- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check TJ-342-G
FORD FOCUS | 2014
Deze FORD FOCUS is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2014 en is nu 11 jaar en 5 maanden oud. In september 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 26.520 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 125 pk benzinemotor. Het schakelen gaat handmatig. De FORD heeft een topsnelheid van 193 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,0 l/100 km. De FOCUS is 7 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 266 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Drunen met een kilometerstand van 170.670 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | FORD |
Model | FOCUS |
Kleur | zwart |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | handmatig |
BPM | € 2.730 |
Nieuwprijs | € 26.520 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Focus 1.6 TI-VCT Trend Sport - Climate-Trekhaak-Cruise
- 2012
- 107.646 km

Ford Focus 1.0 EcoBoost Lease Titanium / NAVI / CRUISE / AIRCO ECC
- 2012
- 220.773 km

Ford Focus 1.0 100pk Champions Edition 5DRS | RIEM V.V. | AIRCO | NAVI | CRUISE CONTROL | ORIG NL AUTO | APK 05-2026
- 2012
- 158.731 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 28 februari 2014 |
Datum eerste registratie Nederland | 7 september 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 13 augustus 2025 |
APK melddatum | 6 mei 2025 |
APK vervaldatum | 14 mei 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | M1DA |
Aantal cilinders | 3 |
Cilinderinhoud | 998 cc |
Max. vermogen | 92 kW / 125 pk |
Geluidsniveau stationair | 73 dB |
Geluidsniveau rijdend | 66 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,3 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,2 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,0 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 114 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 5 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.179 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.900 kg |
Voorasdruk | 950 kg |
Achterasdruk | 1.050 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 635 kg |
Lengte | 4.412 mm |
Breedte | 1.823 mm |
Hoogte | 1.484 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 193 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 11,5 s |
Maximum vermogen | 92 kW / 125 pk |
Maximum koppel | 200 Nm |
Draaicirkel | 11,0 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Dakbelasting | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 363 - 1148 l |
Inhoud brandstoftank | 55 l |
Segment | C |
- UitvoeringJarenTankTransmissieDeurenCarrosserie
- Focus 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Trend12 - 14BH5HAT
- Focus 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Titanium12 - 14BH5HAT
- Focus 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Edition Plus13 - 14BH5HAT
- Focus 1.0 EcoBoost 125pk Titanium14 - 18BH5HAT
- Focus 1.0 EcoBoost 125pk First Edition14 - 16BH5HAT
Koopadvies
- +Dynamisch rijgedrag
- +Breed motorisch aanbod
- +Luxe uitrusting
- -Motorische problemen
- -Dure opties
- -Te veel knoppen
De Ford Focus die in 2011 op de markt kwam, was enorm veranderd ten opzichte van zijn voorganger. Hij rijdt een stuk comfortabeler dan de eerdere generaties, maar nog minstens net zo dynamisch. Dat maakt de Focus een populaire auto die je regelmatig tegenkomt op de weg en tussen het occasionaanbod.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest - Volkswagen Golf GTI vs. Ford Focus ST
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE FORD

TJ-342-G
Ford Focus
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.