Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 16V (1999)

autoreview

Alfa Romeo 156

Signalement

Uitvoering156 1.8 T.Spark 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een echte rijdersauto: directe besturing; goede wegligging en remmen; goede prestaties en een lekker motorgeluid. Datzelfde motorgeluid mocht wel iets minder zijn bij snelheden tussen 120 en 130 km/h.

De stoelen zijn erg comfortabel en de perfect werkende airco met automatische temperatuurregeling is een aanrader. De vormgeving blijft mooi en de auto is goed afgewerkt.

Wat minder zijn de wat kleine kofferbak en soms toch wat kraakjes in het interieur. De schokdempers zouden net iets stugger moeten zijn, vooral achter.

De positieve indrukken overheersen zeer duidelijk.

Het verbruik is uiteraard afhankelijk van de rijstijl, maar nooit slechter dan 1:10 en op lange afstanden haal je 1:12,5.

Heb de auto na 3 1/2 jaar en 88.200 km particulier verkocht. Het grote aanbod aan ex-leaseauto’s drukt de prijs. Mijn auto was in nieuwstaat, wat zeker wel helpt bij de verkoop. Ik was zodanig tevreden met mijn 156, dat ik een nieuwe JTS Selespeed heb gekocht. Verslag volgt als ik er meer kilometers mee heb gereden.

PROBLEMEN

Bij kilometerstand 31.000 blijft 1 achterrem soms hangen. Rem gedemonteerd, schoongemaakt en probleem was opgelost.

Bij kilometerstand 37.000 ’dieselgeluid’ bij starten. Dit kwam door te grote tolerantie op nokkenasverstelling. Door de dealer onder coulance vervangen na de garantietermijn.

Bij kilometerstand 74.000 luchtmassa-sensor defect. Daardoor minder trekkracht. Mijn vaste dealer kon de fout niet vinden. Een andere dealer had het probleem gelukkig redelijk snel gelocaliseerd. Kosten, ca. EUR 360,= incl. uurloon.

Buiten het reguliere onderhoud ca. EUR 480,= reparatiekosten gehad in 3 1/2 jaar.

Kilometerstand 88.200 Auto verkocht. Sinds luchtmassameter geen problemen meer gehad.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.