Abarth 595 Cabrio 1.4 T-Jet 145 (2017) #2

autoreview

Abarth 595 Cabrio 1.4 T-Jet 145 (2017)

Signalement

Uitvoering595 Cabrio 1.4 T-Jet 145
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf46.000 km
KM-stand laatst68.000 km
Lezerswaardering: 60%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers

  • 47.300 km

Al een paar jaar op zoek naar een jongere wagen dan de alfa spider die ik op dat moment had en het moest wel een cabrio zijn.
De zoektocht ging langs audi TT, Z4, 370z, mini cooper s, abarth 595c. Met het budget wat ik had te besteden kwamen bij de premium merken wagens in aanmerking met meer dan 100.000 km die vielen uiteindelijk af.
Een mustang of camaro cabrio zijn in nederland helaas helemaal boven het budget wat ik wilde besteden. Bleef over de abarth en de mini cooper S.Toch over de grens gekeken en een abarth met niet al te veel km’s full options kwam in beeld. Binnen een dag de deal gesloten en een week later alles geregeld. 2 dagen later de eerste toertocht met de club 500 exclusivo gereden. Wat betreft comfort lever je wel veel in maar een cooper s is nog meer oncomfortabeler. Wegligging erg strak wat onrustig maar dat komt door de korte wielbasis maar dat was ik al gewend van de fiat 500 sport waarin mijn vrouw rijdt. De funfactor is erg hoog , acceleratie is snel en verslavend want je wilt al snel nog meer vermogen. Uiteraard staat er nog op de planning om de abarth een savali kuur te geven. Dat wordt nog even wachten want savali heeft het erg druk en heeft weinig tijd. Een monza uitlaat zat er al onder , de luchtfilter is al aangepast voor een KN exemplaar. Wat ik wel mis is een cruisecontrol, maar dat is iets wat over een paar maanden erin komt en dat wordt weer een john gold. Nog verdere wensen , ik denk het niet of misschien tzt essee of Competizione velgen. De abarth nu net 5 dagen in bezit. The story so far oja benzineverbruik in combinatie met de kleine tank is wel een dingetje

Upgrade

  • 48.000 km

De abarth inmiddels voorzien van een software upgrade van savali, inlaat traject is aangepast en een kn inlegfilter geplaatst met herrie uitlaat 180 pk.
De rit naar huis was fun maar ook erg tricky , 1e tot en met de 3e versnelling slaan de voorbanden door, wat een waardeloze banden.
Ik begon me ook steeds meer te ergeren aan die bombardone uitlaat wat een herrie.
Laat nu het toeval zijn dat een kennis een competizione had gekocht waar een monza uitlaat onder zat , die vond ze te stil 😂😂.
Zij wilde een bombardone en de monza was te koop, dus de monza aangeschaft eronder geplaatst en dat is een normaal geluid, bij rustig rijden geen gebrom meer en bij toeren maken een mooie brom.( er zit een klep in de uitlaat die op vacuum werkt)
Voor en achter spacers gemonteerd en kwam tot de ontdekking dat rechtsachter de wiellager versleten is, dus dat ook maar gelijk vervangen.
De pirelli zijn in de regen rukbanden , die vorige week verwisselt voor goodyears .
Dat zijn goede banden zitten ook onder onze 500 sport en ik had ze ook onder de alfa spider. Ook maar gelijk de led lampen verwijderd , die geven veel licht maar je ziet niets en weer normale H7 gemonteerd extreme white of zoiets.
Vandaag het kaartmateriaal geupdate met de nieuwe snelheid, wat is nu 100 😡 en dat was het voorlopig met de updates, misschien volgend jaar andere velgen nu maar eerst sparen voor de vakantie en reparatie van de 500 sport waar zojuist de diagnose is gesteld dat het vliegwiel stuk is. Dat wordt een dure.
Oja heb inmiddels ook spacers rondom en kwam er toen achter dat rechtsachter een wiellager versleten was, dus dat ook maar gelijk vervangen.
Bart je hebt mij een pm gestuurd dat heb ik even gemist vanwege de hoge beveiliging thuis op mijn netwerk, kon ik niet meer hier inloggen, sorry

Upgrade

  • 51.000 km

Helaas zijn abarthtjes gewild onder het dievengilde , na veel recencies gelezen te hebben toch maar een alarm in laten bouwen .

Luchtinlaat intake

  • 53.000 km

Bij HS Corse door Hilbert een andere inlaat intake laten plaatsen.
De wagen rijdt er veel vlotter mee, pakt beter op.
Volgende upgrade heel misschien een schroefset merk nog even niet bekend en led verlichting

Led verlichting en Brembo remmen

  • 59.000 km

Ik weet niet wat andere abarths rijders er van vinden , maar de standaard h7 dimlichten geven in het donker weinig zicht. De volgende upgrade wordt dus led verlichting en tevens worden de voor schijven vervangen incl brembo remmen upgrade.
Een schroefset staat wel op de verlanglijst maar je kan het budget maar 1 keer uitgeven, de fiat 500 s , krijgt ook de ledverlichting en cruisecontrol.

Brembo remmen en verlaging

  • 64.500 km

Eindelijk was het zover, Roel had eindelijk eens tijd om de upgrade uit te voeren ( waarvoor dank) . Brembo remmerij aan de voorzijde en de wagen verlaagd met Eibach veren. Er zaten al trw remblokken onder daarmee remde de wagen al beter dan standaard maar mijn rechter remschijf was aan vervanging toe dus gelijk de linker ook vervangen en Brembo eronder. Het remt iets beter dan de TRW. Wegligging is rustig zonder teveel comfort te hebben verloren alleen bij verkeersdrempels ( die dingen hebben weinig nut maar dat is mijn mening) iets rustiger rijden.

Software aanpassing

  • 64.700 km

Software aanpassing, kreeg van Ronald Vermeulen de melding dat hij wat had aangepast aan de software die hij 2 jaar geleden had geinstalleerd.
Dit was zeker een mooie aanpassing de wagen rijdt veel agressiever op het gas, had interesse in een 240 pk upgrade maar dat gaat in de euro’s lopen, met deze software aanpassing zie ik nu af van die 240 pk upgrade

Bilstein schokdempers

  • 65.000 km

Ondanks de Eibach en de goodyear banden was met vol accelereren aan de voorkant weinig grip. Op advies van Roel bilsteins eronder en jawel wegligging neemt enorm toe zonder aan comfort in te leveren. Wegligging is veel rustiger en in bochten gaat de wagen minder hellen. Top upgrade

Upgraden of verkopen

  • 68.000 km

Al een tijdje stond ik voor de keuze wat ik met de abarth zal gedaan,
Nieuwe bandjes, nav 7, cruisecontrol, led verlichting of een andere wagen.
Na lang dubben, diverse autosites bekijken uiteindelijk de abarth ingeruild voor een Cooper S JCW pack cabrio.
De wagen heeft maar 2 weken te koop gestaan in Hengelo en heeft nu een nieuwe eigenaar.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens