Bentley Mulsanne Cabriolet in aantocht
Grote baas Wolfgang Durheimer, die nu nog de leiding heeft over Bentley en Bugatti, maar spoedig de scepter over Audi gaat zwaaien, zei dat de conceptcar 'meer dan alleen maar een idee is'.
"We hebben er veel vertrouwen in dat dit een auto is die we op de markt moeten gaan brengen. We testen hier of onze klanten die visie delen, en daarna hakken we de knoop door of we er daadwerkelijk mee verder gaan".
Gebouwd door Mulliner
Het nemen van foto's was niet toegestaan, maar Bentley heeft wel schetsen van de Cabriolet vrijgegeven. Durheimer hintte ernaar dat de Mulsanne Cabriolet tijdens de autosalon van Los Angeles in volle glorie wordt onthuld. Als hij op de markt komt, zal daar minstens nog de zomer van 2013 overheen gaan. De vertrekkende Bentley-baas zei ook een meerprijs van 10% ten opzichte van de vierdeurs Mulsanne redelijk te vinden.
De conceptcar die Bentley toonde was een rijdend prototype, gebouwd door Mulliner. Ter wille van de proporties is de wielbasis 155 millimeter korter gemaakt, maar de Cabriolet is desondanks een riante vierzitter gebleven. De voorruit lijkt veel schuiner te staan, maar dat is gezichtbedrog: de hoek is slechts 0,3 graden groter, wel is de ruit 30 millimeter lager. De conceptcar is ondanks de volledig elektrisch bedienbare kap slechts 30 kilo zwaarder dan de limousine. De stijfheid van de carrosserie zou op niveau zijn gebracht door ondermeer koolstofvezel kruisverbindingen onder de wagenbodem aan te brengen. Durheimer zei er naar te streven dat de kap al rijdend geopend en gesloten kan worden – hopelijk tot een snelheid van 50 km/h, naar voorbeeld van Porsche.