Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2008)

autoreview

Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2008)

Signalement

UitvoeringGT 2.0 JTS 16V Progression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf59.715 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Alfa Romeo GT

Dit jaar besloot ik een nieuwe auto te zoeken om de Renault megane uit 2002 te vervangen (prima auto overigens op wat elektrische problemen na) en wou een auto die iets meer aansloot bij mijn persoonlijkheid, ik wou graag een redelijk sportieve auto met met comfort die niet te duur was aangezien ik nog studeer. Er waren 5 auto's waar ik naar gekeken heb: een porsche 944, Peugeot rcz, hyundai coupé, volkswagen sirocco en de alfa GT. De Peugeot en de sirocco waren financieel niet haalbaar in de aanschaf dus het ging tussen de 944, hyundai en de GT. Ik heb in alle auto's een proefrit gemaakt en uiteindelijk was de GT mijn keuze omdat hij bijzonder comfortabel was in vergelijking met de anderen en het gevoel achter het stuur, geweldig! en dan het uiterlijk, ik heb de GT altijd een bijzonder mooie auto gevonden en deze in griogrio stromboli met zwart leren interieur was erg fraai. De porsche was ook goed maar dat is toch een auto uit de jaren 80 met veel hogere onderhoudskosten en iets minder comfort/opties.

De GT is het dus geworden, ik had me van te voren goed georiënteerd op de eventuele problemen van de auto en was me dus bewust van de gebreken van de JTS motor, dus gelijk goede olie aangeschaft (20L castrol 10w60) en goed het oliepeil in de gaten gehouden, wat ik overigens nog steeds doe (de auto verbruikt ongeveer 1L per 2000-2500km). De auto rijdt verder nog steeds geweldig, de stoelen zijn bijzonder comfortabel en ik stap er iedere dag met veel plezier in! Ik heb de auto 2 maanden na aanschaf laten chiptunen bij squadra tuning omdat ik ietsjes meer van de motor wou, voornamelijk in de gasrespons en dat heeft de auto veel goed gedaan, hij rijdt nu echt zoals van de auto zou verwachten en hij rijdt nu nog zelfs ietsjes zuiniger (van 9l/100km naar 8,5l/100km). verder zijn de onderdelen voor de auto echt goedkoop omdat er veel onderdelen van de 156/147 afkomen en de onderhoudskosten vallen echt wel mee, het enige nadeel is het olieverbruik, maar daar was ik me van bewust.

Mensen zeggen dat de 2.0 JTS nooit het beloofde vermogen levert maar ik heb het idee dat deze er toch heel dichtbij zit zoals hij aanvoelt, zeker na de chiptuning.

Al met al is het gewoon een goede auto voor dagelijks gebruik, comfortabel, redelijk vlot en ontzettend mooi om naar te kijken/ in te zitten. ik hoop er zeker nog een aantal jaren in te rijden en misschien een keer op zoek te gaan naar de 3.2 v6. ik zal deze review iedere 15000km bijwerken.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.