AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe Renault Laguna: nog twee jaar geduld
38
De Renault Laguna heeft zijn beste tijd gehad. Net als zijn concurrenten verkoopt de Franse sedan steeds minder goed, waardoor Renault zich genoodzaakt ziet in te grijpen. De Fransen zijn niet van plan het D-segment te verlaten, in 2016 komen ze met een gloednieuw model.
Dat vertelt Laurens van den Acker aan CarAdvice. De Nederlandse designbaas geeft toe dat sedans als de Laguna in Europa steeds minder populair worden, maar vindt dat Renault actief moet blijven in het D-segment. Naast de Laguna verdwijnt ook de Latitude, een model dat niet in Nederland verkocht wordt. Beide auto's worden in 2016 vervangen door een soortgelijk model, al wil Van den Acker er verder niets over kwijt.
Hij noemt het een kwestie van status. Renault moet aanwezig blijven in het D-segment om het respect van de consument te behouden. Bovendien verkopen sedans in de Verenigde Staten en Azië nog altijd goed. De nieuwe Laguna zal ook weer leverbaar worden als stationwagon.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Deze Renault Laguna is ook alweer 25 – en zeldzaam!
Op Zoek Naar
Geen SUV Coupé maar een echte coupé! Deze fraaie occasions kosten minder dan €10.000
Praktijkervaring
Praktijkervaring Renault Laguna III: Driemaal …
Nieuws