Audi gaat meer investeren om BMW in te halen
Dat melden persbureau Reuters en Automotive News. De bron wil nog anoniem blijven, omdat Audi zelf dit nieuws pas op 27 december wereldkundig maakt.
Tot en met 2018 wil het merk 20 miljard euro investeren, wat neerkomt op 4 miljard euro per jaar. Dat is een flinke stijging, want in 2011 bedroeg het budget nog slechts 2,6 miljard euro.
Uitbreiding van de activiteiten in het buitenland is belangrijk onderdeel van de plannen. Audi gaat fabrieken in Mexico en China bouwen en ook een Braziliaanse fabriek staat op het wensenlijstje van de directie. In 2014 zal Audi voor het eerst meer auto's buiten Duitsland bouwen dan in het thuisland.
Door al deze investeringen wil Audi BMW aan het einde van dit decennium inhalen als grootste premiumfabrikant. Vanaf 2020 wil het merk uit Ingolstadt jaarlijks twee miljoen auto's bouwen. Een auto als de Audi Q1 speelt een belangrijke rol bij die groeiplannen.
PRIVATE LEASE Audi
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Audi E-tron S quattro 95 kWh
- 2022
- 89.995 km

Audi A6 Avant 3.0 TDI BiT quattro Competition Pano, Luchtvering
- 2015
- 179.398 km

Audi A3 Sportback 1.4 e-tron PHEV Ambition Pro Line plus / Leder&Alcantara / B&O / Keyless / 18'' / Navigatie / Dodehoek / DAB / Stoelverwarming / Cruise Control
- 2015
- 149.634 km
Lees ook

Mazda 323 en BMW 323i: hoe vaak delen merken elkaars modelnaam?

Audi TT en R8 geven het stokje door aan deze elektrische coupé-cabrio – Vooruitblik

Audi Concept C in productie: elektrische opvolger van TT én R8

Met deze late Audi 80 Avant rijd je er sjieker bij dan met een vroege A4 Avant - Liefhebber Gezocht


