- APK historie
- eigenarenhistorie
- WOK: huidige status
- maandelijkse kosten indicatie
- waardeindicatie Indicata
- uitgebreide specificaties
- autotests (mits beschikbaar)
- land van herkomst (import)
Kenteken Check T-086-SL
KIA NIRO | 2019
Deze KIA NIRO is voor het eerst in gebruik genomen in het jaar 2019 en is nu 5 jaar en 8 maanden oud. In augustus 2023 werd deze auto in Nederland ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. De catalogusprijs inclusief fabrieksopties bedraagt € 30.221 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een 105 pk benzine-hybride motor. Het schakelen gaat automatisch. De KIA heeft een topsnelheid van 172 km/h en volgens fabrieksopgave een gemiddeld verbruik van 1,3 l/100 km. De NIRO is 324 dagen in bezit van de huidige eigenaar. Het duurt nog 541 dagen voordat de auto APK-gekeurd moet worden. De auto staat momenteel te koop in Renswoude met een kilometerstand van 56.977 km.
Kentekenrapport
BASISKENMERKEN
Status | ok |
Classificatie | Personenauto |
Merk | KIA |
Model | NIRO |
Kleur | grijs |
Brandstof | elektrisch / benzine |
Carrosserie | Stationwagen |
Aantal deuren | 5 |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aantal wielen | 4 |
Schakeling | automatisch |
BPM | € 396 |
Nieuwprijs | € 30.221 |
Waardetaxatie Indicata | € 7,95 |
REGISTRATIE
Datum eerste toelating | 23 augustus 2019 |
Datum eerste registratie Nederland | 20 augustus 2023 |
Datum laatste tenaamstelling | 25 juni 2024 |
APK melddatum | 8 november 2024 |
APK vervaldatum | 8 november 2026 |
Parallel import | ja |
WAM verzekerd | ja wat kost de verzekering? |
Plaats chassisnummer | r. dwarsbalk onder voorzitting |
Aantal eigenaren | 3 |
APK & Eigenarenhistorie | € 7,95 |
MOTOR
Motorcode | G4LE |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud | 1580 cc |
Max. vermogen | 77 kW / 105 pk |
Continue vermogen | 10 kW |
Netto max. vermogen (elektrisch) | 44 kW |
Hybride klasse | OVC-HEV |
MILIEU
Brandstofverbruik gecombineerd (WLTP) | 1.4 l/100km |
CO2-uitstoot (NEDC) | niet geregistreerd |
CO2-uitstoot (WLTP) | 31 g/km |
Uitstoot deeltjes (licht) | 0,13 mg/km |
Emissiecode | Euro 6 |
Tellerstand controle | € 7,95 |
MATEN & GEWICHTEN
Massa leeg | 1.494 kg |
Maximum toelaatbare massa | 2.000 kg |
Voorasdruk | 1.060 kg |
Achterasdruk | 1.060 kg |
Aanhangermassa geremd | 1.300 kg |
Aanhangermassa ongeremd | 600 kg |
Lengte | 4.355 mm |
Breedte | 1.805 mm |
Hoogte | 1.545 mm |
Wielbasis | 2.700 mm |
Bandenmaat (origineel) | 205/60R16 Prijzen |
Wat kost de autoverzekering?
CARBASE GEGEVENS
Topsnelheid | 172 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,8 s |
Maximum vermogen | 104 kW / 141 pk |
Maximum koppel | 265 Nm |
Draaicirkel | 10,6 m |
Kogeldruk | 100 kg |
Dakbelasting | 100 kg |
Inhoud bagageruimte | 324 - 1322 l |
Inhoud brandstoftank | 43 l |
Segment | J |
Koopadvies
- +Comfort
- +Ruimte
- +Brandstofverbruik
- -Geen sterke motoren
- -Rijgeluiden
- -Hard kunststof interieur
We kennen de eerste generatie Kia Niro sinds 2016. Zijn combinatie van comfort, ruimte en laag brandstofverbruik maakte dit model erg populair. Dat zie je ook terug in het aantal occasions dat wordt aangeboden. De opties voor (plug-in) hybride en volledig elektrisch maken de Niro ook een milieubewuste keuze.
Lees het volledige Autoweek koopadviesDubbeltest Toyota C-HR Hybrid vs Kia Niro
- Vergelijkende test
COMPLEET RAPPORT VAN DEZE KIA

T-086-SL
Kia Niro
Bedankt voor je bestelling.Klik hieronder op de knop om de PDF te downloaden.
Er is aanvullend een mail gestuurd naar je adres <> met het kentekenrapport als bijlage.
Mocht je geen mail ontvangen hebben, controleer dan de spambox van je
mailaccount.