Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)

autoreview

Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)
Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark 16V (1999)

Signalement

Uitvoering156 2.0 T.Spark 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf152.000 km
KM-stand laatst117.573 km
Lezerswaardering: 95%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

AR 156 Verde Ammazonia

  • 157.000 km

In 2014 heb ik als gevolg van de mogelijkheid om met een 14% bijtelling V40 D4 te gaan rijden mijn vorige Alfa Romeo 156 2.0 TS uit '99 verkocht, deze ZD-FF-73 bestaat inmiddels niet meer.
Per ongeluk kwam ik in oktober 2020 eenzelfde Alfa, met dezelfde motor en dezelfde kleur tegen. Te koop op FB van een liefhebber die al aardig zijn best had gedaan om de auto te restaureren.

Hieronder een stuk uit de advertentietekst:

"Tot eind 2018 heeft deze auto 7 jaar droog en warm gestald gestaan met een praktisch nieuwe en fijn aangepaste motor.
De bodem en dorpels zijn vrij van roest en de lak is in prima staat voor zijn leeftijd, er zijn zeker wel wat krasjes en plekjes te vinden. Maar daar is het ook een inmiddels 20 jaar oude auto voor.
De auto is voorzien van een net GTA interieur in zwart met creme, incl. de bijbehorende donkere hemel, stijlen en hoedenplank!
17” selespeed velgen in donker antraciet en GTA look koplampen en donkere zijknipperlichten. Auto is voorzien van een audioversterker in de kofferbak en bose speakers in de deuren (geen radio bij verkoop).
De motor is 8 jaar geleden, maar met een kilometerstand van circa 138.000 km, (dus nog geen 15.000 oud!) geheel gereviseerd en daarbij tevens goed gemodificeerd.
De krukas is genitreerd en voorzien van zwaardere (ACL) lagers en samen met het afgedraaide vliegwiel (-2kg) incl. koppelingshuis gebalanceerd.
De balansassen zijn verwijderd en de oliekanalen afgedopt, waardoor je meer olievolume op vitale delen krijgt.
Na de revisie heeft de motor dus nog geen 15.000km gereden. Erg fijn lopende en vlotte motor!"

Ik kon deze kans niet laten lopen en heb de Alfa aangeschaft vanuit melancholische overwegingen.
Inmiddels ben ik vanaf december 2020 in het bezit van deze wagen en is het moment gekomen om na 4500 gereden kilometers iets van de afgelopen periode te delen.

(157000 KM)
De auto is behoorlijk verlaagd, dit zorgt voor een wat minder comfort, het GTA meubilair omarmt je en geeft goed door wat er onder de auto gebeurd. De Alfa is super strak op klaverbladen, dat is echt het terrein waarop zij zich thuis voelt. Dan is er comfort, stabiliteit en souplesse. Rijden is een heerlijke beleving, zolang er maar geen drempels zijn.

Opties: Xenon, Verlaagd onderstel, sideskirts, 17 Inch LM, GTA interieur. Alles origineel en in goede staat.

Dan de kosten: Op dit moment schat ik in dat er 'zo'n beetje een euro per gereden km in is gegaan. Daarbij zijn een wiellager, de aanschaf van winterbanden, een nieuwe distributie-set, waterpomp, een polijst en poetsbeurt met glasverzegeling en een nieuwe voorruit meegenomen.
Volgens de garagehouder, zeer bekend in Alfa kringen is deze Alfa in een bijna nieuwstaat en is er nu het komende jaar weinig te verwachten. We gaan het ervaren echter, dit is een hobby auto en daardoor zal er geld in blijven gaan.
Blijkens de taxatie is zij het waard.

Olieverbruik, bij de APK van februari 2020 is het motorblok door de monteur met 0W60 olie gevuld. Bij de nieuwe APK bleek het peil nog op max te staan. Vervolgens onderzocht of de olie vuil was, deze was nog brandschoon en mag dus nog een jaartje mee. Reden voor de keuze motorolie is dat het blok aangepast is waardoor hogere toerentallen mogelijk zijn. Deze olie is daar geschikt voor.

Verbruik als gevolg van het meestentijds rijden van iets langere stukken ligt nu rond de 1:12 wat ik me overigens niet van vroeger kan herinneren als realiseerbaar.

Werken aan de Alfa

  • 157.800 km

De afgelopen periode een paar keer naar het werk geweest met de Alfa. Ze staat nu op winterbanden en we kijken goed of het weer die dag droog blijft., zoniet dan pak ik de Volvo. Het is en blijft genieten om via een klaverblad de snelweg op te rijden.

Na de afgelopen APK Keuring 12 januari waarbij de distributieriem en waterpomp zijn vervangen is onze bella de afgelopen week en 500 km verder weer even bij Arnold Hus in Winkel geweest.

De afgelopen maanden heb ik namelijk wat materialen verzameld die enerzijds een upgrade en anderzijds de auto weer meer in originele staat brengen.
In de Alfa is een GTA interieur aangebracht met bijpassend dashboard. In mijn oude 156 zat een houten middenconsole. Ik vind deze veel beter passen bij de sfeer en kleur van de auto. Deze dus aangeschaft.
Originele AR 156 RVS dorpellijsten gevonden via FB.
Via een collega aan een veerpootbrug gekomen en ook een nettere kofferbakafwerking gevonden.

Alles met elkaar voldoende reden om weer even naar Winkel te gaan en de spullen in de auto te monteren.
Afgelopen dinsdag dan ook naar Winkel gereden waar Arnold de materialen heeft gemonteerd(Zie foto's)
Ook de linker koplamp gaf minder licht. Er zat een stekkertje los. Zodat de vooronderstelling dat elektronica en Alfa's slecht samengaan in ieder geval weer klopt.

Bij een volgende update zullen de zomervelgen die momenteel gerestaureerd worden, gemonteerd worden. Medio maart is de prognose daarvoor.

Zomerbanden en koplampen

  • 158.980 km

Gisteren is door Arnold Hus de Alfa opgehaald om op een paar onderdelen bijgewerkt te worden.
Allereerst waren de zomervelgen met banden in de afgelopen weken gespoten en in de matte blanke lak gezet. De velgen zijn nu weer helemaal nieuw.
Daarnaast was de linker GTA look koplamp met Xenon voor de 2e keer stukgegaan. Na overleg met Arnold gekozen voor imitatierookglaskoplampen met LED verlichting, zowel dim als grootlicht. Resultaat is verbluffend mooi en met een lichtopbrengst die ik nog niet eerder van de Bella heb gezien.
In de garage viel het me op dat er een kleine koelvloeistof lekkage aan de hand was, dit bleek aan de thermostaat te liggen, deze is ook vervangen. EN last but not least. Als gevolg van prestatieverbetering was in het verleden een V6 aanzuigbuis in de plaats van het standaard luchtfilter aangebracht.
Dit ook laten terugdraaien zodat de auto nu niet meer zoveel herrie maakt zodra het gaspedaal wordt ingetrapt.
Kortom, de Bella is bijna klaar om als nieuw te worden geclassificeerd.
Ik wil de bestuurdersstoel nog een keer aanpakken, het is een GTA interieur en helaas is als gevolg van instappen het leer een beetje versleten. In het aanpakken hiervan ga ik me de komende tijd verdiepen.

Still going strong

  • 162.149 km

Na een half jaar is het tijd om even de afgelopen periode te reviewen. De bella zal de komende periode veel binnen blijven staan aangezien ik haar graag in goede staat wil houden.
Van de week de auto meegenomen naar kantoor en van het weekend weer gewassen en gepoetst.
In december zal zij weer getaxeerd worden voor de verzekering en ik ben nieuwsgierig of het onderhoud en de aanpassingen die zijn gedaan om haar in originele staat terug te brengen ook nog tot aanpassingen leiden. Verder zal in februari 2023 de apk-keuring plaatsvinden. Dan zullen er ook weer wat verdere verbeteringen worden toegepast. Tot dusverre komt ze daar gemakkelijk doorheen.
In de afgelopen periode zijn 3000 km afgelegd zonder dat er zaken zijn opgevallen. De ledverlichting zowel groot als dimlicht is heerlijk als je weet wat de originele opbrengst was met de xenonkoplampen. Ze halen het net niet bij de Volvo maar komen in de buurt.
In de afgelopen periode het benzineverbruik in de gaten gehouden. Ik tank alleen Superplus 98(E5) en het lukt nu om zuiniger dan 1:13 te rijden. Het is daarvoor wel noodzakelijk om langere stukken te rijden. Dat is echter heerlijk om te doen.
Airco werkt, kachel doet het, alle lampjes werken nog kortom we blijven genieten.

Inmiddels zijn in de garage Eibach veren opgeslagen. Nu nog op zoek naar een setje Bilstein B6 schokbrekers en tijdens de apk is dat de volgende aanpassing waarbij ze iets minder dicht op het asfalt komt te liggen, ik verwacht dat dit het comfort ten goede gaat komen.

Een leuke wetenswaardigheid is verder nog dat afgelopen zomer de auto is gebruikt als trouwauto.

APK

  • 165.052 km

De Alfa heeft 8 februari haar APK keuring gehad.
Olie is vervangen, van de stoelverwarming is een stekker onder de stoel hersteld. Verder voor de APK geen punten dus we mogen in haar 25ste jaar weer lekker verder rijden. Als gevolg van tijdgebrek hebben we de aanpassingen aan het onderstel nog even laten zitten.

Wiellager vervangen

  • 165.835 km

Vorige week onderweg hoorde ik het geluid van een wiellager dat zijn einde naderde. Afspraak gemaakt bij A. Hus en maandag kon ik met de Alfa terecht. Uurtje werk en zij kan weer verder.
Gelijk een afspraak gemaakt begin juni om de vering en schokbrekers te vervangen waarbij ze iets hoger op de veren komt te staan. Het comfort moet daardoor iets beter worden. (Van 5 cm verlaging naar 3 cm verlaging) Inmiddels ook de schokbrekers besteld.

Veren en dempers

  • 166.728 km

De Alfa is deze week weer naar de garage geweest
Zoals aangekondigd was de Alfa in juni aan de beurt om de ophanging onder handen te nemen en dat is inmiddels gebeurd.
Arnold heeft de veren vervangen door andere Eibach veren waardoor ze iets hoger op de poten staat. (Van -5 naar -3 cm ten opzichte van standaard).
Met de Bilstein B8 dempers erbij is het weggedrag behoorlijk veranderd. Met de standaard dempers die er onder uit zijn gehaal reed ze sportief maar ook regelmatig tegen de aanslag aan. Ik heb inmiddels een paar kilometer ermee af mogen leggen en dat weggedrag is nu steviger, scherper en ook comfortabeler. et weer een niveau beter. Ook zijn de tellerkokers vervangen, deze waren gebarsten en zijn nu weer goed.
Volgende keer zal er wat spuitwerk plaats moeten vinden aan de sideskirts, ook mag ik op zoek naar een afdekplaatje van de sideskirt. Dan is dat onderdeel ook weer als nieuw. Kortom, zo langzamerhand wordt het lastig om verbeteringen aan te brengen. Verder zijn er ook geen opmerkingen te plaatsen. Ze rijdt heerlijk en ik moet me inhouden om er niet te veel mee te rijden. Fotos van hoe ze er nu bij staat toegevoegd.

Koelprobleem, winterwielen en roestcheck

  • 170.138 km

Ik heb weer een excuus gevonden om deze review aan te vullen.
Vorige week ondervond ik tijdens het filerijden dat de temperatuur van het koelsysteem enorm opliep tot aan 130 graden aan toe. Dit klopte uiteraard niet en daarom een afspraak ingepland bij Arnold Hus om even onderzoek te doen. Het bleek uiteindelijk aan een defecte schakelaar te liggen waardoor de ventilatoren niet meer aansloegen.
Ook zijn de winterwielen er onder geplaatst (Zie foto) en is er aan de onderkant gekeken hoe het ervoor staat met de roestduivel.
Gelukkig is er geen sprake van roest, zodat deze dame de komende jaren, met wat TLC prima in staat is om zich regelmatig op de weg te begeven.

De zaken waar ik de komende jaren aandacht aan wil besteden zijn het interieur. De wangen van de berijderstoel zijn kaal, mocht iemand daar een goede tip voor hebben dan hou ik me aanbevolen. En de zijskirts die hoog nodig moeten worden gespoten. Verder zijn er op dit moment eigenlijk geen zaken meer die aandacht behoeven.

Taxatie/APK en beurt

  • 172.051 km

Vorige week vrijdag 9 februari 2024 is ze weer getaxeerd voor de verzekering en is zij ondanks dat ik 20K verder ben gereden in 3 jaar tijd een paar 1000 Euris hoger gewaardeerd. Dat heeft ongetwijfeld te maken met alle aanpassingen en verbeteringen die in de afgelopen jaren zijn gedaan. Zij is als oldtimer verzekerd en de verzekering eist dat dan 3-jaarlijks een taxatie plaats vind. De conclusie van de taxateur voeg ik toe in een foto.
Op 14 februari is mijn automobiele liefde voor een onderhoudsbeurt en apk-keuring door Arnold opgehaald en uiteraard ook weer thuis gebracht. Er waren geen aandachtspunten voor de APK, er is een gasklephuis vervangen door een gebruikt exemplaar. Of deze beter is dan de oude is maar afwachten. Nieuw zijn ze niet meer te krijgen.
Ook had ik een aluminium motorbeschermingsplaat aangeschaft via een liefhebber welke door Arnold is aangebracht. Alle kosten samen voor deze beurt en keuring bedragen slechts vijfhonderd euro. Wie zegt dat een oude Alfa rijden garant staat voor hoge onderhoudskosten?

Over 3 weken wordt deze bella 25 jaar en is ze volgens mij officieel een oldtimer, al wordt dat voor de wet/ belastingdienst uiteraard steeds verder naar een oudere leeftijd opgeschoven teneinde penningen op te kunnen halen. Geen probleem, uiteraard betaal ik graag belasting om een bijdrage aan de BV Nederland en zijn infrastructuur te leveren.
In april, mei zal ze wederom naar Arnold gaan, dan worden de winterwielen gewisseld, de sideskirts gespoten en de bestuurderstoel aangepakt.

Wordt vervolgd!

25 jaar jong geworden

  • 173.050 km

Op de kop af 25 jaar jong is onze bella vandaag. Om haar even lekker te verwennen van de week een originele Alpine radio uit het jaar '98 aangeschaft zodat ze er weer meer origineel bijstaat.
Volgende week komen de zomersloffen er weer onder. Ook een extra winterset op de kop kunnen tikken in 17". Deze worden ergens het komende half jaar opgeknapt zodat ze er ook in de winter pico bello bijstaat.

Zaken die bij de bandenwissel ook uitgevoerd gaan worden zijn versnellingsbakolie wisselen en de staat van de koppeling onder de loep nemen. Hij gaat wat zwaar.
De zijskirts spuiten is eigenlijk in afwachting van het afdekkapje wat ik nog moet vinden voor rechtsachter. Mocht iemand er nog een hebben?

Verder is er niets wat echt de aandacht vraagt op dit moment.

Originele radio geplaatst en bandenwissel

  • 173.250 km

Vandaag is de bandenwissel naar de zomerwielen gedaan. Ze rijdt op zomersloffen toch het allerlekkerst. Daarnaast is er een originele radiocassettespeler in geplaatst (zie foto). Het is nu net of ze uit de de folder komt gereden.
De vraag hiervoor had ik uitgezet in het Alfa 156 register op FB en eigenlijk binnen een week al gevonden. Op naar volgende updates.

Verder werken aan de 156 (Sideskirts en radio/ wis

  • 175.125 km

De afgelopen periode is onze bella weer een klein beetje verder aangepast.
Er is een bluetooth carkit geïnstalleerd zodat er, met de originele radio erin toch handsfree gebeld kan worden. Het verbaast me hoe goed dat eigenlijk werkt. Wat heet, je kunt gewoon Spotify opzetten en afluisteren. Prachtig.

Via ARC-parts in Nieuwegein heb ik bij de zoektocht naar een afdekkapje voor de sideskirts (Gelukt!) tevens een tweetal dezelfde radio's aangeschaft maar deze keer ook met de originele cd wisselaar.
We missen nog een verlengkabel van de radio naar de wisselaar. Deze bleek nog perfect te werken. Indertijd was dit een optie die niet vaak werd gekozen volgens Arnold. Eind september gaat deze ingebouwd worden, de kabels zijn inderdaad nog verkrijgbaar al zijn ze niet dik gezaaid.

Ook is het dus gelukt om een afdekkapje voor de rechter sideskirt te vinden, wat heet, hij zit erop. Echter, nu nog in de verkeerde kleur. Daarom zullen ook in september de sideskirts compleet gespoten worden. Hier blijft het bij. de originele lak van de koets is nog zodanig goed dat het zonde is om de auto zelf te spuiten. Daarom de keuze gemaakt alleen de sideskirts te spuiten.

Eind september is aan de vroege kant, toch wil ik dan ook de winterwielen eronder plaatsen. Deze zijn inmiddels gespoten in dezelfde kleur als de zomerwielen en voorzien van Pirelli SottoZero's 3 in de maat 205/50/17.
Uiteraard plaats ik even een foto van deze velgen erop.

Ja en verder. bijna 2000 km gereden in de afgelopen 3 maanden, relatief veel, dat komt ook doordat ik wat langere stukken heb gereden op momenten dat het mooi weer was. En soms laat ik de Tesla lekker thuis en neem haar mee naar het werk. We blijven genieten van deze heerlijke inmiddels oldtimer.

Tevens wat foto's toegevoegd, waaronder het moment dat ze als trouwauto is gebruikt.

Sideskirts en winterwielen

  • 177.008 km

Gedurende onze vakantie de afgelopen maand heeft Arnold onze 156 weer onder handen genomen.
De bedoeling was om met behulp van een geschikte kabel de originele cd wisselaar aan de originele radio cassettespeler te koppelen.
Dat is niet gelukt. Iets met de verkeerde kabels en dat vraagt nog een verdere zoektocht naar de juiste kabel. Verder zijn de oude sideskirts vervangen door "nieuwe".
Ik had tweedehands sideskirts gevonden welke ik heb laten spuiten en deze zijn er onder gemonteerd. Is nu weer prachtig strak.

Verder had ik prachtige GT velgen op de kop getikt welke we antraciet hebben laten spuiten in de zelfde kleur als de zomervelgen. Deze zijn nu gemonteerd met 205/50/17 winterbanden in plaats van de zomervelgen met 225-45-17 banden. Verder is de airco opnieuw afgevuld en is de bestuurdersstoel weer even meer gangbaar gemaakt. De auto ziet er nu ongewassen toch weer als nieuw uit.

27 oktober vind vanuit SCARB de Noord-Hollandrit plaats welke start bij Arnold in Winkel, dan zal ik toch even gaan kijken hoe onze 156 zich staande kan houden bij al het andere prachtige Alfa Romeo automobiele erfgoed.

Openstaande punten, aanpakken interieur en de kabel voor de autoradio/ cd-wisselaar.
Zelf inmiddels tweedehands een katalysator gevonden welke dan ook wordt gemonteerd.

APK met (poets) beurt

  • 177.180 km

Afgelopen donderdag is de Alfa 's ochtends vroeg opgehaald door Arnold. Op het programma stonden de volgende werkzaamheden.
- Distributieriem vervangen
- Katalysator vervangen.
- Beurt
- CD wisselaar aansluiten
- APK
- Grote beurt
-Polijsten/poetsen met lakverzegeling.
Hiervoor twee dagen ingepland en op de CD wisselaar na is alles weer gelukt. De kabel die was opgeduikeld bleek uiteindelijk te kort te zijn om van de HU in het dashboard naar de kofferbak te komen. Tot nu toe blijkt deze kabel erg lastig om te vinden.
Mocht iemand nog een originele kabel bezitten of weten waar deze kan worden gevonden dan hoor ik het graag.
De winterbanden zijn er nog even onder gebleven. vanaf oktober vorig jaar zijn er zo'n 180 km bij gekomen, dus echt veel hebben deze niet te lijden gehad. Ook de auto weer een poetsbeurt gegeven nadat dit ook in het voorjaar van 2021 is gedaan. dan blijft ze mooi glanzen.
Ook de APK is ze weer prima doorheen gegaan.
Ik had van iemand uit het oosten van het land een katalysator overgenomen zodat ook dit apk afkeurpuntje geen issue meer was. Nieuw zijn deze echter niet meer verkrijgbaar, wat het behoud van deze auto's voor de toekomst echt tegenwerkt. Verder zijn er geen puntjes gevonden.

Medio april wordt er een Alfa 156 registerdag georganiseerd. Daar zullen we zoals het er nu voorstaat een dagje uit hebben. Net als afgelopen oktober bij de SCARB Noord-Hollandrit. Het is wel leuk dat ze zo langzamerhand echt een oldtimer begint te worden.

AR 156 Registerdag

  • 177.360 km

Afgelopen zondag met de Alfa naar de zogenaamde registerdag van de 156 geweest bij autobedrijf van Neerijnen in Utrecht.
Bij dit garagebedrijf wordt veel gewerkt aan oude Alfa's en dat maakt het een prachtig centraal punt in het land om een aantal van deze prachtige auto's bij elkaar te krijgen.
Ook mijn Alfa is sinds de keuring in februari nu voor het eerst weer naar buiten gekomen en het was een heerlijke rit op een heerlijke dag. Wel is de accu die onlangs is vervangen weer leeg. Dat begint wel een dingetje te worden. Met een starthulp waren we echter ruim op tijd onderweg om onze opwachting te maken.
In Utrecht waren er zo'n 40-50 156-en, die in staat van goed tot uitmuntend verkeerden, verzameld en werd er met elkaar gesproken over hoe de auto in een zo goed mogelijke staat te behouden is. Ook deze auto werd herkend o.a. vanuit deze review en dat is wel een hele leuke ervaring.

Ze staat er nog steeds mooi bij, rijdt heerlijk en volgend jaar gaat toch echt het interieur aangepakt worden. Dan is ze zelfs weer als nieuw te beschouwen.
Rest me te zeggen dat ik het fantastisch vind dat deze prachtige auto's nu al vertroeteld en geregistreerd worden zodat ze mooi voor de toekomst bewaard blijven.

Zomerbanden, telefoonconsole en raamlijst

  • 117.573 km

Gisteren is de Alfa wederom opgehaald om even weer wat kleine upgrades te krijgen.
De zomerwielen moesten er weer onder, met deze temperaturen uiteraard volkomen logisch, ik had via een oud collega een betere raamlijst linksvoor ontvangen, zoals bekend corrodeert het staal onder het rubber en dat is gewoon een storend gezicht, deze is erop geplaatst. en ik had bij de onderdelen dag van SCARB in Utrecht nog een telefoonconsole aangeschaft.
Al deze items zijn er gisteren op gezet. Verder was de afgelopen periode de accu steeds leeg, dit had te maken met de bluetoothmodule die was geïnstalleerd om met de oude radio samen te werken. Hij bleef aanstaan en daardoor liep de accu leeg. tezamen met de nieuwe console is dat weer netjes opgelost. Kortom een kleine update maar wel weer een nuttige.
Daarna even een lekker rondje door West-Friesland gereden over mooie dijweggetjes. Je merkt mooi het verschil op met de iets smallere winterbanden. Het was weer lekker karten.

Daarnaast heb ik de foto's weer eens bijgewerkt. Zijn wat meer recent. Met een foto van de oude 156

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.