AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Toyota rolt C-HR naar buiten voor eerste testrit

Qashqai-concurrent gokt op markant design

Toyota CH-R spionage
Toyota CH-R spionage
Toyota CH-R spionage
Toyota CH-R spionage
Toyota CH-R spionage
Toyota CH-R spionage
Toyota is begonnen met het publieke testwerk met z'n Qashqai-concurrent.

We kregen deze foto's vanuit de Verenigde Staten van onze spionagemannen ter plekke.

Het gaat hier duidelijk om de productieversie van de Toyota C-HR Concept, die de Nissan Qashqai moet beconcurreren. Toyota is natuurlijk rijkelijk laat met een dergelijke auto en dus moet een bijzonder design er zorg voor dragen dat de kopers toch de nieuweling op hun shortlist zetten.

Dat is geen blinde gok van het Toyota-management; uit onderzoeken met potentiële kopers is namelijk gebleken dat deze het markante ontwerp van de C-HR verkozen boven de meer conservatieve designvoorstellen.

Een debuut op de IAA is nog te vroeg voor de auto, bronnen melden dat de salon van Genève in maart de primeur krijgt. In de eerste helft van 2016 moet de Qashqai-concurrent dan bij de Toyota-dealers verschijnen.

PRIVATE LEASE Toyota C-HR

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (47)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 3
En kunnen ze zo'n afdekhoes ook bij elke verkochte Prius meegeven?
ericnl
ericnl
  • 2
Zal wel net zo'n lelijk hok worden steeds alle andere Toyota's!
@Auto Italiana: Zo'n afdekhoes op elke Toyota zo een betere optie zijn.... Gewoon standaard meeleveren!
Anoniem
Anoniem
  • 0
os toyota nou japans of amerikaans (t is een belediging ik weet het)
GoingDutch
GoingDutch
  • 4
Wat een azijnzeikers hier... Zeker allemaal VAG liefhebbers.
Ik ben erg benieuwd naar deze crossover! Met name een hybride variant zou fantastisch zijn.
Ik kijk er naar uit.
Anoniem
Anoniem
  • 2
@goingdutch, je ziet het aan mijn naam. Geen VAG, wel mooi design.... Italiana!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Handig zo'n tent erbij... ;-) Ben benieuwd wat er onder zit.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Hoezo heeft Toyota nog geen Quasquai concurrent? En de Rav4 dan? Of is dat in de ogen van de redactie nog teveel een suv ipv een cross-over?
Anoniem
Anoniem
  • 1
De Rav 4 is weliswaar fors duurder, maar niet eens zo heel veel groter 20 cm bij een gelijke wielbasis). Die hogere prijs wordt deels verklaard door de vierwielaandrijving die bij de Rav4 benzine uitvoeringen standaard is, dat dan weer wel.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De Japanners moeten eens ophouden zoveel te gokken.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Wat een bullshit:"Toyota is natuurlijk redelijk laat met een dergelijke auto" Toyota heeft de hybride uitgevonden. Komt VW ook eidelijk met zo'n ding. Wel laat hoor...
Anoniem
Anoniem
  • 1
Apart dat Toyota - 's werelds grootste - relatief weinig SUV's / CO's heeft.
Wat 'iedereen' tegenwoordig wil.

Maar goed, met een Hilux die in 45 landen ter wereld op de 1ste plaats staat en de miljoen Corolla's per jaar heeft dat merk weer anders toppers.
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 0
@ericnl: Heb je op je auto(tje) zo'n sticker met de tekst 'mijn andere wagen is een....'? Kan je nog eens dromen hoe het zou kunnen zijn in Zuid Afirika. Misschien moet je dat land echt eens bezoeken om te zien wat voor een prima wagens Toyota maakt (de Land Cruisers, FJ Cruiser en Fortuner maar ook de 'bakkies' zijn er heel goed). Toch bijzonder zielig om op zo'n ongefundeerde manier een merk onderuit proberen te halen. Hebben mensen met een Toyota je ooit gepest op het werk of school?

OT: Ik begrijp nog steeds niet helemaal wat Toyota nu eigenlijk van plan is met dit model en de positionering t.o.v. de RAV4. Deze heeft alleen in die eerste generatie het succes gehad wat een beetje met de QQ te vergelijken is. Toch heeft die wagen geen slechte naam; wel een 'duur' imago, vooral in de groeimarkten. Maar daar wordt de QQ dan weer niet verkocht en is Toyota sowieso marktleider.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat doet die eenpersoons tent bij de C-stijl? Als dat de vorm wordt, hou ik mijn hart vast.
Voor de rest ziet ie er nl best ok uit, qua vorm.
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 0
Bij de benzineuitvoeringen van de RAV4, is vierwielaandrijving zeker NIET standaard, Vliedje!

Ik denk dat de hogere prijs ook afhangt van de productie- en assemblage-locaties. Een Rush (dus Terios) wordt in de groeimarkten vervaardigd, de RAV4 niet.
Tevens wordt de 2,0 liter in veel markten gigantisch foscaal afgestraft, vooral bij import. Men heeft redelijk vaak een 'magische grens' op 1,5 liter gelegd voor benzinewagens.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ik wacht wel tot er wat meer zichtbaar is.
lennie
lennie
  • 0
Oh jee, Toyota en bijzonder design. We weten nog het het afliep toen ze voor een auto een bergschoen (hoe verzin je het) als inspiratie hebben gebruikt.... Misschien dat deze keer beter een goed uitgangspunt kunnen nemen. Candice Swanepoel bijvoorbeeld.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Lennie: Niet overdrijven he, Adriana Lima was ook goed geweest.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zouden ze een coupé achtige daklijn hebben gekozen?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Elke reactie op zo'n ingepakte auto is zinloos!
ericnl
ericnl
  • 0
@John_st Het maakt mij niet uit of je mij gelooft.... Inderdaad rijden er bakken met toyo's rond in SA, maar als je echt een gefundeerde mening wilt geven check dan ff de verkillende Toyota forums in SA.... Het is niet allemaal rooskleurig wat er uit het land met de rijzende zon komt! En ja, ik weet dat VAG ook een hoop troep op de weg heeft gezet, sommige modellen rammelden op de slechte wegen behoorlijk uit elkaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Carlos Odio:

Als je zo rationeel denk dan zal je op je sterfbed nog leren dat minimaal 99% van je leven nutteloos is geweest.

Speculeren, discussieren, socializen, relativeren, imponeren en tijdvermaak.

Hier heb je al 6 redenen staan waarom deze foto van een ingepakte Toyota nut heeft.
GT 1973
GT 1973
  • 0
Wanneer heeft ooit iemand een Toyota verkozen boven een andere auto vanwege de vormgeving?

Ik zie hier onder het camouflagemateriaal alvast dingetjes die me niet bevallen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@John_st. Kijk nog maar eens goed in de prijslijst van Toyota. De goedkoopste benzine uitvoering heeft al AWD.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Beetje gejat vd cactus, die zwarte kussens ;-)
L ED
L ED
  • 0
GT: Wanneer heeft ooit iemand een Toyota verkozen boven een andere auto vanwege de vormgeving?

Ik weet dat Toyota sportieve modellen had als de celica, mr2 en de supra, die kocht men niet omdat er Toyota op stond maar wel degelijk op de vormgeving.

Wel leuk dat er zoveel meningen zijn gegeven terwijl je bijna niets van de auto ziet.
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 0
Nee hoor Vliedje, kijk maar eens naar de RAV4 modellen in de rest van de wereld. In Amerika bijvoorbeeld, wordt de 2,5 liter ook met 2WD geleverd. Hetzelfde voor de 2,0 liter in Australië. En daar worden er 1.400 per maand (!) verkocht. Hoeveel in Nederland, een 10-tal?
Anoniem
Anoniem
  • 2
zolang een Toyota geen VAG design krijgt vind ik alles goed...
EWi e
EWi e
  • 0
Als deze maar een klein beetje op de C-HR gaat lijken dat wordt het al een mooie auto!

Overigens is Toyota niet echt laat met een concurrent voor de Qashqai want eigenlijk heeft Toyota het Cross-over segment zo'n beetje uitgevonden in 1994 met de RAV4 (Funcruiser). Dit was een van de eerste 'terreinwagens' met een personenwagen onderstel (Carina/Corolla). De laatste jaren is de RAV echter meer SUV dan Cross-over geworden.

Het zou mij dus ook niet verbazen als deze niet in plaats komt van de RAV4 maar er onder gepositioneerd gaat worden. Hopelijk wel met een andere naam want dit lijk wel een Honda benaming.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@FHP-fan: ik verwacht dat jij je ooit zult realiseren hoeveel tijd je hebt besteed aan totaal nutteloze discussies over auto's in hooggesloten pyjama's en uiterst speculatieve tekeningetjes van auto's.
Ik hoop voor jou dat dit ruim voor je sterfbed is, maar het is jouw keuze.
EWi e
EWi e
  • 0
@ GT: Alleen vanwege de vormgeving zijn er best een aantal Toyota's die ik boven andere auto's zou verkiezen (Lexus is ook Toyota) maar deze modellen worden hier in Nederland helaas niet geleverd. Daarnaast worden er zeer weinig auto's verkocht alleen om de vormgeving. De meeste worden toch echt gekocht op basis van ruimtebehoefte en prijs.

@ Lorem Ipsum: Wat heeft de introductie van Hybride techniek nou week met de komst van een Cross-overs te maken?
Overigens kun je ook vraagtekens zetten bij de technische vooruitstrevendheid van Toyota. Het zou mij niet verbazen als wat aantallen betreft de meest verkochte Toyota's gewoon een starre achteras hebben en achterwielaandrijving ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hij lijkt wel ingepakt. Erg moeilijk om een mening te geven. Is t wel een Toyota?
Belgische autofan
Belgische autofan
  • 1
@ BMW 007...denk dat het een auto voor jou is als het effectief een lelijk hok blijkt te zijn...je hebt blijkbaar nu ook een gedrocht...een auto waar precies iemand is tegen aangereden toen het de fabriek verliet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@ Carlos: Ik ben goed op de hoogte van mijn vrijetijdsbesteding. Ook kan ik multi-tasken en zie ik het reageren hier als een bijkomende optie.

Als de mensheid niet mag speculeren, hopen of discussieren over wat mogelijk is dan zou er weinig progressie zijn in de wereld. Maar ga vooral verder met de conservatieve bezigheden die jij doet en ziet als nuttig.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Worst denk ik een geslaagde SUV, vind de 'grondvorm' al veelbelovend. Wat een gezeur toch altijd over Toyota, als je ruim 10 mln wagens per jaar verkoopt en met grote afstand al vele jaren lang het meeste geld verdiend in de hele autobranche, dan doe je denk ik toch wel wat goed, of zie ik dat verkeerd?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Worst moet zijn 'wordt' uiteraard.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vond worst leuker, maar je hebt wel gelijk, ze doen bescheiden gezegd "wat" goed.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@john_st. Ik heb het over de Nederlandse situatie, in relatie tot de relatief hoge aanschafprijs. Niet over het buitenland.