Facelift Friday: Nissan Qashqai (2017)
Is het aangescherpte front geslaagd?
Natuurlijk is er ook op technisch vlak het nodige nieuws te melden, maar daarvoor verwijzen we graag naar het originele bericht over de facelift-Qashqai. In deze rubriek concentreren we ons als vanouds op het uiterlijk.
De vorm van de fors in omvang toegenomen grille doet enigszins denken aan die van de Honda HR-V. Net als bij die auto huist de kentekenplaat ogenschijnlijk in het hekwerk. Aan weerszijden daarvan zitten scherp gelijnde instroomopeningen met zilverkleurige accenten, aan de onderkant wordt de neus bijgestaan door een forse zwarte splitter. De koplampen behouden hun basisvorm, maar zijn platter dan voorheen. Ook de indeling van de optioneel volledig uit leds bestaande lichtunits is nieuw. Aan de achterzijde verandert er minder dan aan de voorkant. De diffuser is in twee delen opgesplitst en de lampunits hebben donkere accenten.
De Nissan Qashqai is al eerder aan bod gekomen in Facelift Friday, want ook het vorige model kreeg een stevige tussentijdse update.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nissan geeft levenslange garantie op Qashqai, X-Trail en Pathfinder
Dit is de nieuwe oude Nissan Qashqai Glory
De Nissan Qashqai facelift is duurder dan de Toyota Corolla Cross, maar dat merk je - Vergelijkende
Test: Nissan Qashqai - update is vooral een facelift
Oude Nissan Qashqai mag opgewarmd nog even mee
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (55)
Reageren


De Facelift versie vind redelijk agressief.

OT: De facelift is me iets teveel bling-bling. Jammer, want dat had deze auto in het geheel niet nodig.

Facelift geslaagd!




Heb echt nooit wat aan de QQ gevonden. Zou dan voor de X-Trail gaan maar die lijkt er nu al teveel op. Dan een RAV4 of Subaru.



Hier wordt Japans "design" boven Europees design gesteld.
Wees maar blij met je smaak dan, scheelt een hoop geld.
Ook grappig dat juist Aziaten zo gek zijn op auto's uit Europa......
Die kotskwai is verder niet heel interessant voor een echte autoliefhebber, maar uit pure nieuwsgierigheid lees ik soms toch even wat reacties door.
En dan kom je dus zo maar dit soort byzondere meningen tegen :-)


Herkenbaar. Thuis zit ik ook op een IPad met Safari, maar heb op mijn laptop (Windows) dezelfde problemen. De Peilstok doet het ook op beide besturingssystemen niet...


Veel mensen die een Qashqai rijden hebben elektrische problemen.







Moet ik er wel bij vertellen dat het mij op de weg nog niet eens is opgevallen dat er alweer wat gewijzigd is. Een pluspunt voor het originele design en een compliment aan de facelift.



Heb je wel eens van Google gehoord?


On topic nu. Vind hem druk en lelijk van voren. Lijkt wel alsof het zwarte plastic van de grille over de bumper is gedropen van de hitte. Teveel lijntjes.
Facelifts verkrachten meestal de balans van originele ontwerpen. Zelden geslaagd.
Rijd zelf 2014 model naar volle tevredenheid. Blijf dat voorlopig nog even 3 jaar doen.

Vernieuwde QQ vind ik mooier, alleen de zwarte accenten naast de koplampen zou ik liever in de kleur van de auto willen.




Bij het origineel vind ik de verhoudingen tussen grille en koplampen veel harmonieuzer. En nu de "oude" met enorme korting wordt aangeboden bij de Nissan dealer lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.

Begin 2019 komt de nieuwe QQ. Leuk die aanbieding van die oude...naar die is in 2019 dan wel 2x oud.

http://www.autobild.de/artikel/nissan-qashqai-1.6-dci-4x4-100.000-kilometer-dauertest-11401569.html


Belachelijke reactie, u ziet uzelf als een échte autliefhebber omdat u een Maserati heeft? Toevallig vind ik dat zeer onaantrekkelijke auto's en zou deze Qasqai daar veruit boven prefereren. Ben ik dan opeens geen autoliefhebber? Wat geeft u het recht te vinden wat anderen wel of niet zijn? Volkomen belachelijk.


Om je slap te lachen.
Elke echte autoliefhebber weet dat de merken die JIJ nu naast elkaar noemt, niet in één zin naast elkaar horen.
Als je dat wél doet, gaat het niet meer over smaak, maar over automobiele onnozelheid.

Je weet echt niet waar je kijken moet als je hem in je achteruitkijkspiegel krijgt.
Das idd mijn mening.


ik snap dat de verhoogde testosteronspiegel u iets teveel opbreekt als aan het 'heilige huisje' wordt getornd omdat iemand anders niet uw mening heeft. Rustig aan, anders slaat de pacemaker op hol.
Besef dat er mensen zijn die autoliefhebber zijn en niet uw merken kunnen betalen of uw passie voor die merken kunnen delen. Ik zou zeggen: respecteer deze mening, dat u uw autos kunt rijden moet u zelf weten, daar heb ik een bepaalde mening over maar die zal ik voor mij houden.

Natuurlijk zijn de genoemde merken niet in één adem te noemen, maar u geeft aan dat het ene autotype wel en het andere autotype niet door een autoliefhebber wordt bereden. Dit is een belachelijke willkeur die ik hierbij ten stelligste bestrijdt. Want volgende week komt er iemand in een McLaren voorbij en lacht U hard uit in uw gloednieuwe Alfa waar u ongetwijfeld blij mee bent of in uw Maserati en zegt dat U geen autloliefhebber bent.
Hoe zou u DAT vinden?
Ik geef aan dat IEDEREEN die een auto meer vindt dan een koelkast of een telefoon een autoliefhebber is, anders kwam hij wel op het formum van koelkastweek.nl of telefoonweek.nl. Ik maak die willekeur niet.

Lees even je eigen teksten terug en kijk dan even in de spiegel.
Ik lach nog steeds hoor en de pacemaker draait op z'n spaarstand.
Haha, ik blijf lachen, misschien wel samen met die Mc Laren bestuurder!
Je hebt de clou nl nog steeds niet te pakken, dat bewijs je met je laatste zinnen.

Over de clou te pakken hebben....., ik probeer de spiegel voor te houden en te doen laten begrijpen dat er voor de vermeende 'autoliefhebber' altijd een vertreffende trap is. Maar als je dat niet snapt is elke dicussie hierover compleet zinloos.


Echte autoliefhebber ;-)



Dát hele kleine stukje begrip ontbreekt bij bovengenoemde personen, tenminste bij één die ik via dit medium regelmatig tegenkom.

1-Neen, je wil mensen die er een andere mening op na houden erop wijzen dat ze hetzelfde moeten denken en redeneren zoals jij dat doet. Iedereen heeft op dit forum recht om zijn/haar mening te uiten volgens de gedragsregels, opgelegd door de redactie. Forum-leden hebben dus geen taak om 'te protesteren' tegen wat dan ook.
2-je vergeet je eigen 'zelfingenomenheid' gemakkelijkheidshalve
3-andere forum-leden die 'zelfingenomen' zijn, maar Japans gezind, worden ontzien (waaronder jezelf, zie puntje 2), dus je gaat heel gericht tewerk.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een Nissan Qasqai een Kotskai noemt en zegt dat dit geen auto is van autoliefhebbers. Vervolgens lik je de hielen van deze man die ook jou geen autoliefhebber vindt vanwege jouwe keuze. Aanvullen treiter je mij dat dit pas een keuze is van echte liefhebbers.
Daar wordt de kern van de discussie geraakt. Ik heb altijd gezegd dat IEDEREEN ALLES MAG RIJDEN WAAAR HIJ/ZIJ ZICH PRETTIG BIJ VOELT, ZOLANG ER MAAR R E S P E C T . IS VOOR EEN ANDERMANS KEUZE.
Ik vind het prima dat jij een Renault Scenic, een hele mooie gele rijdt, en een Talisman erbij gaat rijden. Ik heb je zelfs nog een compliment gegeven over deze keuze, maar nee Wouter helaas beschouw je alles wat ik zeg als anti Europees, slecht voor de werkgelegenheid, slecht voor alles etc.


Zo ook bij auto´s: ik zie weinig of geen positieve meerwaarde in een Japanse auto; sterker nog: het is inderdaad geen verbetering voor onze Europese economie: Hoe geglobaliseerd ook, de Europese merken stellen nog altijd veel meer mensen tewerk in Europa dan de Aziatische.
Dus je moet me niet beschermen of trachten te verbeteren of wat dan ook; die energie is inderdaad weggegooid. Ik heb mijn mening en ik zal ze verkondigen; volgens de gedragsregels.
Er zijn ook van die personen die uitsluitend negatief doen over Europese merken: tracht je die op dezelfde manier te benaderen?
En nu moet je me excuseren, want ik heb op de homepage een lelijke Lexus zien passeren ;-)

Nissan lengte 4.38
concurrent lengte 4.47
Nissan wielbasis 264.6
concurrent wielbasis 267.5
Nissan stoelen : standaard nog steeds (kort) voor mensen vanaf 1.80m
concurrent : AGR stoelen, riante zit met héél veel bovenbeen ondersteuning
Alleen al de 2 afmetingencijfertjes doen bij mij het vermoeden rijzen in welke auto ik als bestuurder (lengte 1.84 m) mij het 'lekkerste' zal voelen én in welke auto een eventuele achter mij zittende passagier zich het lekkerst zal voelen.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.