Alfa Romeo MiTo 1.4 Progression (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | MiTo 1.4 Progression |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 97.000 km |
KM-stand laatst | 104.500 km |
Doe het niet...
- 104.500 km
Ik heb als tijdige 'oplossing' voor een leaseauto totdat mijn auto wordt geleverd deze Mito gekregen die bijna uit de lease is.
En dat is maar goed ook... ik zou dit mijn ergste vijanden alleen nog wensen.
De auto is hard afgeveerd. Daar kan DNA niets aan veranderen. De enige aardige stand is Dynamic, die de auto nog harder laat stuiteren maar in ieder geval wel strakker op de weg zet. Ik heb niet kunnen ontdekken wat nou het All Weather standje voor voordeel oplevert. In alle standen moet je in ieder geval uitkijken bij verkeersdrempels want de neus gaat er zeker tegenaan.
De stoelen zitten slecht. Er zit een lendensteun in de bestuurdersstoel maar ik heb geen instelling kunnen vinden die het reizen veraangenaamd. Ik rij dagelijks 250 km. en ik kan helaas niet zeggen dat ik uitgerust aankom.
De motor is 'sportief' qua geluid (rumoerig dus). Maar de tussensprint van 80-120 op de snelweg kan alleen veilig worden gedaan als je terugschakeld naar de derde versnelling, de toeren naar +5000 jaagt en hoopt dat de achteropkomende autos je niet meteen gaan haten.
Er zit een extra interval stand op de ruitenwisser... geen idee waarvoor dat dient.
Typisch Alfa: als je de verlichting 's avonds aandoet moet je een klap op het dashboard geven zodat de dashboard verlichting ook aan wil gaan.
De audio is alleen maar in staat om radio, CD en MP3 Cds af te spelen. Die laatste optie kan zich trouwens niet herinneren waar hij de vorige keer gebleven was... Het geluid is matig van deze pioneer radio en kent weinig instellingen om het te verbeteren.
Wat ik wel een leuk (het leukste) detail vindt is de ramen van de voorportieren. Deze hebben geen stijl en dat ziet er wel leuk uit. Helaas is dit het enige positieve wat ik over deze auto kan zeggen.
De tildrempel van de bagageruimte is erg hoog. De bank kan plat en dan hou je wel een redelijke ruimte over. Als je de bank weer terug doet moet je wel erg hard duwen om hem weer goed te krijgen.
Toen ik de auto kreeg was de radiateur stuk. Dit heeft voor een vieze lucht in het interieur gezorgd die er niet meer uit is gegaan.
Het verbruik is ongeveer 1:15. Wel redelijk maar de tank is slechts 40 liter dus ik sta om de dag bij de pomp.
Ergens in de auto rammelt er iets als ik over een hobbel rij (wat nogal snel gebeurt door de harde vering.
Kortom: mocht je erover denken om een Mito aan te schaffen dan raadt ik je dit ten zeerste af.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.