Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)

autoreview

Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)
Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V Selespeed (1999)

Signalement

Uitvoering156 2.0 T.Spark 16V Selespeed
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

het begin

  • 130.000 km

het begin met mijn alfa of the romeo's

ik heb mijn alfa romeo 2,0TS selespeed gekocht in de buurt van eindhoven.

optie's waren:

race onderstel
airco(1 zone)
semi-automaat
buiten temperatuur meter
elect. buiten spiegels
mislamp voor
radio(ja ook in 1999 was het nog een optie)
brits racing green interieur(ziet er na een tijd mooi uit)
6airbags(pass. best. zij. achter.)


ik ben zeer tevreden, de auto had 2jaar geleden een klappertje gehad op het circuit maar is 100% gerepareerd(nieuwe versnellingsbak pomp, nieuwe motorkap, nieuwe koplamp,enz)

ik heb hem naar belgie gebracht, export.
en toen heb ik gelijkvoor papier gehaald, en toen kwam de apk(keuring voor BE)

co2 te hoog, en hele onderkant verroest, draagarmen(boven en onder)moesten vervangen worden.

ik dacht gelijk dat het een export voor het oosten werd.

na vele nachten elke avond naar de garage gegaan om naar de auto te kijken, dacht ik:
die auto is het geld waard.(was opslag verlieft)

onderdelen heb ik gelijk besteld en een burg gehuurt voor het roest.

8dagen na veel zweet en bloed alles klaar,

gelijk naar de apk gegaan, en kreeg het bericht dat de onderkant beter was dan de bovenkant(lichte lak schade) duss was ik blij en heb ik me nummerplaat aan gevraagd. en nu nog effe wachten.


UPDATE: datum 21/01/14
na 3 maanden wachten voor me platen krijg ik me papieren terug dat ik niet alles had op gestuurd(geen 3de deel van kenteken bewijs, inschrijving papier over de datum(2 maanden geldig) onvoldoende papieren)

en toch geef ik de moed niet op, ga alles weer bij elkaar zoeken en hopen dat het dan lukt.



kosten??

uitvoeren van NL naar BE(€150)
gelijkvoor papier(€101,95)
3X keuring(€300)
auto moet nieuwe bougies hebben(€300)
draag armen (€200)
roest behandeling(€1200 voor hulp)
grote beurt(€350)
nieuwe velgen met banden(€100)
nieuwe voorstoelen(€250)

problemen??

roest
draagarmen
bougie's misfire(elke 4jaar nieuwe of 100,000km)(lijkt het net alsof je benzine op is maar dan 10X erger)
piepjes en kraakjes(geeft het wel karakter)


helaas is me auto gestolen.

en hoe ze me auto legaal het land uit konden exporteren weet ik niet.
maar wie ooit een alfa romeo 156 selespeed ziet met motorkap en linker spatbord schade.
reageer hier onder.

ben er erg verdrietig over dat me auto gestolen is.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.