Toyota C-HR+
Toyota C-HR+
Toyota breidt in 2025 het SUV-aanbod uit met de C-HR+. Dit is niet zomaar een variant van de bekende Toyota C-HR, maar een volledig elektrisch model dat op eigen benen staat. De C-HR+ staat in het elektrische modellengamma van Toyota tussen de Urban Cruiser en de Highlander. Net als bij de C-HR staat de naam voor Coupé High Rider, wat de mix van SUV-eigenschappen en een sportieve, aflopende daklijn benadrukt.
Welke aandrijflijnen en prestaties biedt de Toyota C-HR+?
Er komen verschillende versies van de Toyota C-HR+ op de prijslijst te staan. Zo kun je kiezen tussen voorwielaandrijving en all-wheel drive (AWD). Daarnaast zijn er twee accupakketten: een 57,7-kWh accu, exclusief voor modellen met voorwielaandrijving, en een grotere 77-kWh batterij (bruto).
Het systeemvermogen varieert afhankelijk van de gekozen uitvoering. De reguliere voorwielaangedreven variant levert 167 pk, terwijl de First Edition een vermogen van 224 pk biedt, in combinatie met een 77-kWh accupakket. Voor wie op zoek is naar nog meer kracht, heeft de AWD-versie een systeemvermogen van maar liefst 343 pk.
Wat is de actieradius van de Toyota C-HR+?
De actieradius van de Toyota C-HR+ verschilt per uitvoering. Zo heeft de instapversie een maximale actieradius van 456 km* volgens de WLTP-rijcyclus. De Toyota C-HR+ First Edition heeft de grootste actieradius: tot 609 km*.Wat zijn de mogelijkheden voor laden en regeneratief remmen?
Standaard is de C-HR+ uitgerust met een 11-kW AC-lader, waarmee je thuis of onderweg kunt opladen. Kies je voor een hogere uitvoering, dan beschik je over een 22-kW lader. Deze snellere optie halveert de laadtijd en laadt de 77-kWh batterij binnen ongeveer 3,5 uur volledig op.
Daarnaast biedt preconditionering van de batterij een slimme oplossing voor sneller opladen, zelfs in koude omstandigheden. Het systeem laat de batterij vooraf de ideale temperatuur bereiken, voordat het opladen begint. Daardoor is een hoger laadvermogen mogelijk, zelfs bij temperaturen tot -10 graden Celsius. Zo kun je de batterij van 10 procent naar 80 procent opladen in slechts 30 minuten.
Ook regeneratief remmen draagt bij aan de efficiëntie van de C-HR+. Met vier instelbare niveaus, te bedienen via schakelflippers achter het stuur, wordt energie teruggewonnen tijdens het afremmen. Zo laadt de batterij tijdens het rijden op, waardoor je uiteindelijk zuiniger rijdt.
Heeft de Toyota C-HR+ een hoge instap?
De naam C-HR+ mag dan anders suggereren, maar dit model heeft geen hoge instap. Zijn zwaartepunt is 65 mm lager dan bij de Toyota C-HR, terwijl de bodemvrijheid van 185 mm hetzelfde is gebleven. Dit wordt gerealiseerd door de plaatsing van de batterij onder de vloer. Het lagere zwaartepunt laat de auto minder overhellen in bochten, wat meer controle en comfort tijdens het rijden oplevert.
Hoe zit het met de interieurruimte van de Toyota C-HR+?
Met een royale wielbasis van 2.750 mm (de afstand tussen de voor- en achterwielen) biedt de Toyota C-HR+ verrassend veel interieurruimte. Daarnaast levert de verlengde achteroverhang, die 50 mm langer is dan bij de Toyota C-HR, een laadcapaciteit van 416 liter op. Dit maakt de kofferbak niet alleen ruim, maar ook praktisch. Bovendien is de achterbank in een handige 60:40-verhouding neerklapbaar, waardoor je de bagageruimte eenvoudig kunt vergroten wanneer dat nodig is.
Wat is de prijs van een elektrische Toyota C-HR+?
De prijzen van de Toyota C-HR+ worden in november 2025 officieel bekendgemaakt. Vanaf maart 2026 kun je deze volledig elektrische SUV verwachten bij de Nederlandse Toyota-dealers.
* Prestatiegegevens zijn onder voorbehoud van definitieve homologatie.Meer over de Toyota C-HR+

Test: Toyota C-HR+ - Elektrisch, dus groter en zwaarder maar wel met het dynamische C-HR-gevoel
Bij een korte kennismaking ervaren we dat de Toyota C-HR+ groter en zwaarder is dan zijn bijna-naamgenoot,...

De Subaru Outback doet in Europa wat de Toyota C-HR in Amerika doet
De samenwerking tussen Toyota en Subaru op EV-gebied levert een grappige parallelle situatie...

Wat is voor jouw EV de beste seizoensgebonden band?
Belangrijkste eigenschap van een allround autoband is een optimale veiligheid, onder alle......

Subaru Uncharted: Toyota C-HR+ van Subaru naar Europa
Subaru kondigt de komst aan van een nieuwe EV: de Uncharted. De Subaru Uncharted wordt feitelijk...

Meer Elroq dan Enyaq: zo verhoudt de Toyota C-HR+ zich tot zijn concurrenten
De nieuwe Toyota C-HR+ is een voor Europese begrippen middelgrote elektrische cross-over,...

Toyota C-HR+: gloednieuwe EV had eigenlijk bZ3C moeten heten
Toyota houdt het met de bZ-typeaanduiding voor gezien in Europa en doopte deze nieuwe, elektrische...
Autotests

Test: Toyota C-HR+ - Elektrisch, dus groter en zwaarder maar wel met het dynamische C-HR-gevoel
Bij een korte kennismaking ervaren we dat de Toyota C-HR+ groter en zwaarder is dan zijn bijna-naamgenoot,...
Laatste nieuws

De Subaru Outback doet in Europa wat de Toyota C-HR in Amerika doet
De samenwerking tussen Toyota en Subaru op EV-gebied levert een grappige parallelle situatie...

Subaru Uncharted: Toyota C-HR+ van Subaru naar Europa
Subaru kondigt de komst aan van een nieuwe EV: de Uncharted. De Subaru Uncharted wordt feitelijk...

Meer Elroq dan Enyaq: zo verhoudt de Toyota C-HR+ zich tot zijn concurrenten
De nieuwe Toyota C-HR+ is een voor Europese begrippen middelgrote elektrische cross-over,...

Toyota C-HR+: gloednieuwe EV had eigenlijk bZ3C moeten heten
Toyota houdt het met de bZ-typeaanduiding voor gezien in Europa en doopte deze nieuwe, elektrische...