Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark 16V Veloce Progression (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 147 1.6 T.Spark 16V Veloce Progression |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 208.159 km |
KM-stand laatst | 282.698 km |
Na 70.000 km ervaring tijd om een review te schrij
- 282.698 km
Allereerst eens beginnen met de pluspunten, ik persoonlijk vindt dit een heerlijke hatchback. Mede door zijn onafhankelijke wielophanging gaat de auto heerlijk door de bocht en is het prachtig om over een hobbeltje te rijden.
De auto rijdt vanaf dag 1 op LPG en dusver heb ik geen enkele problemen hiermee ondervonden.
Onderhoud dusver:
+-225.000 km
Wiellager achter. Kosten €50,- + montage
+-240.000 km
Het wordt eens tijd om de wielophanging voor te vervangen. Nu is dit een veel voorkomend euvel bij deze auto dus hier moet je op voorbereid zijn. Een beetje handige sleutelaar heeft hier overigens geen problemen mee. Hierbij heb ik de onderste draagarmen, bovenste draagarmen en stabi stang linkjes vervangen. Kosten: €280 en een paar uurtjes tijd. (Ja het kan zo goedkoop, zoek maar eens op ebay duitsland naar onderdelen.) :)
+- 247.000 km
Raar geluid uit de voorkant, lijkt wel een flappend geluid te zijn en gaat mee met de toeren van de motor. Toch maar eens aan de kant en kijken of misschien iets met de multiriem aan de hand is. Nee hoor, niets aan de hand. Toch maar eens verder zoeken dan. Kapje van de distributieriem los, 8| er missen 6/7 tanden van de distributieriem!!! Gelukkig net op tijd bij. Deze maar uitbesteed aan de specialist (HS Corse in Lelystad/ meen Almere tegenwoordig). Top gasten overigens! Kosten: +-300,- ?
Oorzaak> Wellicht een keertje een distributie wissel gemist?
+- 250.000 km
De auto lijkt wel op 3 cilinders te lopen, en inderdaad na tussenkomst van de ANWB (die konden hem uitlezen) misfire op cilinder 1. Nieuwe penbobine a €25,- en gaan.
+- 265.000 km
Wat ligt er toch voor vloeistof onder de auto? Ah koelvloeistof heerlijk, het is alleen een gescheurd slangetje dus met een nieuwe slang zo weer op weg. Kosten: €15?
+- 280.000 km
De koppeling werkt niet naar behoren (lees: NIET!) Het euvel lijkt overigens hydraulisch te zijn dus ik heb eerst de hoofdcilinder vervangen. Probleem welgeteld 30 km verholpen (dus die was er ook aan). Het bleek echter de hydraulische druklager te zijn en die zit wat verder verstopt.. Setje gekocht inclusief hydraulisch druklager en een weekendje klussen en hij schakelt weer als nooit tevoren. Kosten: €200,- koppelingsset incl druklager (NL). hoofdcilinder koppeling €60,- (NL), 2 liter goede bakolie: €30,-
Verder standaard olie verversen en filters.
De enige opmerking die mij eigenlijk nog rest is de diesel geluiden die de auto kan maken bij het starten, oorzaak: Hydraulische verstelling nokkenas. Hier loopt olie uit door een defecte o-ring. Rij er nu al weer een km of 20.000 mee (was vervangen door HS Corse maar ging weer kapot). Dusver nog geen problemen opgeleverd.
Al met al ben ik uiterst tevreden met de Alfa, je krijgt echt heel veel auto voor je geld en het is een betrouwbare wagen (mits je gewoon het onderhoud uitvoert). Persoonlijk vindt ik geen van de dingen qua onderhoud speciaal gek of uit de maat.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark Edizione Esclusiva NEW-APK.AIRCO.NAP!
- 2003
- 223.904 km

Alfa Romeo 147 3.2 V6 GTA Nieuwe apk en db riem vervangen bij 200000 km
- 2002
- 201.506 km

Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark Progression Clima, Cruise control, Radio, Mistlamp, Lichtmetalen velgen Bij de verkoop van gebruikte voertuigen door CD-Cars wordt geen standaard garantie verstrekt. De koper aanvaardt het voertuig in de staat waarin het zich bevindt op het moment van aankoop, in
- 2005
- 288.626 km