Geely stopt met 'overbodige' submerken
De Chinese autogigant Geely heeft z'n modellen verdeeld over een viertal submerken. Daar komt dit jaar verandering in; de Chinezen willen namelijk terug naar één merk: Geely.
Het Chinese concern Geely heeft in de loop der jaren z'n producten verspreid over vier submerken: Emgrand, Englon, Gleagle en Geely. Emgrand richt zich op de consument die een auto met een luxe uitstraling wenst, Englon moet Engels design tentoonspreiden en Gleagle is er voor de zogenaamde creatieve uitspattingen. Geely zelf is op zijn beurt meer het manusje van alles.
Volgens het Chinese Autohome zal het concern dit jaar al z'n submerken wegstrepen, om vervolgens alleen nog Geely's te produceren. De verschillen tussen de merken zouden tegenwoordig te klein zijn, en de consument zou ze hierdoor nauwelijks meer van elkaar kunnen onderscheiden. De Gleagle GX7 (foto 7) en de Englon SX7 (foto 6) zijn zelfs exact dezelfde auto's. Welke modellen komen te vervallen, is nog niet bekend.