
- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2013 en is nu 12 jaar en 5 maanden oud. In april 2019 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 49.931 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 163 pk dieselmotor. Het schakelen gaat automatisch. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 202 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 6,6 l/100 km. De 308 is 1.492 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 121 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
| Status | ok |
| Classificatie | Personenauto |
| Merk | PEUGEOT |
| Model | 308 |
| Kleur | wit |
| Brandstof | diesel |
| Carrosserie | Cabriolet |
| Aantal deuren | 2 |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Aantal wielen | 4 |
| Schakeling | automatisch |
| BPM | € 5.995 |
| Nieuwprijs | € 49.931 |
| Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
| Datum eerste toelating | 24 juni 2013 |
| Datum eerste registratie Nederland | 16 april 2019 |
| Datum laatste tenaamstelling | 17 november 2021 |
| APK melddatum | 3 april 2025 |
| APK vervaldatum | 19 april 2026 |
| Parallel import | ja |
| WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
| Aantal eigenaren | 2 |
| APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
| Motorcode | RH02 |
| Aantal cilinders | 4 |
| Cilinderinhoud | 1997 cc |
| Max. vermogen | 120 kW / 163 pk |
| Geluidsniveau stationair | 76 dB |
| Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
| Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 8,7 l/100km |
| Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,4 l/100km |
| Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 6,6 l/100km |
| CO2-uitstoot (NEDC) | 172 g/km |
| CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
| Roetuitstoot | 0.51 mg/km |
| Roetfilter | affabriek |
| Emissiecode | Euro 5 |
| Tellerstand controle | € 7,95 |
| Massa leeg | 1.600 kg |
| Maximum toelaatbare massa | 2.050 kg |
| Voorasdruk | 1.200 kg |
| Achterasdruk | 1.010 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.500 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
| Lengte | 4.440 mm |
| Breedte | 1.817 mm |
| Hoogte | 1.427 mm |
| Wielbasis | 2.610 mm |
| Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
| Topsnelheid | 202 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 11,8 s |
| Maximum vermogen | 103 kW / 140 pk |
| Maximum koppel | 340 Nm |
| Draaicirkel | 10,7 m |
| Kogeldruk | 0 kg |
| Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
| Inhoud brandstoftank | 60 l |
| Segment | G |
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Loading...
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.
