Lexus LF-FC blikt vooruit naar nieuwe LS

Concept-car Lexus loopt op waterstof

Lexus LF-FC Concept
Lexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC ConceptLexus LF-FC Concept
Lexus laat in Tokio momenteel de LF-FC zien, een voorbode van de nieuwe generatie LS.

De LF-FC is maar liefst 5,30 meter lang. De auto is ontworpen volgens de designtaal 'L-Finesse' en inderdaad zien we duidelijk de familietrekken terug. Aan de voorzijde zien we een nieuwe versie van de 'Spindle Grille' en de L-vorm van de dagrijverlichting keert terug in de achterlichten.

Lexus doet niet geheimzinnig over het belang van deze LF-FC. Volgens het merk geeft deze concept-car inzicht in de technologie- én designrichting van een toekomstige vierdeurs 'vlaggenschip' coupé. Dat moet dus wel de nieuwe LS zijn.

Dat het toekomstige topmodel ook de techniek van de LF-FC herbergt, is een interessant gegeven. De concept-car heeft namelijk een 'high output' Fuel Cell All Wheel Drive-systeem tot z'n beschikking. Daarin drijft een brandstofcel de achterwielen aan en tegelijkertijd de elektromotoren in de voorwielen. Door de strategische positie van de Fuel Cell Stack achterin, de software-unit voorin en de speciaal vormgegeven waterstoftanks is de gewichtsverdeling bovendien optimaal.

Het 21-inch lichtmetaal is afgewerkt met CFRP (met koolstofvezel versterkt plastic). Binnenin heeft Lexus veel aandacht besteed aan een futuristische interface: met handgebaren kun je de audio-installatie en de ventilatie bedienen.

Op dit moment snuffelen we op de Tokyo Motor Show aan de auto, binnenkort kun je ook een beursvideo op onze site verwachten.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.