
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 2008 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 7 maanden oud. In juli 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 31.568 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 116 pk dieselmotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 192 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 3,7 l/100 km. De 2008 is 206 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 120 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Kapelle met een kilometerstand van 136.117 km.
| Status | ok | 
| Classificatie | Personenauto | 
| Merk | PEUGEOT | 
| Model | 2008 | 
| Kleur | grijs | 
| Brandstof | diesel | 
| Carrosserie | Stationwagen | 
| Aantal deuren | 4 | 
| Aantal zitplaatsen | 5 | 
| Aantal wielen | 4 | 
| Schakeling | handmatig | 
| BPM | € 2.757 | 
| Nieuwprijs | € 31.568 | 
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 | 
| Datum eerste toelating | 1 maart 2018 | 
| Datum eerste registratie Nederland | 30 juli 2019 | 
| Datum laatste tenaamstelling | 8 april 2025 | 
| APK melddatum | 17 februari 2025 | 
| APK vervaldatum | 1 maart 2026 | 
| Parallel import | ja | 
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? | 
| Aantal eigenaren | 1 | 
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 | 
| Motorcode | BH01 | 
| Aantal cilinders | 4 | 
| Cilinderinhoud | 1560 cc | 
| Max. vermogen | 85 kW / 116 pk | 
| Geluidsniveau stationair | 74 dB | 
| Geluidsniveau rijdend | 71 dB | 
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 4,3 l/100km | 
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 3,3 l/100km | 
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 3,7 l/100km | 
| CO2-uitstoot (NEDC) | 96 g/km | 
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd | 
| Roetuitstoot | 0.51 mg/km | 
| Roetfilter | affabriek | 
| Emissiecode | Euro 6 | 
| Tellerstand controle | € 7,95 | 
| Massa leeg | 1.175 kg | 
| Maximum toelaatbare massa | 1.730 kg | 
| Voorasdruk | 920 kg | 
| Achterasdruk | 860 kg | 
| Aanhangermassa geremd | 1.300 kg | 
| Aanhangermassa ongeremd | 620 kg | 
| Lengte | 4.159 mm | 
| Breedte | 1.739 mm | 
| Hoogte | 1.570 mm | 
| Wielbasis | 2.540 mm | 
| Bandenmaat (origineel) | 195/60R16 Prijzen | 
| Topsnelheid | 192 km/h | 
| Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s | 
| Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk | 
| Maximum koppel | 300 Nm | 
| Draaicirkel | 10,4 m | 
| Kogeldruk | 53 kg | 
| Inhoud bagageruimte | 350 l | 
| Inhoud brandstoftank | 45 l | 
| Segment | L | 
De Peugeot 2008 maakte in 2013 zijn debuut als een van de eerste B-segment cross-overs op de markt. Hiermee mengde hij zich direct in een nieuw en groeiend segment, waar hij onder meer de concurrentie aanging met de Renault Captur. In de jaren daarna groeide de 2008 uit tot een vaste waarde op de Nederlandse wegen.
Lees het volledige Autoweek koopadvies Loading...
                        Loading...
                    
                                Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
                                Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
                                mailaccount.

