- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check XD-470-P
PEUGEOT 308 | 2011
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2011 en is nu 13 jaar en 6 maanden oud. In december 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 40.869 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 156 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,2 l/100 km. De 308 is 436 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 201 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Diepenheim met een kilometerstand van 147.664 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Cabriolet |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 1.231 |
Nieuwprijs | € 40.869 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 20 oktober 2011 |
Datum eerste registratie Nederland | 7 december 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 9 maart 2024 |
APK melddatum | 4 december 2024 |
APK vervaldatum | 7 december 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 4 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5FV |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 115 kW / 156 pk |
Geluidsniveau stationair | 76 dB |
Geluidsniveau rijdend | 73 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 10,0 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 5,5 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 7,2 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 167 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.490 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.940 kg |
Voorasdruk | 1.120 kg |
Achterasdruk | 1.010 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Lengte | 4.440 mm |
Breedte | 1.817 mm |
Hoogte | 1.427 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,6 s |
Maximum vermogen | 115 kW / 156 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | G |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- 308 CC Noir & Blanc 1.6 THP10 - 11BH2CAB
- 308 CC Féline 1.6 THP10 - 11BH2CAB
- 308 CC Sport Pack 1.6 THP10 - 11BH2CAB
- 308 CC Sport Pack 1.6 THP11 - 14BH2CAB
- 308 CC Féline 1.6 THP11 - 12BH2CAB
- 308 CC Griffe 1.6 THP11 - 12BH2CAB
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 CC (2009) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

XD-470-P
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.