- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check TF-498-D
RENAULT CAPTUR | 2018
Deze RENAULT CAPTUR is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2018 en is nu 7 jaar en 3 maanden oud. In november 2018 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 27.265 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 118 pk benzinemotor. Het schakelen gaat automatisch. De RENAULT heeft een topsnelheid van 192 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km. De CAPTUR is 2.416 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 271 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | RENAULT |
Model | CAPTUR |
Kleur | grijs |
Brandstof | benzine |
Carrosserie | Hatchback |
Aantal deuren | 4 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 4.707 |
Nieuwprijs | € 27.265 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
Had je deze auto's al gezien?

Renault Captur 0.9 TCe Intens | Trekhaak | Camera achter | ECC | | incl. Bovag rijklaarpakket met 12 maanden garantie |
- 2019
- 83.736 km

Renault Captur 1.3 Intens Achteruitrijcamera Trekhaak Navigatie Cruise Controle
- 2019
- 86.623 km

Renault Captur 0.9 TCe Intens | Navi| Airco | Trekhaak |
- 2019
- 79.263 km
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 26 maart 2018 |
Datum eerste registratie Nederland | 15 november 2018 |
Datum laatste tenaamstelling | 15 november 2018 |
APK melddatum | 8 maart 2024 |
APK vervaldatum | 26 maart 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. deurstyl |
Aantal eigenaren | 1 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | H5F G4 |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1197 cc |
Max. vermogen | 87 kW / 118 pk |
Geluidsniveau stationair | 75 dB |
Geluidsniveau rijdend | 71 dB |
MILIEU
Brandstofverbruik binnen bebouwde kom | 6,8 l/100km |
Brandstofverbruik buiten bebouwde kom | 4,9 l/100km |
Brandstofverbruik gecombineerd (NEDC) | 5,6 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | 127 g/km |
CO2-uitstoot (WLTP) | niet geregistreerd |
Emissiecode | Euro 6 |
Bijtelling | 22% |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.177 kg |
Maximum toelaatbare massa | 1.744 kg |
Voorasdruk | 961 kg |
Achterasdruk | 867 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.200 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 635 kg |
Lengte | 4.122 mm |
Breedte | 1.778 mm |
Hoogte | 1.566 mm |
Wielbasis | 2.610 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/55R17 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 192 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,6 s |
Maximum vermogen | 88 kW / 120 pk |
Maximum koppel | 205 Nm |
Draaicirkel | 10,4 m |
Kogeldruk | 75 kg |
Inhoud bagageruimte | 377 - 1235 l |
Inhoud brandstoftank | 45 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Fijn rijgedrag
- +Praktische ruimte
- +Niet heel duur
- -Weinig opties instapmodel
- -Geen sterke motoren
- -Problemen 1.2 benzine
We kennen de Renault Captur sinds 2013. Toen hij zijn debuut maakte, waren er nog maar weinig cross-overs in het B-segment. Het nieuwe model sloeg in ieder geval goed aan, want de Captur werd ontzettend goed verkocht. Tegenwoordig is hij niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Ook als occasion zien we hem veel voorbijkomen.
Lees het volledige Autoweek koopadviesOpel Crossland X vs. Renault Captur - Dubbeltest
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE RENAULT

TF-498-D
Renault Captur
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.