel mooie Audi’s uit voorraad aangeboden. Ik zocht een A4 diesel sedan met op mijn wensen lijstje liefst 190 pk, eventueel 150 pk, sportstoelen (bij voorkeur in combinatie met sportline pakket) en verder leren bekleding, virtual cockpit, xenon of LED verlichting, zonwering achterruit en achter zijruiten. Gevoelsmatig had ik liever geen ultra. Hoewel ik graag zuinig rijd had ik twijfel of de ultra met caravan wel een verstandige keuze is. Misschien weet een van jullie of dat uitmaakt?

Er was volop keus behalve de motor: er was slechts één A4 diesel met 190 pk en die was direct verkocht. Betekende zoeken bij de 150 pk met wel als voordeel meer keuze in opties tot en met kleur (met vrouw wilde perse geen witte auto). Deze is het geworden: audi A4 sport pro line spring advantage in moonlight blue kleur. Dat wil zeggen met veel mooie opties zoals ik er een aantal op mijn wensenlijstje had staan:
A4 sport Pro Line Spring Advantage Moonlightblue 150 pk
LED verlichting
MMI-plus
Wegdraaibare trekhaak
54 liter diesel tank en 24 liter SCR (Ad blue) tank
Zwart S-line dakbedekking
Stof/leer sportstoelen
Sportstuur
S-line met 18’’ velgen
Virtueel cockpit
Akoestisch glas voor
Infotainment pakket

Over de kleur moonlight blue krijg ik veel positieve opmerkingen. Velen denken dat het zwart is en zien pas later het blauw. Ik vind blauw mooi, maar als ik zelf uit alle kleuren had kunnen kiezen had ik de Gotland groene audi gekozen: vind ik echt iets bijzonders en een kleur die je ook nauwelijks ziet. Wat betreft de opties is het enige dat ik bijgekocht heb is een elektrische wegklapbare trekhaak. Had ik bij de BMW ook, maar bij Audi werkt het nog mooier en gemakkelijker.

Na ruim drie jaar BMW valt vooral het comfort en de rust in de auto op. Ook de ventilatie en het klimaat bij broeierig weer bevalt me bij Audi beter. Qua rijden hangt de Audi hangt wat minder aan het gas en en voelt maar is hij ook in werkelijkheid wat minder snel. Tot 80 km/uur merk ik weinig verschil met de BMW; op de snelweg had de audi van mij net wat sneller mogen zijn. Qua wegligging en sturen vind ik de Audi zeker zo fijn als de BMW. Helemaal objectief vergelijken kun je dit niet: de BMW stond op 16'' standaard velgen; de audi op 18". Het voordeel van de achterwielaandrijving van de BMW mis ik eigenlijk alleen bij het wat vlotter wegrijden met de caravan. (Minder doorslaan/slippen van de wielen).

Waarom ik vooral weer Audi gekozen heb ik de kwaliteitsbeleving. De afwerking is echt super en ik vind de vormgeving en het interieur gewoon echt heel mooi. De stoelen zijn half leder en zitten erg goed. Ik ben nu van halogeen verlichting vanuit al mijn vorige auto’s naar ineens LED verlichting gegaan en dat is wel een enorme stap vooruit. Echt geweldig. Leuk is natuurlijk de richtingaanwijzer achter die beweegt naar de bocht die je neemt.

Ik heb de standaard geluidsinstallatie. Is beter dan de standaard geluidsinstallatie van BMW maar nog steeds niet om enthousiast van te worden. Hij doet wat hij moet doen maar voor echte muziekliefhebbers adviseer ik te investeren in Bose.

De virtuele cockpit is heel mooi. Ik vindt het handig om verschillende instellingen te kunnen kiezen op het dashbord. Het werkt wat mij betreft ook heel logisch. Ten aanzien van navigatie met MMI-plus werkt de spraakbediening redelijk goed.Met de hand een bestemming invoeren vind ik echt te omslachtig en lang duren. Om even snel een bestemming in te voeren blijft de TomTom op mijn telefoon stukken gemakkelijker. De kaart en het grote scherm van het MMI zijn wel heel fijn en duidelijk. Wat niet goed functioneert bij mij (of ben ik onhandig?) is de online verbinding van het MMI systeem. Hiervoor moet ik nog eens langs de dealer. Ik probeer met mijn telefoon (I-phone) een hotspot verbinding te maken, maar dat lukt slechts in minder dan de helft van de pogingen. Als ik verbinding heb werkt het perfect. Het navigatiescherm met online verkeer is fijn en werkt nauwkeurig net als de dan ingeschatte vertraging die mooi wordt weergegeven (audi geeft de totale file tijd van de reis; TomTom doet het net even mooier met vertraging per file). De navigatie heb ik op verkeer staan met daarbij alleen melding bij files of verkeersproblemen; de stemmen voor navigatie vind ik nl niet plezierig en heb ik uitgezet. Google maps met street view is een mooie gadget maar heb ik nog niet veel gebruikt. Ook internet met nieuws of weer hoeft van mij niet zo. Ziet er allemaal wel flitsend uit maar leidt wat mij betreft teveel af van het verkeer! Wat mij heel handig leek is dat je de afspraken met navigatiebestemmingen meteen kunt doorsturen naar je auto. Alleen frustreert dan dat de online verbinding met de telefoon te laat of niet tot stand komt zodat je toch maar traditioneel de adressen invoert.

Wel mooi vind ik het met de telefoon kunnen uitlezen van enkele details van de auto zoals open of afgesloten, resterende brandstof , oliepeil of waar de auto geparkeerd staat.

Ik heb nu ca 29.000 km gereden. Ik denk dat het verbruik vergelijkbaar uitkomt met de BMW. Winter verbruik (met winterbanden) ca 19 km per liter; zomer verbruik net boven de 20 km per liter. Ik denk dat met standaard wielen de Audi wat zuiniger zou zijn (heb nu de 18’’ met 245 banden). Voor de wintervelgen heb ik op marktplaats een mooie set orginele 17” Audi velgen kunnen vinden; zie foto. Nadeel is misschien dat ze minder gemakkelijk schoon te houden zijn met de pekel.

Net met de auto en caravan op vakantie naar de Alpen geweest. De 150 pk vallen me mee: ik kan de auto op de Autobahn goed op snelheid houden. Ik houd met de ‘Tempo 100 sticker’ op de caravan 100 echte KM’s aan wat de audi goed trekt. Bij hellingen iets eerder terugschakelen naar de 5e versnelling. Verbruik met caravan is nu 13,4 km per L wat ik heel netjes vind. Rijden in de bergen zonder caravan is echt een genot. De auto ligt super op de weg en stuurt heel fijn. De instelling heb ik op ‘individual’ staan met voor sturen op comfort en voor de motor op dynamic.

Ik heb een 24 L ad blue tank. Het lijkt erop dat die voldoende groot in om de 30.000 KM beurt te halen. De meter voor de benzine vind ik wel snel aangeven dat de tank leeg is. Ik heb de 54 L tank en als de meter aangeeft dat er nog slechts voor 50 km in de tank zit kan ik toch niet meer dat 46 L tanken (ik zou verwachten 50 – 52 L).

Ik hoop dat ook de onkosten meevallen. Gevoelsmatig was de BMW wat betrouwbaarder dat de Audi's die ik gehad heb. Daarvoor moet ik later maar een update geven.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 798
Bekijk nu ⟩
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 AVANT 2.0 TFSI MHEV Sport Aut. [ Full led Trekhaak Navi ]

    Audi A4 AVANT 2.0 TFSI MHEV Sport Aut. [ Full led Trekhaak Navi ]

    • 2018
    • 138.705 km

    € 25.425

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra Sport S line Edition B&O geluid Ambiente verlichting alcantara

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI ultra Sport S line Edition B&O geluid Ambiente verlichting alcantara

    • 2017
    • 89.954 km

    € 30.950

    Audi A4 Avant 35 TFSI 150pk S-Tronic 2x S-Line Camera Led Navigatie

    Audi A4 Avant 35 TFSI 150pk S-Tronic 2x S-Line Camera Led Navigatie

    • 2019
    • 43.727 km

    € 37.949

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi A4 2.0 TFSI vs. BMW 320iA

Audi A4 2.0 TFSI vs. BMW 320iA

De afgelopen vijftien jaar zijn de BMW 3-serie en Audi A4 naar elkaar toe gegroeid. Dat is...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    2
    • 10 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI 122pk sport (2018)

    Audi A4 2.0 TDI 122pk sport (2018)

    3
    • 3 september 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk sport (2016)

    Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk sport (2016)

    3
    • 10 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk sport (2016)

    Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk sport (2016)

    6
    • 23 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI 190pk quattro sport (2016)

    Audi A4 2.0 TDI 190pk quattro sport (2016)

    19
    • 10 juni 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk (2016)

    Audi A4 2.0 TDI ultra 150pk (2016)

    3
    • 6 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 2.0 TDI ultra 190pk design (2016)

    Audi A4 2.0 TDI ultra 190pk design (2016)

    42
    • 30 augustus 2016
meer reviews
Audi A4 2.0 TFSI vs. BMW 320i - Dubbeltest

Audi A4 2.0 TFSI vs. BMW 320i - Dubbeltest

102

De afgelopen vijftien jaar zijn de BMW 3-serie en Audi A4 naar elkaar toe gegroeid. Dat is...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km - Klokje Rond

    Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km...

    • 16 augustus 2022
  • Audi RS4 Avant (2006) - Blits Bezit

    Audi RS4 Avant (2006) - Blits Bezit

    16
    • 12 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    2
    • 10 augustus 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur in beeld

    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur...

    15
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Audi Activsphere: autonoom door de modder

    Audi Activsphere: autonoom door de modder

    2
    • 19 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Limousine 1.5 TFSI COD 150pk Sport (2017)

    Audi A3 Limousine 1.5 TFSI COD 150pk Sport...

    2
    • 16 augustus 2022
  • PREMIUM
    Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km - Klokje Rond

    Audi A4 1.8 5V Turbo - 2000 - 391.017 km...

    • 16 augustus 2022
  • Audi RS4 Avant (2006) - Blits Bezit

    Audi RS4 Avant (2006) - Blits Bezit

    16
    • 12 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    Audi A4 1.4 TFSI (2017)

    2
    • 10 augustus 2022
  • Volvo XC40 Recharge vs. Audi Q4 E-tron - Dubbeltest

    Volvo XC40 Recharge vs. Audi Q4 E-tron...

    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    ‘Volgende Audi RS6 wordt een plug-in hybride’

    ‘Volgende Audi RS6 wordt een plug-in hybride’

    29
    • 5 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden