Infiniti Q50 ook met 2.0 benzinemotor, Q70 in 2014
Stefan Erkelens, directeur van Infiniti Nederland, meldt ons: "De Infiniti Q50 2.2d met handbak heeft nu een CO2-uitstoot van 114 g/km. Daarmee zit de auto precies twee gram boven de kritieke grens voor 20 procent bijtelling. We hopen natuurlijk de Q50 2.2d te homologeren op 112 g/km of minder, dat zal verkooptechnisch enorm veel schelen." Sinds vanochtend weten we alle prijzen van de Infiniti Q50 2.2d.
De Q50 komt later overigens ook met andere motoren beschikbaar. Erkelens vervolgt: "De hybrideversie komt wel naar Nederland, de 3.7 V6 zou zich door z'n hoge CO2-uitstoot uit de markt prijzen en die gaan we dus niet voeren. Eind dit jaar komt er bovendien nog een Q50 met 2,0-liter turbobenzinemotor. Die motor is afkomstig van Daimler, maar zal door de ingenieurs van Infiniti nog worden fijngeslepen". Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid om de 2,0-liter turbomotor uit de A 250 en E 250, die in die auto's 211 pk levert.
M wordt Q70
De directeur van Infiniti Nederland had ook nog nieuws over de Infiniti M voor ons: "De gefacelifte M wordt de eerstvolgende Infiniti die de nieuwe diesel onder de kap krijgt. We hebben nog weinig informatie gekregen, maar de auto gaat Q70 heten. Het publieksdebuut vindt begin 2014 plaats, waarschijnlijk op de Salon van Genève."