Opel belicht nieuwe Insignia

Onderstel in drie smaken

Opel Insignia
Opel kiest ervoor om de nieuwe Insignia in hapklare brokken naar buiten te brengen. Vandaag komen we meer te weten over het onderstel van de nieuwe D-segmenter.

Net als bij de Ampera-e het geval was kiest Opel voor de Insignia ook voor een in delen geknipte introductie. Vandaag meldt Opel meer over het onderstel van zijn nieuwe wapen in het D-segment.

De nieuwe Insignia verschijnt eerst als hatchback op de markt en gaat Grand Sport heten. Later komt ook een stationversie, de Sports Tourer. De sedan keert niet terug. De Grand Sport weegt tot 175 kilo minder dan de huidige generatie en is 2,9 centimeter lager dan voorheen. De spoorbreedte is met 1,1 centimeter toegenomen terwijl de wielbasis groeit met maar liefst 9,2 centimeter. De bestuurder zit drie centimeter lager dan in het huidige model.

Het adaptieve FlexRide-onderstel is in drie standen te zetten en past de afstelling van de dempers, de directheid van de besturing en de gasrespons hoe dan ook aan de rijomstandigheden aan. In Sport-modus kun je zelf bepaalde voorkeuren aangeven.

We hebben al met de nieuwe Insignia kunnen rijden, onze ervaring is hier terug te lezen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.