Officieel: Mazda Hazumi als voorproefje op 2
De Hazumi volgt overduidelijk het Kodo-design dat we eerder al zagen op de 3 en 6. Het kleintje ziet er met z'n weelderige vormen behoorlijk goed uit, zeker voor een B-segmenter. De 18-inch lichtmetalen wielen zullen we ongetwijfeld even moeten wegdenken voor het uiteindelijke productiemodel.
Mazda heeft eens niet gekozen voor een hybride- of elektrisch studiemodel, de Hazumi staat op de beursvloer met een 1.5-liter Skyactiv-D dieselmotor onder de kap. In het geval van de Hazumi stoot het dieselblok minder dan 90 gram CO2 per kilometer uit. Hij bescfhikt over een start/stop-systeem en i-Eloop, Mazda's regeneratieve remsysteem.
De Hazumi is voorzien van een hele rits i-Activesense veiligheidssystemen en MZD Connect. Dit zorgt ervoor dat iedere smartphone met het multimediasysteem valt te synchroniseren. Van binnen ziet het geheel er vrij futuristisch uit, maar wie alle glimmertjes wegdenkt ziet er natuurlijk gewoon het binnenste van de nieuwe 2. De basisvorm van bijvoorbeeld het klokkencluster komen we nu al in de Mazda3 tegen.
Mazda is druk in de weer met het vernieuwen van z'n modellengamma. De 3 en 6 zijn inmiddels al behoorlijk warm onthaald, het zou ons verbazen als de nieuwe 2 een ander pad zal bewandelen. Deze week staat de toekomstige 2 te schitteren op de beursvloer van Genève.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen