Audi 80 1.8 S (1989)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 80 1.8 S |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand bij aanschaf | 164.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het betreft een Audi 80 op LPG (vanaf het begin). Bij aanschaf is het benzine-systeem gereinigd en de benzinepomp preventief vervangen. Sindsdien rijdt deze auto prima op zowel gas als benzine.
Het is moeilijk om de auto op LPG goed af te stellen. Dit komt door de constructie van de LPG installatie.
Zowel op LPG als benzine trekt de auto goed. Zware aanhangwagens zijn geen probleem. Het verbruik is ongeveer 1:10 op LPG en 1:11 op benzine.
Ook na 443000 km vertoont de auto nog geen ouderdomsverschijnselen: geen rammeltjes, geen problemen met vering of schokbrekers, nog steeds geen olieverbruik, geen roest.
De cilinderkop is bij 330000 km gereviseerd i.v.m. de klepzittingen.
PROBLEMEN
De aansluiting voor het koelwater op de gas-verdamper is van kunststof. Dat wordt na verloop van tijd broos en kan plotseling afbreken. Op dat moment loopt in een keer het hele koelsysteem leeg. Dat is gebeurd bij 290000 km.
Stangetje waarmee de auto op LPG wordt afgesteld is afgebroken (360000 km). Dit onderdeel is moeilijk verkrijgbaar.
Elektromagneet voor de afsluiter van de LPG-tank heeft het begeven (420000 km) Vervangen kost 25 euro.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.