- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check Z-387-KT
RENAULT CAPTUR | 2018
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 6 jaar en 11 maanden oud. In mei 2024 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 23.434 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 90 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De RENAULT heeft een topsnelheid van 171 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,1 l/100 km. De CAPTUR is 388 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 341 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | rood |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 572 |
Nieuwprijs | € 23.434 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Renault Captur 1.3 TCe Intens 150PK Automaat Navi Trekhaak Cruise
- 2019
- 100.600 km

Renault Captur 0.9 TCe Limited Airco | PDC | Navi | Keyless | NAP.
- 2018
- 81.400 km

Renault Captur dCi EDC *Dynamique* | Cruise & Climate Control | PDC | Navigatie | Bluetooth | Privacy | Leuk !! |
- 2017
- 117.870 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 3 juli 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 13 mei 2024 |
Datum laatste tenaamstelling | 13 mei 2024 |
APK melddatum | 13 mei 2024 |
APK vervaldatum | 13 mei 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H4B B4 |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 898 cc |
Max. vermogen | 66 kW / 90 pk |
Geluidsniveau stationair | 80 dB |
Geluidsniveau rijdend | 72 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,1 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 114 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.159 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.682 kg |
Voorasdruk | 895 kg |
Achterasdruk | 854 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 625 kg |
Lengte | 4.122 mm |
Breedte | 1.778 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 171 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13,0 s |
Maximum vermogen | 66 kW / 90 pk |
Maximum koppel | 140 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Fijn rijgedrag
- +Praktische ruimte
- +Niet heel duur
- -Weinig opties instapmodel
- -Geen sterke motoren
- -Problemen 1.2 benzine
We kennen de Renault Captur sinds 2013. Toen hij zijn debuut maakte, waren er nog maar weinig cross-overs in het B-segment. Het nieuwe model sloeg in ieder geval goed aan, want de Captur werd ontzettend goed verkocht. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook als occasion zien we hem veel voorbijkomen.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOpel Crossland X vs. Renault Captur - Dubbeltest
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

Z-387-KT
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.