Nieuwe Opel Insignia krijgt dikke Holden-versie

OPC-versie Europese Insignia niet uitgesloten

Holden Commodore (Opel Insignia)

De nieuwe Opel Insignia zal ook de oversteek naar Australië maken. De als Holden in de prijslijsten te verschijnen D-segmenter krijgt daar een 313 pk sterke topversie.

Sinds 2015 is de auto die wij als Opel Insignia kennen in Australië als Holden Insignia te koop. Lang zal die generatie het niet volhouden, een nieuwe Insignia staat namelijk op stapel en deze week hebben we daar de eerste kilometers mee gemaakt. Voor zover bekend zal een 250 pk sterke 2.0-liter turbomotor voorlopig de topversie zijn, al krijgt men in Australië een 313 pk sterke variant die de pk-lijst zal domineren.

De Holden-versie van de Insignia, die na zijn introductie in 2018 als Commodore door het leven zal gaan, krijgt een vierwielaangedreven variant met een V6 in de neus als topversie. De zescilinder met een niet nader gespecificeerde inhoud (mogelijk een 3,0-liter SIDI-blok) levert 370 Nm. Schakelen gaat middels een negentrapsautomaat en ook een adaptief onderstel zal zijn weg naar de Commodore vinden. Met 313 pk is-ie minder krachtig dan de huidige 325 pk sterke OPC-versie van de Insignia, maar als we het gewichtsverlies van zo'n 200-300 kilo meewegen, lijkt de schaal weer behoorlijk in balans.

Of de Australische topper een voorbode is van een Europese OPC-versie, valt nog te bezien. Opel wilde onlangs bevestigen noch ontkennen dat we een Insignia met de magische drielettercombinatie op de markt krijgen. Onze spionagefotograaf heeft al eens een gespierd exemplaar op de Nürburgring gekiekt. Zeg nooit nooit.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.