Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V Distinctive (2004)

autoreview

Alfa Romeo 156 Sportwagon
Alfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 SportwagonAlfa Romeo 156 - interieurAlfa Romeo 156 - interieurAlfa Romeo 156 - interieur

Signalement

Uitvoering156 Sportwagon 2.4 JTD 20V Distinctive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 6 maanden wachten eindelijk mijn sportwagon in bezit gekregen, mijn 5e Alfa en 2e 156 inmiddels. Oorzaak volgens de dealer de grote vraag naar deze diesel vanuit Duitsland. Duitse markt werd eerst bediend, daarna de Nederlandse.
De reden hiervoor werd al na de eerste kilometers duidelijk, een superdiesel die onder het genot van een stevige 5-cilinder knor in hoog tempo naar snelheden ruim boven de toegestane limiet in NL blaast. Voorzien van vrijwel alle denkbare luxe toont de Alfa zich een echte rijmachine.
Binnen de bebouwde kom is goed merkbaar dat er een zware diesel in het vooronder ligt, regelmatig slaat de vering bij drempels door tot aan de blokken, rustig aan dus, net als bij het acceleren vanuit stilstand, iets teveel gas in de eerste of tweede versnelling leidt tot doorslaande voorwielen en een heftig ingrijpend ASR. Het lijkt dan alsof er met een zware hamer op de motor geslagen wordt. Kan nooit goed gaan en at is gebleken.
Buiten de bebouwde kom een topdiesel, weinig toeren bij hoge snelheden, de 6e versnelling is een echte overdrive, de 5e is de rijversnellling op de snelweg waarmee alleen een enkele BMW je bijhoudt als je accelereert.
Al met al een echte Alfa en een auto voor, bij voorkeur de Duitse, de snelwegen. Dat onze Oosterburen voorrang kregen bij uitlevering valt moeilijk te rechtvaardigen, maar is wel een beetje te begrijpen gezien het rijkarakter.

PROBLEMEN

Lekkage in voetencompatiment, tot 2 x toe op verschillende plaatsen.
Defecte brandstofmeter, meter gaf meer aan dan aanwezig in de tank. Bij 20.0000 klimeter zijn kilometerteller en brandstofmeter vervangen.
Kapotte aandrijflijn. Duidelijk veroorzaakt door het hoge koppel in combinatie met het heftig ingrijpende ASR.
Uitvallende radio bij gebruik van car-kit. Rechter kanaal valt soms weg na gebruik car-kit.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.