- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2016 en is nu 9 jaar en 4 maanden oud. In januari 2024 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 34.549 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 205 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 235 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De 308 is 28 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 154 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Boxtel met een kilometerstand van 147.019 km.
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 5.486 |
Nieuwprijs | € 34.549 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Datum eerste toelating | 25 mei 2016 |
Datum eerste registratie Nederland | 5 januari 2024 |
Datum laatste tenaamstelling | 29 augustus 2025 |
APK melddatum | 26 februari 2025 |
APK vervaldatum | 28 februari 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
Motorcode | 5G04 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 151 kW / 205 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 69 dB |
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 7,4 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,6 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 130 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
Massa leeg | 1.175 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.790 kg |
Voorasdruk | 1.000 kg |
Achterasdruk | 890 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 635 kg |
Lengte | 4.253 mm |
Breedte | 1.804 mm |
Hoogte | 1.472 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/40R18 Prijzen |
Topsnelheid | 235 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,5 s |
Maximum vermogen | 151 kW / 205 pk |
Maximum koppel | 285 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 80 kg |
Inhoud bagageruimte | 420 - 1228 l |
Inhoud brandstoftank | 53 l |
Segment | C |
De tweede generatie Peugeot 308 komt in 2013 op de markt. Zijn naam is bijzonder, want de 308 II is de eerste Peugeot die het optellen van de typenummers doorbreekt. Het nieuwe model is in ieder geval een succes: in 2014 wordt hij uitgeroepen tot Auto van het Jaar.
Lees het volledige Autoweek koopadvies
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.