Toyota rolt C-HR naar buiten voor eerste testrit
Qashqai-concurrent gokt op markant design
We kregen deze foto's vanuit de Verenigde Staten van onze spionagemannen ter plekke.
Het gaat hier duidelijk om de productieversie van de Toyota C-HR Concept, die de Nissan Qashqai moet beconcurreren. Toyota is natuurlijk rijkelijk laat met een dergelijke auto en dus moet een bijzonder design er zorg voor dragen dat de kopers toch de nieuweling op hun shortlist zetten.
Dat is geen blinde gok van het Toyota-management; uit onderzoeken met potentiële kopers is namelijk gebleken dat deze het markante ontwerp van de C-HR verkozen boven de meer conservatieve designvoorstellen.
Een debuut op de IAA is nog te vroeg voor de auto, bronnen melden dat de salon van Genève in maart de primeur krijgt. In de eerste helft van 2016 moet de Qashqai-concurrent dan bij de Toyota-dealers verschijnen.
PRIVATE LEASE Toyota C-HR
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Tien jaar geleden verwachtten we niet dat de Toyota C-HR zo extreem zou worden
Tesla Model 3, Kia EV3, Dacia Bigster e.a. aan gort gereden door Euro NCAP
Waarom de plug-in hybride Toyota C-HR de stekkerloze 2.0 Hybrid buitenspel zet
Toyota C-HR krijgt nieuwe topuitvoering
Dubbeltest: Cupra Formentor vs Toyota C-HR – Verantwoord en (een beetje) sportief
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (47)
Reageren


@Auto Italiana: Zo'n afdekhoes op elke Toyota zo een betere optie zijn.... Gewoon standaard meeleveren!


Ik ben erg benieuwd naar deze crossover! Met name een hybride variant zou fantastisch zijn.
Ik kijk er naar uit.









Wat 'iedereen' tegenwoordig wil.
Maar goed, met een Hilux die in 45 landen ter wereld op de 1ste plaats staat en de miljoen Corolla's per jaar heeft dat merk weer anders toppers.


Ik kijk met je mee.

OT: Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat Toyota nu eigenlijk van plan is met dit model en de positionering t.o.v. de RAV4. Deze heeft alleen in die eerste generatie het succes gehad wat een beetje met de QQ te vergelijken is. Toch heeft die wagen geen slechte naam; wel een 'duur' imago, vooral in de groeimarkten. Maar daar wordt de QQ dan weer niet verkocht en is Toyota sowieso marktleider.

Voor de rest ziet ie er nl best ok uit, qua vorm.

Ik denk dat de hogere prijs ook afhangt van de productie- en assemblage-locaties. Een Rush (dus Terios) wordt in de groeimarkten vervaardigd, de RAV4 niet.
Tevens wordt de 2,0 liter in veel markten gigantisch foscaal afgestraft, vooral bij import. Men heeft redelijk vaak een 'magische grens' op 1,5 liter gelegd voor benzinewagens.








Als je zo rationeel denk dan zal je op je sterfbed nog leren dat minimaal 99% van je leven nutteloos is geweest.
Speculeren, discussieren, socializen, relativeren, imponeren en tijdvermaak.
Hier heb je al 6 redenen staan waarom deze foto van een ingepakte Toyota nut heeft.

Ik zie hier onder het camouflagemateriaal alvast dingetjes die me niet bevallen.




Ik weet dat Toyota sportieve modellen had als de celica, mr2 en de supra, die kocht men niet omdat er Toyota op stond maar wel degelijk op de vormgeving.
Wel leuk dat er zoveel meningen zijn gegeven terwijl je bijna niets van de auto ziet.





Overigens is Toyota niet echt laat met een concurrent voor de Qashqai want eigenlijk heeft Toyota het Cross-over segment zo'n beetje uitgevonden in 1994 met de RAV4 (Funcruiser). Dit was een van de eerste 'terreinwagens' met een personenwagen onderstel (Carina/Corolla). De laatste jaren is de RAV echter meer SUV dan Cross-over geworden.
Het zou mij dus ook niet verbazen als deze niet in plaats komt van de RAV4 maar er onder gepositioneerd gaat worden. Hopelijk wel met een andere naam want dit lijk wel een Honda benaming.

Ik hoop voor jou dat dit ruim voor je sterfbed is, maar het is jouw keuze.

@ Lorem Ipsum: Wat heeft de introductie van Hybride techniek nou week met de komst van een Cross-overs te maken?
Overigens kun je ook vraagtekens zetten bij de technische vooruitstrevendheid van Toyota. Het zou mij niet verbazen als wat aantallen betreft de meest verkochte Toyota's gewoon een starre achteras hebben en achterwielaandrijving ;-)



Als de mensheid niet mag speculeren, hopen of discussieren over wat mogelijk is dan zou er weinig progressie zijn in de wereld. Maar ga vooral verder met de conservatieve bezigheden die jij doet en ziet als nuttig.





Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.