- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check TH-274-Z
PEUGEOT 308 | 2009
Deze PEUGEOT 308 is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2009 en is nu 16 jaar oud. In augustus 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De wielen worden aangedreven door een 150 pk benzinemotor. De PEUGEOT heeft een topsnelheid van 215 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 7,5 l/100 km. De 308 is 37 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 75 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | PEUGEOT |
Model | 308 |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Cabriolet |
Aantal deuren | 2 |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aantal wielen | 4 |
BPM | € 7.602 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 4 juni 2009 |
Datum eerste registratie Nederland | 10 augustus 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 1 mei 2025 |
APK melddatum | 22 augustus 2024 |
APK vervaldatum | 22 augustus 2025 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. tegen schroefveerkoker onder motorkap |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | 5FX |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1598 cc |
Max. vermogen | 110 kW / 150 pk |
MILIEU
CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 4 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.524 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.940 kg |
Voorasdruk | 1.100 kg |
Achterasdruk | 960 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 750 kg |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 225/45R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 215 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 9,8 s |
Maximum vermogen | 110 kW / 150 pk |
Maximum koppel | 240 Nm |
Draaicirkel | 10,7 m |
Kogeldruk | 0 kg |
Inhoud bagageruimte | 226 - 403 l |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Segment | G |
Koopadvies
- +Comfort
- +Veel carrosserievarianten
- +Praktische stationwagon
- -Elektronicaproblemen
- -Gedrag automaatbak
- -Problemen thp motoren
We kennen de Peugeot 308 al sinds 2007. Hij komt dan op de markt als opvolger van de welbekende 307. Hoewel zijn ontwerp lijkt op dat van zijn voorganger, heeft de 308 wel degelijk een hoop veranderingen doorgemaakt. Zo voelt hij een stuk moderner aan en maakt hij gebruik van verschillende nieuwe technieken.
Lees het volledige Autoweek koopadviesPeugeot 308 CC (2009) - Test
- Eerste rijtest
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE PEUGEOT

TH-274-Z
Peugeot 308
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.