AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Facelift Friday: Nissan Qashqai (2017)

Is het aangescherpte front geslaagd?

Facelift Friday: Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Vorige week presenteerde Nissan een strakgetrokken versie van de nog altijd razend populaire Qashqai. Gezien de samengeknepen koplampen, grotere grille en andere voorbumper is de facelift behoorlijk uitgebreid, maar is hij ook geslaagd?

Natuurlijk is er ook op technisch vlak het nodige nieuws te melden, maar daarvoor verwijzen we graag naar het originele bericht over de facelift-Qashqai. In deze rubriek concentreren we ons als vanouds op het uiterlijk.

De vorm van de fors in omvang toegenomen grille doet enigszins denken aan die van de Honda HR-V. Net als bij die auto huist de kentekenplaat ogenschijnlijk in het hekwerk. Aan weerszijden daarvan zitten scherp gelijnde instroomopeningen met zilverkleurige accenten, aan de onderkant wordt de neus bijgestaan door een forse zwarte splitter. De koplampen behouden hun basisvorm, maar zijn platter dan voorheen. Ook de indeling van de optioneel volledig uit leds bestaande lichtunits is nieuw. Aan de achterzijde verandert er minder dan aan de voorkant. De diffuser is in twee delen opgesplitst en de lampunits hebben donkere accenten.

De Nissan Qashqai is al eerder aan bod gekomen in Facelift Friday, want ook het vorige model kreeg een stevige tussentijdse update.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (55)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 1
De facelift ziet er erg goed uit !! (Y)
Anoniem
Anoniem
  • 4
Beide erg mooi, nwe is net even iets strakker weer
Anoniem
Anoniem
  • 5
Ik krijg al weken geen peilstok meer als ik stem (ik kom ook automatisch op een andere pagina terecht...). Ben ik soms de enige?

OT: De facelift is me iets teveel bling-bling. Jammer, want dat had deze auto in het geheel niet nodig.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Subtiele geslaagde face lift. Beide zijn mooi. Bij de eerste generatie QQ zorgde de facelift voor een enorme verbetering. Het leek wel een andere auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Alleen de blauwe kleur vind ik mooi, voor de rest vind de QQ helemaal niks, vooral het gigantische logo vind ik lelijk.
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 1
Heb hetzelfde probleem PPEP. En redelijk veel issues met deze website tegenwoordig. Safari op een iPad.

Heb echt nooit wat aan de QQ gevonden. Zou dan voor de X-Trail gaan maar die lijkt er nu al teveel op. Dan een RAV4 of Subaru.
Anoniem
Anoniem
  • 1
De facelift, aangezien dat nog meer "Japans" oogt. Wat het design van crossovers & SUV's betreft zijn de Aziatische merken een stuk mooier dan de Duitsers. Veel scherpe lijnen & "spleetoog-koplampen"; helemaal goed!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hahaha, geniaal!
Hier wordt Japans "design" boven Europees design gesteld.
Wees maar blij met je smaak dan, scheelt een hoop geld.
Ook grappig dat juist Aziaten zo gek zijn op auto's uit Europa......

Die kotskwai is verder niet heel interessant voor een echte autoliefhebber, maar uit pure nieuwsgierigheid lees ik soms toch even wat reacties door.
En dan kom je dus zo maar dit soort byzondere meningen tegen :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor de facelift, absoluut.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@IT hurts when IP

Herkenbaar. Thuis zit ik ook op een IPad met Safari, maar heb op mijn laptop (Windows) dezelfde problemen. De Peilstok doet het ook op beide besturingssystemen niet...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ziet er leuk uit .eindelijk .
Curacao
Curacao
  • 0
Mooie auto maar zonde dat Nissan samen werkt met Renault.
Veel mensen die een Qashqai rijden hebben elektrische problemen.
Heinsius
Heinsius
  • 5
Diverse medewerkers van mij hebben inmiddels al 19 QQ's gereden die inmiddels al zijn vervangen door nieuwe en nog niemand heeft in die jaren elektrische problemen of grote reparaties gehad aan z'n auto
Anoniem
Anoniem
  • 4
Door de Renault-Nissan alliantie wordt het niveau van elektronica in de Renault auto's juist verhoogd en blijft het hoge niveau in de Nissans gewaarborgd. Nissan heeft Renault erg geholpen om een kwaliteitsslag te maken. De verhalen dat Nissans electronische problemen hebben zijn onzin.
grukkie
grukkie
  • 3
@ix35, gelul. Renault heeft juist minder elektronische storingen sinds de samenwerking met Nissan
Anoniem
Anoniem
  • 1
Nissan heeft echt mooie designs
Anoniem
Anoniem
  • 1
De Qashqai is naar mijn mening een goede en betrouwbare auto in zijn klasse voor een concurrerende prijs. De auto ziet er goed uit en rijdt prima voor een auto uit dat segment!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik ga eens voor de facelift.

Moet ik er wel bij vertellen dat het mij op de weg nog niet eens is opgevallen dat er alweer wat gewijzigd is. Een pluspunt voor het originele design en een compliment aan de facelift.
Purankugasu
Purankugasu
  • 0
Niks mis met de originele versie, maar de facelift geeft hem net dat beetje meer smoel. Knappe facelift, vooral omdat het totaal niet gekunsteld of "opgeplakt" oogt. En goed om te zien dat er nog altijd merken (en kopers) zijn die niet schrikken van een beetje verandering.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ieder zijn smaak, en dat is maar goed ook...
autoradje
autoradje
  • 0
De originele qq is uit 2007 en heet J10. In 2014 kwam een nieuw model die J11 heet. Nu is er een facelift van de J11. De J12 wordt pas in 2019 of 20 verwacht.
On topic nu. Vind hem druk en lelijk van voren. Lijkt wel alsof het zwarte plastic van de grille over de bumper is gedropen van de hitte. Teveel lijntjes.
Facelifts verkrachten meestal de balans van originele ontwerpen. Zelden geslaagd.
Rijd zelf 2014 model naar volle tevredenheid. Blijf dat voorlopig nog even 3 jaar doen.
Ken Tekens
Ken Tekens
  • 1
@Ppep en Autoweek: zelfde probleem op tablet met android 6.

Vernieuwde QQ vind ik mooier, alleen de zwarte accenten naast de koplampen zou ik liever in de kleur van de auto willen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
De facelift vind ik te druk en totaal onnodig. Typisch voorbeeld van faceliften om het faceliften.
Anoniem
Anoniem
  • 0
T origineel, waarom moet t zo agressief worden met de facelift
Anoniem
Anoniem
  • 0
De facelift, want die oogt wat breder.
HarrieD
HarrieD
  • 1
Ik ga voor het origineel. Bij de nieuwe is de "muil" groter geworden en de koplampen juist lager/smaller.
Bij het origineel vind ik de verhoudingen tussen grille en koplampen veel harmonieuzer. En nu de "oude" met enorme korting wordt aangeboden bij de Nissan dealer lijkt mij de keuze niet zo moeilijk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Harried

Begin 2019 komt de nieuwe QQ. Leuk die aanbieding van die oude...naar die is in 2019 dan wel 2x oud.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wel wat (relatief) kleine problemen:

http://www.autobild.de/artikel/nissan-qashqai-1.6-dci-4x4-100.000-kilometer-dauertest-11401569.html
Anoniem
Anoniem
  • 1
De facelift leek me niet nodig. Het 2014 model kan nog heel goed mee, rondom.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Massie

Belachelijke reactie, u ziet uzelf als een échte autliefhebber omdat u een Maserati heeft? Toevallig vind ik dat zeer onaantrekkelijke auto's en zou deze Qasqai daar veruit boven prefereren. Ben ik dan opeens geen autoliefhebber? Wat geeft u het recht te vinden wat anderen wel of niet zijn? Volkomen belachelijk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Geweldig fijne auto, deze QQ, heb er twee jaar geleden een maandje door Engeland mee mogen rijden met onze caravan erachter. Denk met veel plezier aan deze auto terug. Jammer dat aan het eind de airco kapot ging, maar verder een geweldige auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een belachelijke conclusie en reactie.
Om je slap te lachen.
Elke echte autoliefhebber weet dat de merken die JIJ nu naast elkaar noemt, niet in één zin naast elkaar horen.
Als je dat wél doet, gaat het niet meer over smaak, maar over automobiele onnozelheid.
Bob Fester
Bob Fester
  • 0
Is de Nissan Qq op vooruit gegaan? Nou nee! Het frontje is wel heel erg druk geworden oftewel heel erg schreeuwerig geworden.

Je weet echt niet waar je kijken moet als je hem in je achteruitkijkspiegel krijgt.
Das idd mijn mening.
HarrieD
HarrieD
  • 0
@e steenkamp. Des te meer een reden om nu nog snel een van de huidige serie te nemen en niet 3500 euro extra neer te leggen voor een beperkte facelift.met korte houdbaarheidsdatum. Want zoveel korting krijg je op het uitlopende model die ik persoonlijk mooier vind.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Massie

ik snap dat de verhoogde testosteronspiegel u iets teveel opbreekt als aan het 'heilige huisje' wordt getornd omdat iemand anders niet uw mening heeft. Rustig aan, anders slaat de pacemaker op hol.

Besef dat er mensen zijn die autoliefhebber zijn en niet uw merken kunnen betalen of uw passie voor die merken kunnen delen. Ik zou zeggen: respecteer deze mening, dat u uw autos kunt rijden moet u zelf weten, daar heb ik een bepaalde mening over maar die zal ik voor mij houden.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Elke echte autoliefhebber weet dat de merken die JIJ nu naast elkaar noemt, niet in één zin naast elkaar horen

Natuurlijk zijn de genoemde merken niet in één adem te noemen, maar u geeft aan dat het ene autotype wel en het andere autotype niet door een autoliefhebber wordt bereden. Dit is een belachelijke willkeur die ik hierbij ten stelligste bestrijdt. Want volgende week komt er iemand in een McLaren voorbij en lacht U hard uit in uw gloednieuwe Alfa waar u ongetwijfeld blij mee bent of in uw Maserati en zegt dat U geen autloliefhebber bent.
Hoe zou u DAT vinden?

Ik geef aan dat IEDEREEN die een auto meer vindt dan een koelkast of een telefoon een autoliefhebber is, anders kwam hij wel op het formum van koelkastweek.nl of telefoonweek.nl. Ik maak die willekeur niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
"Rustig aan"...pacemaker...
Lees even je eigen teksten terug en kijk dan even in de spiegel.
Ik lach nog steeds hoor en de pacemaker draait op z'n spaarstand.
Haha, ik blijf lachen, misschien wel samen met die Mc Laren bestuurder!

Je hebt de clou nl nog steeds niet te pakken, dat bewijs je met je laatste zinnen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@
Over de clou te pakken hebben....., ik probeer de spiegel voor te houden en te doen laten begrijpen dat er voor de vermeende 'autoliefhebber' altijd een vertreffende trap is. Maar als je dat niet snapt is elke dicussie hierover compleet zinloos.
b0mmel
b0mmel
  • 0
Er zitten geen interieur foto's bij, wil dat zeggen dat het interieur onveranderd is gebleven?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik protesteer tegen elke vorm van zelfingenomenheid waar o.a. Wout2B en Massie een voorbeeld van is. Met andere mensen die mijn mening niet dragen kan ik prima discussieren, maar tegen lieden die anderen als 'niet autoliefhebber' veroordelen vanwege het feit dat hun wagenpark hun niet aanstaat kom ik sloeihard in verweer. En bedenk Wout, dat meneer Massie ook jou snoeihard veroordeelt omdat jouw wagenpark ook niet aan de gestelde eisen voldoet. Denk daar maar eens over na.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als mensen nou gewoon eens een beetje buiten hun eigen wereldje kunnen denken en een ietsje pietje begrip kunnen opbrengen dat de keuze van een ander misschien nét ietsje anders is, zul je mij niet horen zeuren. Dan mag je van mij alles rijden waar je je happy in voelt, het liefst met een lage uitstoot, maar ook ik snap dat de auto niet de grootste vervuiler op aarde is.

Dát hele kleine stukje begrip ontbreekt bij bovengenoemde personen, tenminste bij één die ik via dit medium regelmatig tegenkom.
Wout2b
Wout2b
  • 0
"Ik protesteer tegen elke vorm van zelfingenomenheid"
1-Neen, je wil mensen die er een andere mening op na houden erop wijzen dat ze hetzelfde moeten denken en redeneren zoals jij dat doet. Iedereen heeft op dit forum recht om zijn/haar mening te uiten volgens de gedragsregels, opgelegd door de redactie. Forum-leden hebben dus geen taak om 'te protesteren' tegen wat dan ook.
2-je vergeet je eigen 'zelfingenomenheid' gemakkelijkheidshalve
3-andere forum-leden die 'zelfingenomen' zijn, maar Japans gezind, worden ontzien (waaronder jezelf, zie puntje 2), dus je gaat heel gericht tewerk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nee hoor, jij beschouwt een ieder die van Japanse merken houdt als een landverrader en iemand die nooit autoliefhebber kan zijn.

Deze discussie is begonnen omdat iemand een Nissan Qasqai een Kotskai noemt en zegt dat dit geen auto is van autoliefhebbers. Vervolgens lik je de hielen van deze man die ook jou geen autoliefhebber vindt vanwege jouwe keuze. Aanvullen treiter je mij dat dit pas een keuze is van echte liefhebbers.
Daar wordt de kern van de discussie geraakt. Ik heb altijd gezegd dat IEDEREEN ALLES MAG RIJDEN WAAAR HIJ/ZIJ ZICH PRETTIG BIJ VOELT, ZOLANG ER MAAR R E S P E C T . IS VOOR EEN ANDERMANS KEUZE.

Ik vind het prima dat jij een Renault Scenic, een hele mooie gele rijdt, en een Talisman erbij gaat rijden. Ik heb je zelfs nog een compliment gegeven over deze keuze, maar nee Wouter helaas beschouw je alles wat ik zeg als anti Europees, slecht voor de werkgelegenheid, slecht voor alles etc.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb diverse handreikingen naar je gedaan Wouter, helaas heb je deze allemaal afgeslagen. Juist uit beschrming omdat je met alleen maar je eigen negatieve gedrag over Japanse merken hier al snel bekend staat als het l#lletje van het forum. Uiteraard mag je een mening hebben, maar altijd maar negatief zijn over één ding dat staat heel stom. Dat vond ik vervelend voor je. Maar ik zal vanaf heden mijn energie niet meer in je steken.
Wout2b
Wout2b
  • 0
Inderdaad: ik ben geen liefhebber van Japanse auto´s, alsook audio-apparatuur (mijn 2e hobby, zie profiel): er is geen enkel Japans audiomerk dat de bezieling van een Naim, Cyrus, Rega versterker of PMC, Harbeth, Focal luidspreker kan evenaren. Japanners klinken inspiratieloos. En muziek is emotie.
Zo ook bij auto´s: ik zie weinig of geen positieve meerwaarde in een Japanse auto; sterker nog: het is inderdaad geen verbetering voor onze Europese economie: Hoe geglobaliseerd ook, de Europese merken stellen nog altijd veel meer mensen tewerk in Europa dan de Aziatische.
Dus je moet me niet beschermen of trachten te verbeteren of wat dan ook; die energie is inderdaad weggegooid. Ik heb mijn mening en ik zal ze verkondigen; volgens de gedragsregels.
Er zijn ook van die personen die uitsluitend negatief doen over Europese merken: tracht je die op dezelfde manier te benaderen?
En nu moet je me excuseren, want ik heb op de homepage een lelijke Lexus zien passeren ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ga mij niet uitspreken over het uiterlijk van de auto, daar heeft iedereen zijn eigen mening over. Waar ik wel wat van 'vind' en daarbij zet ik een concurrent ernaast (die overigens nog niet op de markt is, maar over 2 maanden pas komt) is het volgende :

Nissan lengte 4.38
concurrent lengte 4.47

Nissan wielbasis 264.6
concurrent wielbasis 267.5

Nissan stoelen : standaard nog steeds (kort) voor mensen vanaf 1.80m
concurrent : AGR stoelen, riante zit met héél veel bovenbeen ondersteuning

Alleen al de 2 afmetingencijfertjes doen bij mij het vermoeden rijzen in welke auto ik als bestuurder (lengte 1.84 m) mij het 'lekkerste' zal voelen én in welke auto een eventuele achter mij zittende passagier zich het lekkerst zal voelen.